forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Autórádió

A mai modernkori Formula-1-ben elengedhetetlen a megfelelő hatékonyságú kommunikációt biztosító technikai felszerelések alkalmazása. De ha ennek a rendszernek a versenypályán fák és épületek között közel 300km/h-val száguldó versenyautóban kell helytállnia miközben a V8-as erőforrás fülsüketítő zaja is nehezíti az üzenetek tiszta és zavartalan továbbítását, cseppet sincsenek egyszerű helyzetben a rádiós rendszereket megalkotó szakemberek.

A McLaren Mercedes alakulat pontosan ennek a feladatnak történő maximális megfelelés érdekében fejlesztette ki a csúcstechnológiát képviselő CBX780-as típusú kommunikációs rendszerét, amelyen keresztül a pilóták és a boxutcai személyzet információt tudnak cserélni. Az egységet a világ vezető kommunikációs- és audio eszközeit gyártó Kenwood közreműködésével fejlesztették ki a wokingiak részére, amelyet a McLaren Technológiai Központjában szerelnek össze a kis súly biztosítása érdekében alkalmazott magnézium ötvözetből készített elektronikai elemekkel.

A rádió a versenyautó energiaellátásán keresztül üzemel, és a pilóta térdei alatt kap helyet. A versenyző a kormánykeréken lévő “Radió” feliratú gomb megnyomásával kezdeményezheti üzeneteinek továbbítását. A rádiójel az autó orrán lévő antennán keresztül jut el a csapat boxutcában kialakított kommunikációs központjáig, majd onnan a mérnökök és a csapatvezető fejhallgatójáig. A versenyautó rádiós rendszere VHF FM jelet küld, amelyet egy speciális erősítővel UHF FM formátumra modulálnak. (VHF FM = Nagyfrekvenciás műsorszórás, UHF FM = Ultra magas frekvenciás műsorszórás)

A mai rádiós rendszerek elődje 1984-ben jelent meg a Formula-1-es autókban, amelyekre a nagyfrekvenciás zavarok és a csatornák közötti áthallások igencsak jellemzőek voltak. Az egyik Angol Nagydíjon esett meg például Ayrton Sennával, hogy egy ismeretlen forrásból származó üzenet hangzott el a fülhallgatójában.

Az információtechnológia fejlődésével azonban a rádiójelek átviteli rendszerében alkalmazott egykori zavarszűrő elemek is nagyon sokat változtak, de természetesen a rendszer összetevői is hatalmas fejlődésen mentek keresztül a minél hatékonyabb és komfortosabb használati jellemzők biztosítása érdekében.

A McLaren Mercedes csapat az elsők között tért át a mezőnyben az analóg rendszerről a digitális technikára. Jóllehet, hogy a digitális világ folyamatosan fejlődik, a Formula-1 számára a keskeny sávszélességek alkalmazása a megfelelő megoldás. A wokingi alakulat minden egyes versenyen 24 egymástól független rádiós csatornával rendelkezik, amely elegendő erőforrást biztosít az autó-boxutca közötti rádiókapcsolathoz, az időjárást figyelő radar-rendszer üzemeléséhez, valamint a marketinges- és a csapat ellátmányát kezelő egységek zavartalan működéséhez egyaránt. A keskeny sávszélességek kiosztásánál azonban figyelembe kell venni a helyi előfizetői csatornákat is.

A megfelelő kommunikációs rendszer kialakításának egyetlen akadályaként a kereskedelmi forgalomban kapható eszközök szabtak határt, amelyet az egyes elemek újratervezésével sikerült kiküszöbölniük a szakembereknek. Az F1-ben alkalmazott rádiós rendszerek kialakításával biztosítani kell a versenypályákon alkalmazott adatvédelmi kódolást is.

A zűrzavar elkerülése érdekében a rádiós beszélgetések alkalmával standard szaknyelvet használnak, és a rádió működtetéséhez is egyszerű megoldást kell biztosítani a pilóta számára. Mindezek mellett a csapatokon belül a futamok alatt az adott pilótával minden esetben ugyanaz a mérnök szokott beszélgetni, hiszen a rádióbeszélgetések során nincs helye a tévedéseknek.

A versenyzők előnyben részesítik, ha a csapatuk a lényegesebb üzeneteket diktálás útján is a tudtukra adják, hogy ezáltal még egyértelműbb és félreértésektől mentes legyen az adott információ. Néhány pilóta leginkább a hosszabb egyenesekben, de vannak olyanok is, akik az adott pálya lassabb kanyarjaiban – ahol az autó erőforrása halkabban üzemel – hozzák működésbe a kormánykeréken elhelyezett nyomógombbal a csapat boxutcai személyzete és az autó között kialakított kommunikációs rendszert.

 

Technikai adatok:
Méret: 140 x 115 x 35mm
Súly: 400g
Anyaga: gépi megmunkálású magnézium ötvözet

     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Egy blog rólam, velem, mert szeretek ide írni. Ðzsí. *** Augusztus 25-én PlayDay, azaz játéknap sok-sok nyereménnyel! :)    *****    Tudod hol van és mit jelent a horoszkópodban a Felszálló holdcsomópont? A Chiron? A Lilith? Én megmondom.Látogass meg!    *****    Gyere és nézd meg a lovas és állatos blogom.Különbözõ érdekes történetekkel és sok friss blogbejegyzéssel.Jó nézelõdést!    *****    Ünnepi minijáték vár rád! Kattanj rá, küldd be a megoldást, és NYERJ! =)    *****    Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!    *****    ONMYMIND \\ EGY ÁTLAGOS SRÁC BLOGOL MINDENRÕL AMI ESZÉBEJUT \\ ZENE, CIKKEK, KRITIKA? KATTINTS ÉS OLVASS MOST KEDVEDRE