forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Autórádió

A mai modernkori Formula-1-ben elengedhetetlen a megfelelő hatékonyságú kommunikációt biztosító technikai felszerelések alkalmazása. De ha ennek a rendszernek a versenypályán fák és épületek között közel 300km/h-val száguldó versenyautóban kell helytállnia miközben a V8-as erőforrás fülsüketítő zaja is nehezíti az üzenetek tiszta és zavartalan továbbítását, cseppet sincsenek egyszerű helyzetben a rádiós rendszereket megalkotó szakemberek.

A McLaren Mercedes alakulat pontosan ennek a feladatnak történő maximális megfelelés érdekében fejlesztette ki a csúcstechnológiát képviselő CBX780-as típusú kommunikációs rendszerét, amelyen keresztül a pilóták és a boxutcai személyzet információt tudnak cserélni. Az egységet a világ vezető kommunikációs- és audio eszközeit gyártó Kenwood közreműködésével fejlesztették ki a wokingiak részére, amelyet a McLaren Technológiai Központjában szerelnek össze a kis súly biztosítása érdekében alkalmazott magnézium ötvözetből készített elektronikai elemekkel.

A rádió a versenyautó energiaellátásán keresztül üzemel, és a pilóta térdei alatt kap helyet. A versenyző a kormánykeréken lévő “Radió” feliratú gomb megnyomásával kezdeményezheti üzeneteinek továbbítását. A rádiójel az autó orrán lévő antennán keresztül jut el a csapat boxutcában kialakított kommunikációs központjáig, majd onnan a mérnökök és a csapatvezető fejhallgatójáig. A versenyautó rádiós rendszere VHF FM jelet küld, amelyet egy speciális erősítővel UHF FM formátumra modulálnak. (VHF FM = Nagyfrekvenciás műsorszórás, UHF FM = Ultra magas frekvenciás műsorszórás)

A mai rádiós rendszerek elődje 1984-ben jelent meg a Formula-1-es autókban, amelyekre a nagyfrekvenciás zavarok és a csatornák közötti áthallások igencsak jellemzőek voltak. Az egyik Angol Nagydíjon esett meg például Ayrton Sennával, hogy egy ismeretlen forrásból származó üzenet hangzott el a fülhallgatójában.

Az információtechnológia fejlődésével azonban a rádiójelek átviteli rendszerében alkalmazott egykori zavarszűrő elemek is nagyon sokat változtak, de természetesen a rendszer összetevői is hatalmas fejlődésen mentek keresztül a minél hatékonyabb és komfortosabb használati jellemzők biztosítása érdekében.

A McLaren Mercedes csapat az elsők között tért át a mezőnyben az analóg rendszerről a digitális technikára. Jóllehet, hogy a digitális világ folyamatosan fejlődik, a Formula-1 számára a keskeny sávszélességek alkalmazása a megfelelő megoldás. A wokingi alakulat minden egyes versenyen 24 egymástól független rádiós csatornával rendelkezik, amely elegendő erőforrást biztosít az autó-boxutca közötti rádiókapcsolathoz, az időjárást figyelő radar-rendszer üzemeléséhez, valamint a marketinges- és a csapat ellátmányát kezelő egységek zavartalan működéséhez egyaránt. A keskeny sávszélességek kiosztásánál azonban figyelembe kell venni a helyi előfizetői csatornákat is.

A megfelelő kommunikációs rendszer kialakításának egyetlen akadályaként a kereskedelmi forgalomban kapható eszközök szabtak határt, amelyet az egyes elemek újratervezésével sikerült kiküszöbölniük a szakembereknek. Az F1-ben alkalmazott rádiós rendszerek kialakításával biztosítani kell a versenypályákon alkalmazott adatvédelmi kódolást is.

A zűrzavar elkerülése érdekében a rádiós beszélgetések alkalmával standard szaknyelvet használnak, és a rádió működtetéséhez is egyszerű megoldást kell biztosítani a pilóta számára. Mindezek mellett a csapatokon belül a futamok alatt az adott pilótával minden esetben ugyanaz a mérnök szokott beszélgetni, hiszen a rádióbeszélgetések során nincs helye a tévedéseknek.

A versenyzők előnyben részesítik, ha a csapatuk a lényegesebb üzeneteket diktálás útján is a tudtukra adják, hogy ezáltal még egyértelműbb és félreértésektől mentes legyen az adott információ. Néhány pilóta leginkább a hosszabb egyenesekben, de vannak olyanok is, akik az adott pálya lassabb kanyarjaiban – ahol az autó erőforrása halkabban üzemel – hozzák működésbe a kormánykeréken elhelyezett nyomógombbal a csapat boxutcai személyzete és az autó között kialakított kommunikációs rendszert.

 

Technikai adatok:
Méret: 140 x 115 x 35mm
Súly: 400g
Anyaga: gépi megmunkálású magnézium ötvözet

     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Astropapa-iskolája mindenkit szeretettel vár és INGYENES TANÁCSOT AD minden kedves érdeklõdõnek!    *****    Supernatural - ODaát - 13. ÉVad - Extrák - Infók - ÉRdekességek - ODaát - Supernatural - 13.ÉVad - Supernatural - ODaát    *****    A csillagjövõ oldalon,nem csak alacsonyak az árak, hanem a tanácsadás, teljesen ingyenes. Szeretettel várlak minden nap    *****    Új design! Az egyetlen magyar Olicity és a legaktívabb Zöld Íjász rajongói oldala! 6. évad & Arrowverse hírek!    *****    No.1 Christina Aguilera Fan Site - Minden ami X-Tina, minden héten újdonságok! Katt!    *****    TelenovelasWeb - Hírek, képek, videók, saját véleménnyel tarkított bejegyzések telenovellákról és a színészekrõl! Gyere!    *****    Hamarosan olvashatók lesznek az oldalamon az Asztro-tükör asztrológiai írásai, cikkei.    *****    Gesztenye, gesztenye, gesztenye... és egy álmos sün! Gyertek az októberi rétre Mályvával és Pipitérrel! Irány a Mesetár!    *****    Születési,baba,hold horoszkóp,elõrejelzés,párkapcsolati elemzés,fogamzási képlet! Ingyenes tanácsadás!Várlak!Kattints!    *****    Ha te is a letisztult stílus híve vagy, nézz be hozzám! Smink, ruha, kritika //Style and Stuff// Style and Stuff//    *****    MINDEN HÓNAPBAN INGYENES G-PORTÁL SABLON! TELJESEN ÁTSZERKESZTHETÕ A LEGÚJABB KÓDOKKAL! Ne maradj le egyik hónapban sem!    *****    Rendeld meg az asztrológiai csomagok egyikét és teljesen ingyen megbeszélheted velem a kérdéseidet telefonon, skypeon!!!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film! Film!Film!    *****    Nézz filmet messengeren! Ha szereted a filmeket klikk ide! Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!Film!    *****    A CSILLAGJÖVÕ OLDALON RENDKÍVÜLI AKCIÓK,LEHETÕSÉGEK.A MEGRENDELÉSEK UTÁN TELJESEN INGYENES KONZULTÁCIÓ,TANÁCSADÁS.VÁRLAK    *****    Õszi manókalandok a réten! Búcsúztassátok el ti is útra kelõ madarainkat Mályvával és Pipitérrel! Gyertek a Mesetárba!    *****    | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale | Ashley Tisdale |    *****    Bûbájos boszorkák - Charmed - Extrák - Érdekességek - Cikkek - Interjúk - Bûbájos boszorkák - Charmed - Charmed -Játékok    *****    Infrashape Horizontal fittness stúdió Debrecen    *****    WISE-VOGUE | SZISSZ ÉS KLAU BLOGJA TERMÉKTESZTEKKEL, TIPPEKKEL, ÖTLETEKKEL A MINDENNAPOKRA // WISE-VOGUE // WISE-VOGUE