|
Massa-napl: Elrelpst rtnk el2012.05.10. 22:17, Margit-1225
Csak most rkeztem meg Barcelonba s mr alig vrom a versenyhtvge kezdett, a hossz pihen utn. A legfontosabb rsze ennek a sznetnek, mely a Bahreini- s a Spanyol Nagydj kztti hrom ht volt, nyilvnvalan a mugelli teszt.
J volt hasznosan tlteni ezt az extra idt, habr nem vagyok benne biztos, mennyire volt hasznos. Ne rtsenek flre, mindig hasznos tesztelni, de a mugelli teszt ltrejtte miatt egy tesztet a szezon eltt meg kellett szntetni s nem vagyok benne biztos, ez j volt. Azonban azt kell mondjam, fantasztikus volt jra Mugellban Formula-1-es autt vezetni. Nagyszer a plya, itt vezethettem elszr Formula-1-es autt s j emlkeim vannak innen a junior kategris versenyekrl. J volt itt lenni, klnsen akkor, amikor a Ferrarinl versenyzel, mert ugyan teszt volt, de sokan kiltogattak a plyra, tmogatni minket. Tl korai lenne megmondani, mekkora javulst rtnk el ezzel a teszttel, valdi vlaszt taln csak a szombati idmr edzsen kapunk. De termszetesen elrelpst rtnk el az j alkatrszekkel, melyeket Fernando prblt ki a mugelli teszt harmadik - utols - napjn, tbb teljestmnyt adott s most pnteken jabb alkatrszeket rtkelhetnk ki a kataln plyn. Ktsgtelen, mindenki kemnyen dolgozott Mugellban s ezt kveten, de a tbbi csapat is fejleszti autjt. Korbban mr tbbszr elmondtuk, de ez ma mg mindig igaz; nagyobb elrelpst kell elrni, a nlunk gyorsabb csapatoknl a szezon els felben. Az idei vben nagyon szoros a mezny, gy egy kisebb vltoztats az autn nagy klnbsget eredmnyez. Mr Bahreinben sokkal jobban reztem magam az autban s jobban bztam benne, mivel mr javulst sebessgnk s az aut jobban tudta kezelni a gumikat.
A teszt mellett Maranellban jrtam: egy napot dolgoztam a szimultorban s egy nagyszer estt szerveztnk, azokkal a szerelkkel s mrnkkkel vacsorztam egytt, akik autmon dolgoznak. Fantasztikus a fikkal lenni, nemcsak a plyn, hanem attl tvol, egy sokkal nyugodtabb krnyezetben. Majd kedden a fiorani plyra mentem, a Ferrari rendezvnyre, mellyel a 30 ve elhunyt Gilles Villeneuve-re emlkeztek. Fia, Jacques vezette az egyik rgi autjt: s n csapattrsak voltunk 2005-ben a Saubernl s idnknt mg mindig tallkozunk, mivel j kapcsolatban vagyunk. Nagyszer volt ltni t, ahogy desapja autjt vezeti ezen a fontos napon. Tl fiatal voltam mg, amikor Gillest lttam a televziban, de lttam minden felvtelt s habr a dijoni verseny az, amit a legtbbet lthatsz, tetszettek a csodlatos videk, mellyel ki lehet elemezni hihetetlen vezetsi stlust. Nekem nem volt lehetsgem vezetni az autjt, de nhny vvel ezeltt, amikor a Ferrari 60. vforduljt nnepelte, Niki Lauda egyik Formula-1-es autjba lhettem. Nagyszer volt vezetni, a mechanikai tapads j volt, de gyakorlatilag aerodinamikai leszortervel nem rendelkezett s sok ert ki lehetett fejteni a rgi tpus sebessgvltval. Egy nappal ezt megelzen Farina autjba lhettem - ez teljesen ms volt, a gzpedl kzpen volt, a fk a jobb oldalon, amely egszen zavarlag hatott!
Trjk vissza a jelenbe s beszljnk Barcelonrl. J emlkeim vannak innen, 2007-ben nagyszer versenyt futottam itt, amikor Fernandval vvtam nagy csatt az els kanyar eltt, majd megnyertem a futamot. A kvetkez s is jl sikerlt, msodik lettem. Termszetesen ezen a plyn minden pilta sok idt tlt el, ha figyelembe vesszk a teszteket is, de soha nem ismerheted meg teljesen ezt a plyt, mert folyamatosan vltozik, legyen hideg, meleg, vagy ess id, de mr egy kisebb hmrskletvltozs is nagy hatssal van az aut viselkedsre. Remlem, az idei vben vget r az utbbi kt vben tapasztalt rossz sorozat: vagy legalbb j irnyba indul el.
( formula.hu )

| |