|
Hamarosan magtl is megolddik a gumikrds2012.04.29. 12:12, Margit-1225
A Pirelli motorsport vezetje, Paul Hembery reaglt a rajongk, s nhny versenyz kritikjra, mi szerint az idei abroncsok tlsgosan is nagy szerepet jtszanak a versengsben. Hembery szerint a helyzet hamarosan sajt magtl is megolddik.
Michael Schumacher bahreini Nagydjat kvet kritikja utn szmos frumon, tbbek kztt a brit szakr, James Allen olvasi is lesen kritizltk az idei Pirelli abroncsokat. James Allen blogjn tbb mint 4000 rajongbl 46% egyetrtett a htszeres bajnok azon vlemnyvel, hogy kiss nonszensz, hogy a versenyz nem hozhatja ki autjbl a maximumot, mert folyamatosan kmlnie kell a gumikat. 33% ugyan nem rtett egyet a nmet legendval, az azonban tny, hogy htf ta kzponti tmt szolgltatnak az olasz mrka keverkei.
Paul Hembery szerint viszont a csapatok leginkbb a betiltott dupla diffzor miatti leszorter hinyval kzdenek, illetve felhvta a figyelmet arra, hogy az abroncsok ppgy beletartoznak egy-egy csomagba, mint brmi ms elem, s ha egy csomagba valami nem mkdik megfelelen, akkor a pilta hiba teljest maximumon, nem lesz meg az eredmnye.
"Az autversenyzsben mindig csak egyetlen egy ember lesz boldog, mgpedig a gyztes, aki most Sebastian Vettel volt, s bizonyra most ms szemszgbl ltja a helyzetet. A versenyzk nyoms alatt vannak, s ha valami nem sikerl, akkor elveszik ezeket a dolgokat. De mindenki szmra ugyanaz a kihvs, s tovbbra is mkdik, hogy a legjobb verenyzk s mrnkk nyerni fognak. A pilta kap egy csomagot, amibe beletartoznak az abroncsok is. Ha ez nem mkdik megfelelen, hiba vezet szz szzalkosan, nem lesz eredmnyes. Meg kell nzni Kimi Rikknent, kt v ralizs utn trt vissza, vagyis tapasztalhatta meg leginkbb a vltozsokat, mgis egy msodik helyet szerzett."
A sok kritikrl Hembery gy vlekedik, hogy mivel a csapatok kemnyen dolgoznak a gumik kezelsnek megrtsn, gy bizonyra hamarosan minden megolddik magtl.
"Igen, ebben a pillanatban ez a kzponti tma, de lthatjuk azt is, hogy az els ngy nagydjat ngy klnbz pilta, ngy klnbz aut nyerte, s azt mondtk nekem, hogy ez utbbi mr 30 ve nem trtnt meg. Azt gondolom, ha az els verseny eltt valaki azt mondja nekem, hogy gy fog trtnni, akkor azt mondtam volna, hogy ez egy csodlatos dolog."
"Majd megltjuk mi lesz a mugelli teszten, de minden bizonnyal azt fogjuk ltni, hogy a csapatok nagyon kemnyen dolgoznak majd azon, hogy minl jobban megrtsk az abroncsokat, ezt kveten egyre kevesebb lesz majd a vita, s a helyzet megoldja magt."
"Mg a szezon elejn tartunk. A tavalyi kezdsnl is volt sok vita, aztn 2-3 verseny utn megsznt. Mivel a mrnkk azon dolgoznak, hogy maximalizljk a teljestmnyt, s megtalljk minden szempontbl a megfelel egyenslyt, ezrt normalizldni fog a helyzet."
Az olasz mrka szakembere emlkeztetett arra is, hogy az izgalmak fokozsa rdekben az abroncsok lettartamnak cskkentst az FIA s a csapatok szvetsge, a FOTA krte a Pirellitl.
"Szem eltt kell tartani azt is, hogy mit krtek tlnk. Minket felkrtek ezekre a kihvsokra. Ha a sport gy kvnja, akkor olyan gumikat is tudnnk gyrtani, amik egyltaln nem kopnak el a verseny sorn. De taln az emberek gyorsan elfelejtik, hogy volt mr erre plda, s jelentsen cskkent a sport irnti rdeklds. Nem voltak elzsek, s jl tudjuk, hogy a rajongk szeretik az elzseket. Pldul Bahreinben 2010-ben 15 elzs volt, most pedig 73. Mi csak azt prbljuk tenni, amit krtek tlnk.”
( motorsportal.hu )
| |