2012.04.27. 18:02, Margit-1225
Ngy futam elteltvel a csapatok gy talljk, a 2012-es szezonban a helyes stratgia megalkotsa, valamint a j idben trtn kerkcserk lesznek azok a kulcsfontossg komponensek, amik a gyzelemhez elengedhetetlenek.
Nhnyan nem kedvelik a Pirelli idei abroncsait, s egyes vlemnyek szerint tlsgosan kiszmthatatlann teszi a versenyeket, valamint elveszi a piltktl a vezets lmnyt, hogy krrl krre rendkvl vatosan kell bnniuk a gumikkal.
A Williams vezet versenymrnke, Mark Gillan azrt nem ltja ennyire slyosnak a helyzetet, de is a helyes taktika megnvekedett szerept hangslyozza.
„Nem mondanm, hogy szerencsejtk, de a stratgia sokkal fontosabb kezd vlni. Kulcsfontossg, hogy reagljunk a stratgiban felmerl vltozsokra” - mondta az Autosportnak. - „A boxutcai irnytkzpontban mindig nagy az iram a killsok kzeledtvel. A csapatoknak meg kell rtenik a gumik elhasznldsnak okt, hogy a kops okozza-e, vagy a hmrsklet ll a httrben. Minden arrl szl, hogy ezt hogyan reagljk le.
„Alapveten fontosak a versenyzk is, mert k a szenzorok az autban, nekik kell jeleznik, mikor kzelednek a teljestmnyk vghez az abroncsok. A trkk ott kezddik, hogy ezt idben jelezzk, mert a piltk kivlan szlelik a problmkat, de a titok nyitja abban rejlik, hogy ezt egy krrel hamarabb tegyk meg.”
Diego Ioverno, a Ferrari vezet versenymrnke tovbb jabb tnyezre hvja fel a figyelmet, ami nagy befolyssal brhat az egsz versenyre: az els boxkills helyes temnek szerepe mg jobban felrtkeldik, hiszen egy rosszul idztett kerkcsere az idei rendkvl szoros l- s kzpmezny miatt azt eredmnyezheti, hogy a versenyz forgalomba kerl, ezltal idt veszt. A szakember viszont gy ltja, a ksbbiekben szt fog szakadni a mezny.
„A legnagyobb klnbsg tavalyhoz kpest, hogy nagyon egytt van a mezny, s emiatt nehz meghatrozni az els kerkcsere idejt” - magyarzta Ioverno. - „Szinte lehetetlen, hogy ne kerljnk forgalomba mostansg.”
„Tavaly a legjobbak elszakadtak a meznytl, s a kills utn res rszre tudtak visszajnni, de most ez sokkal nagyobb kihvs. Szmunkra mg nehezebb, mivel nem vagyunk olyan gyorsak, mint azt szeretnnk” - folytatta.
„Arra szmtok, hogy 3-4 futam mlva szthzdik a mezny” - jsolta. - „Az len llk el fognak hzni, a tbbiek pedig ugyanott maradnak, mert csak az lcsapatok kpesek mg tovbb fejleszteni az autikat. Ugyanakkor az abroncsok megrtse sokkal nehezebb idn, szval brmi megtrtnhet.”
Alan Permane, a Lotus plya melletti feladatokrt felels igazgatja szerint mindenki azzal foglalatoskodik, hogy rjjjn, hogyan lehet a gumik maximlis teljestmnyt kiaknzni. Ngy futammal a htuk mgtt mg mindig tapasztalnak nagy eltrseket a teljestmnyt illeten, amit nem tudnak megmagyarzni. Ezltal mg a vals erviszonyokrl sem alakult ki tiszta kp az alakulatokban.
„Bahreinben a mi autinkon, s a Red Bullokon mkdtek jl az abroncsok, de nehz elhinni, hogy ez egy msodperces klnbsget okoz krnknt, pedig ennyivel voltunk ott gyorsabbak a tbbieknl” - elemezte Permane. - „Nem mlhat az egsz a gumikon, de nem hinnm, hogy brki is tudn, valjban kinek hol a helye, klnben mr mindenki megtallta volna a sajtjt.”
( a5.hu )
