2012.04.25. 19:27, Margit-1225
A Ferrari vezetsge versenyzihez hasonlan gy vli, hogy a htvgn mutatott teljestmny tkrzi valjban az autban rejl potencilt. Hiba a malajziai koszfutamon aratott gyzelem, ha rendes krlmnyek kztt maximum nhny pontrt harcolhat Alonso s Massa.
„Egyltaln nem volt egyszer verseny, de vgl j munkt vgeztnk s idn elszr pontokat szereztem. Szp eredmny ez ebben az idszakban, de tisztban vagyunk azzal, hogy a Ferrari stlusra nem jellemz, hogy megelgszik 9-ik hellyel. Azt mondanm, hogy ez a teljestmny nbizalmat ad nekem a szezon tovbbi rszre.” – magyarzta Massa a verseny utn.
„Egyrtelmen a lehet leghamarabb javtani kell az aut teljestmnyn, hogy az rdemleges pozcikrt harcolhassunk. Barcelonba mindenki fejlesztsekkel rkezik meg s neknk mindenkinl jobb munkt kell vgeznnk, mivel a bajnoksg kezdete ta sokat vesztettnk. Ami a versenyt illeti, szerintem helyes dnts volt megmenteni egy szett lgy abroncsot. Kr, hogy elvesztettem egy pozcit Rosberggel szemben a boxban, ha eltte tudok maradni, jobb eredmnnyel vgzek. Klnsen az aut hts rszvel szenvedtem, vgeredmnyben nem akartam, hogy elkopjanak a gumik.” – mondta a brazil.
„Ez az eredmny sszhangban van a jelenlegi teljestmnynkkel: nem lehetnk elgedettek, de tudtuk, hogy az els versenyek ilyen fraszt kzdelmet jelentenek majd szmunkra.” – kezdte Pat Fry, a csapat technikai igazgatja. – „A start s az els kr volt a legjobb lehetsg a pozcik szerzsre s ez mindkt versenyznknek sikerlt. Ezutn a plyn lv szituciktl s a gumik viselkedstl fggen Fernando s Felipe sszer versenyt futott. Elkpzelhet, hogy paprforma szerint a legjobb lett volna mskpp csinlni, hogy a lehet legtbb friss szett gumink maradjon a vgre. Azonban tekintettel kellett lennnk arra, hogy a krlttnk lv piltk mit tesznek, hogy ne vesztsnk helyezseket, mert ezeket a plyn nehezen tudjuk visszaszerezni.” – folytatta a technikai igazgat.
„Nha ez sikerl, mskor kevsb voltunk sikeresek, akadt nhny boxkills, ami nem volt tkletes, mg msok gyorsak voltak. szintn szlva, nem hiszem, hogy vlaszthattunk volna ms taktikt. A kt abroncs viselkedse kzel azonos volt, jobban hasonltott, mint ms versenyeken. Mentettk a menthett az utols ngy versenyen, de vilgos, hogy jelentsen elre kell lpnnk a tbbiekhez kpest, ha valban a bajnoki cmrt akarunk harcolni. Minden fronton kemnyen harcolunk ezrt s remljk, hogy hamarosan eredmnyei is lesznek az erfesztseinknek. Ez nem lesz knny, mert szoros a verseny s a rivlisok is fejlesztenek: jobb munkt kell vgeznnk, mint k.” – zrta a technikai szakember.
„Ha szinte akarok lenni, ami ma a plyn trtnt, csupn msodlagos volt szmunkra. Nagyon szomorak vagyunk egy fiatalember, Matteo Vignali halla miatt, aki a sebessgvltval foglalkoz rszlegen dolgozott s szvrohamban hunyt el. Mindssze 32 ves volt, ez megdbbentett minket. A csaldjra s a bartaira gondolunk, emiatt megy nehezen tnyleges vlemnyt mondani a verseny eredmnyrl. Mit mondhatnk, a versenyek els rszn tl vagyunk, nagyon kemnyek voltak, br mi ezt vrtuk. Sikerlt minimlis vesztesggel megszni, legalbbis ami a versenyzk bajnoksgt illeti. Most mr a jvbe kell nzni s minsgi elrelpst kell tennnk, amivel a dobogrt harcolhatunk, nem csak a pontokrt. Ez az, amit tbb hten t krtem a mrnkeinktl s Barcelonval kapcsolatban arra szmtok, hogy ltni fogjuk az erfesztseinket kvet eredmnyeket.” – sszegzett a bahrein-i verseny utn a csapatfnk, Stefano Domenicalli is.
( f1csatorna.hu )
