2012.04.24. 13:58, Margit-1225
A tavalyi nagy technikai tszervezs utn a csapat elnke, Luca di Montezemolo kvetelte: a 2012-es vre kszljn vgre egy meznyver Ferrari. Ehhez kpest a maranelli grda F2012 nvre hallgat alkotsa a rossz nyelvek szerint egy traktorhoz kzelebb ll, mint egy Forma-1-es authoz, a vezethetsgt tekintve mindenkppen. Nem csoda teht, hogy sem a meznyt, sem az elnkt nem sikerlt lenygzni.
Ehhez kpest a Ferrari egybknt nem ll rosszul, ahogy Alonso nevezi, krmentst vgeznek, amit eddig egsz jl csinlnak. Fernando Alonso – ksznheten vratlan sepangi gyzelmnek is – az tdik a bajnoksgban, de csak 10 ponttal van lemaradva a jelenleg len ll Sebastian Vettel mgtt. Massa ugyan csak a 17., a htvgn szerzett kt pontjval, de a csapatfnk szerint a htvgn mr a javuls jeleit mutatta a brazil.
Az els ciklus, ngy verseny vget rt, gy tehetnk egy korai, els rtkelst. termszetesen nem lehetnk elgedettek a szezon kezdetvel, de a tli tesztek utn tudtuk, hogy az els ngy verseny nagyon nehz lesz. Sikerlt a krokat korltozni, klnsen a piltk pontversenyben, ahol Alonso az tdik, s csak tz ponttal van a vezet mgtt. Ugyanakkor az is vilgos, hogy fokozni kell a sebessget, mr a kvetkez versenyen. A mrnkeink tisztban vannak ezzel, s jjel-nappal dolgoznak, hogy a piltink versenykpesebb autt kapjanak, mint az els ngy futamon” – jelentette ki Stefano Domenicali csapatfnk. Nem elgedett teht, de mg ennyit sem remlt az idnykezdettl: „szintn szlva, ha valaki Melbourne-ben azt mondta volna, hogy itt fognak tartani a piltink, nehezemre esett volna elhinni.”
Nem lehet letagadni, annyira nyilvnval, hogy g s fld a klnbsg a kt Ferrari pilta kztt. Mg Alonso a vezethetetlen ’traktorral’ is csodkat mvel, addig Massa ltvnyosan szenved, br Domenicali szerint mr kifel jn a gdrbl: „Felipe is pozitvan reagl a kezdeti nehzsgek utn, s biztos vagyok benne, hogy az a tny, hogy vget vetett a pont nlkli sikertelen sorozatnak, nbizalmat ad neki a kvetkez versenyekre.”
Az eredeti F2012 olyan rosszul sikerlt, hogy a csapat lltlag mrcius ta az F2012 B-verzijt pti – ezrt is nem nagyon fejlesztettk az autt az elmlt versenyeken. Mugellban a teszten, s a kvetkez futamon Barcelonban mr a B vltozattal szeretne futni a csapat, ez a momentum kulcsfontossg lesz, ha a csapat tovbbra is a bajnoksg megnyerst tartja elsdleges clnak. Ha azonban ez a rendkvli mdon feljavtott verzi is kudarcot vall, az komoly krdseket vethet fel, elssorban Alonsban, aki a htn viszi a csapatot, mert az nem ad al egy versenykpes autt.
Hivatalos honlapjn a Ferrari a kvetkezt tette kzz a fejlesztsekkel kapcsolatban: „Az elkvetkez napok nagyon fontosak lesznek, legfbb cl, hogy felksztsk az autt a mugelli tesztre, de az mg nem biztos, hogy ezek mind ugyanazok lesznek, amelyeket Barcelonban bevetnk. Ki kell hasznlnunk minden egyes percet, hogy nveljk az F2012 teljestmnyt.”
A csapat termszetesen zrt ajtk mgtt dolgozik, de Domenicali megerstette, hogy j munkafolyamatot vezettek be: „Nveltk a folyamatok intenzitst, minden terleten vltoztattunk a munkamdszernkn, kln nveljk az erfesztseket ott, ahol gyengk vagyunk, ilyen pldul az aerodinamika. Ez egy hossz tv terv, fontos a Scuderia szmra, ezrt Montezemolo elnk els kzbl rtesl a fejlemnyekrl. A Forma-1 nagyon sokat vltozott az elmlt vekben, s mi nem mindig tudtunk megfelelen gyorsan fejldni ezekkel a dolgokkal. Ezen a terleten is szksgnk van r, hogy gyorsabbak legynk.”
„A vilgbajnoksg eleje nagyon szoros. 9 ve nem volt olyan, hogy ngy klnbz versenyz nyerje az els ngy futamot, s 29 vre kell visszatekintennk, hogy rtalljunk egy olyan idnyre, ahol ngy klnbz konstruktr nyert az els ngy futamon. A gumiabroncs tnik a legfontosabb tnyeznek: a viselkedsk megrtse fontos annak rdekben, hogy kidolgozhassuk a stratgit a versenyre s az idmrre. A megfelel pillanatban megejtett kerkcsere, hogy mikor lehetnk leggyorsabbak egy krt tekintve, hogy a plya llapott figyelembe vve vgezzk mindezt – ezek szksgesek ahhoz, hogy az len harcolhassunk.”
„Arra szmtok, hogy Barcelonba nem hoz minden csapat olyan jelents fejlesztseket, mint mi, s hogy jobb munkt vgznk, mint a tbbiek” – remnykedik Domenicali, aki arra is felhvta a figyelmet, hogy statisztikailag rg nem lltak mr ilyen jl: „Az eredmnyek alapjn az elmlt hrom vben ez a 10 pont a legkisebb klnbsg, amivel Alonso le van maradva a szezon ezen szakaszban. 2010-ben 11 pont volt (Button 60, Alonso 49), mg tavaly nem kevesebb, mint52 (Vettel 93, Alonso 41).
( formula.hu )
