2012.04.23. 21:29, Margit-1225
Mennyire volt knny a gyzelem?
Sebastian Vettel: Nem volt knny! Nagyon fontos volt, hogy a rajtnl el tudtam lpni. Az, hogy sikerlt nmi elnyt szereznem a mgttem lv srcok eltt, az az egsz versenyen ksbb hasznomra vlt. Az idmr nem alakult tkletesen, mr ami a gumikat illeti, sszehasonltva a mgttem lvkkel. Kimi s Romain mindketten j gumikon versenyeztek, ezrt tudtuk, hogy minden egyes kr, amivel tovbb tudunk kint maradni a plyn, az dnt fontossg lesz az eredmnynl. Elgg nyilvnval volt, hogy a kzps szakaszban Kimi gyorsabb, s fontos volt, hogy tartani tudjam. A futam vge fel mr ugyangy kzdtt a gumikopssal mint n, gy egy kicsit jobban megnyomtam s meglphettem. Az utols kills pedig fantasztikusan sikerlt.
Az imnt emltetted, hogy sok krn keresztl Kimi ott lihegett a nyakadon, majd ezt kveten egyszerre rkeztetek kerkcserre. Mi futott t az agyadon ekkor?
SV: Ahogy kzeledtem a boxutcba, arra fkuszltam, hogy tkletesen lljak meg. Ha tl htra vagy tl elre rkezem meg, az idvesztesg lehet, mert a szemlyzet az idelis ponton ll, s ha onnan mg el kell mozdulniuk, az plusz id. Minden tkletesen ment - mr jl begyakorlott csapat vagyunk - , szval nem volt gond, gy a gyzelem onnantl logikusan a mink volt.
Rikknen azt mondta, hogy csak egy eslye volt az elzsre, ami nem jtt ssze. Meglehetsen hevesen vdted a pozcidat…
SV: Igen, ez gy volt. Abban a pillanatban azt hittem, hogy rendkvl nehz lesz t kivdenem, de nem volt szndkomban rlegyezni elzs kzben! Tudtam, hogy mikor jn el az a pont, ahol elzni akar, s majdnem lehetetlen volt visszafordtani az n javamra.
Mennyire volt fontos, hogy a verseny utols szakaszban a kemnyebb gumik lltak rendelkezsedre?
SV: Elg fontos volt. Ugyangy fontos volt, hogy a msodik etapban tovbb maradjak kint a hasznlt gumikon. Eredetileg egy krrel korbbra terveztk a killst, de miutn kpes voltam kicsit meglpni tle (Rikknentl), gy dntttnk, hogy egy krrel tovbb maradok. s ez utn vltottunk j gumikra, ami mr verseny vgig tartott. gy tnik, mindez knny volt, de elhiheti, nem volt az. Az utols kt krben jelentsen visszaesett a krid, s szerencse, hogy nem 58 vagy 59 krs volt a futam. Ha csak egyszer rosszul fkezek, vagy valami hasonl hibt vtek - klnsen, hogy ez a plya nagyon megterhel a fkeknek, ezltal elssorban az els kerekeknek - akkor az azt jelentette volna, hogy a gyzelem kicsszik a kezeim kzl. De semmi ilyen nem trtnt! Hla Istennek. Minden tkletesen mkdtt.
Akkor mirt hagytad ott olyan gyorsan az autt, miutn thaladtl a clvonalon?
SV: A csapat szlt a rdin, hogy a clvonal utn lltsam le az autt, s n pontosan ezt tettem.
Nemrg azt mondtad, hogy tetszik ez a trfea. Mikor hitted el igazn, hogy megnyerheted?
SV: Taln a kocks zszl eltt hrom vagy ngy krrel. Akkor mr tudtam, hogy szinte lehetetlen, hogy Kimi gyorsabb krt fusson nlam, hiszen a gumik tekintetben mindketten hasonl helyzetben voltunk.
Ez egy elgg vegyes szezon eddig a szmodra, hogy rzed magad most, hogy vezeted a bajnoksgot?
SV: Nos, ez mg csak a negyedik futam egy 20 nagydjbl ll szezonbl, gy mg hossz t ll elttnk. Eddig azt lthattuk, hogy egszen apr dolgok is hatalmas klnbsget jelenthetnek a versenyen. Ha megnzzk, Kimi a 11. helyrl indult, s majdnem megnyerte a versenyt. Ez is csak azt mutatja, hogy idn mennyire szoros, s mennyire versenykpes a mezny. Azt is el kell mondanom, hogy most els alkalommal reztem igazn knyelmesen magam az autban. Valban reztem, hogy szmthatok r. Szval hatalmas ksznetet kell mondanom a csapatnak.
( motorsportal.hu )