2012.04.21. 17:47, Margit-1225
Nico az tdik rajthelyet szerezte meg s a harmadik rajtsorba llhat fel, miutn az idmr edzs minden etapjban egyszer ment a plyra. Nico az els t helyezett kzl az egyetlen, akinek friss szett lgy keverke maradt a versenyre.
Michael az els etapban kiesett, miutn leggyorsabb krben meghibsodott a DRS, ezzel fl msodpercet vesztett. Az idmr edzs els etapjban az els s a 18. aut kztt csak 1.051 msodperces klnbsg volt, a verseny rajtrcsn nyolc klnbz csapat pilti llhatnak fel az els tz kockba.
Nico Rosberg:
"sszessgben elgedett vagyok a mai idmr edzssel. Azonban, mivel a versenysebessgre koncentrltunk ez mindig kompromisszumot jelent az idmr edzs belltsval. Azt hiszem, j pozciban vagyok a holnapi versenyre. n vagyok az egyetlen pilta az els tben, akinek j szett lgy keverke van, amely nagyon hasznos ezen a plyn. Nagyon fontos lesz, hogy vatosan vezessnk s jl kezeljk a gumikat a versenyen, mivel nagyon nehz krlmnyek uralkodnak a plyn."
Michael Schumacher:
"Nyilvnvalan nagyon csaldott vagyok a 18. rajtpozci miatt, pedig versenykpesnek tntnk. Sajnos a gyors krmben, amely egszen jnak tnt, az utols szektorban tnkre ment a DRS. Prbltuk a garzsban megjavtani, de nem tudtunk mr jra kimenni a plyra. Nem lett volna rtelme egy msik gumiszettel, DRS nlkl prblkozni. Megltjuk, milyen eredmnyt tudunk innen elrni."
Ross Brawn, csapatfnk:
"Vegyes szerencsje volt a csapatnak ma dlutn. A harmadik etapban stratgiai dnts kvetkeztben Nico csak egy krt teljestett s habr rajtpozcija nem optimlis, az egyetlen pilta az els tben, akinek j szett lgy keverke maradt. Ez rtkes lehet a versenyen s majd holnap kiderl, stratgiai dntsnk kifizetd volt-e. Michaelt nzve, a hts vezetszrnyon a DRS szrnylapja meghibsodott, nem sokkal azeltt, hogy a hts egyeneshez rt leggyorsabb krn. Ezzel fl msodpercet vesztett, ez kicsit tbb volt, mint amivel az els 17 aut mgtt vgzett az els etapban, ez dntnek bizonyult. Sajnos nem tudtuk a rendszert idben megjavtani s a 18. helyre esett vissza az utols pillanatban. Hossz s rdekes verseny lesz holnap, megterhel krlmnyek kztt, a legtbbet ki kell hozni a lehetsgekbl, hogy a csapat a lehet legjobb eredmnyt tudja elrni."
Norbert Haug, Mercedes-Benz Motorsport, alelnk:
"Kezdettl fogva ezen a plyn, ahol a gumihasznlat s az j gumik dntek, az volt a clunk, hogy j pozciban legynk a vasrnapi versenyen. gy gondoljuk, ez sokkal fontosabb itt, mint a msik hrom plyn, melyen az idei vben mr versenyeztnk. Ennek kvetkeztben Nico csak egy krt futott a harmadik etapban, gumit sprolt a holnapi versenyre. Tudtuk, hogy ezzel a stratgival befolysoljuk rajtpozcijt. Azonban tudva, hogy j helyre kerlnk holnap a gumikat tekintve, bzom benne, j dntst hoztunk. Tavaly voltak idszakok amikor tbb, mint msfl msodperccel maradtunk el a pole pozcis idtl. Ma, egy ksrlettel, a tbbi csapat kt mrt krhez kpest nem egszen ngy tized volt a htrnyunk. J irnyba haladunk, csapatunk koncentrltan s szisztematikusan dolgozik cljaink elrsn. Sajnlom Michaelt, aki j rajtpozcit rhetett el, mivel negyedik s kt harmadik helyvel mr bizonytott a korbbi versenyeken. A hts szrny mechanizmusnak meghibsodsa miatt nem tudott j eredmnyt elrni - de holnap ezt megteheti. Michael j sebessget mutatott hosszabb etapokon s jl ll a friss gumik tern. A mlt htvgi nagyszer teljestmnyt kveten elgedett vagyok jelenlegi teljestmnynkkel. Csapatunk megmutatta, versenykpesek tudunk lenni klnbz krlmnyek kztt is. Sebastian remek munkt vgzett a pole pozci megszerzsvel."
( formula.hu )
