|
Klnbz taktikn a Ferrarik2012.04.21. 17:44, Margit-1225
A Ferrari egyik autja az tdik sorban a msik pedig a hetedikben ll holnap, miutn Alonso a 9. helyen vgzett, Massa pedig ismt bcszott a Q2-ben, s csak a 14. lett.
Stefano Domenicali, csapatfnk: „Egszen szintn mondom, ez az eredmny megfelel az elvrsainknak a mai edzsen. Termszetesen nem lehetnk boldogok ezekkel a pozcikkal, st ellenkezleg. Csaldottak vagyunk, de jelenleg ennyi a potencilunk, s meg kell prblnunk ebbl kihozni a lehet legtbbet. A versenyen az abroncsok kopsa lesz a dnt tnyez, ezrt igyekeztnk menteni a friss kszleteket, s ezzel egytt igyekezni, hogy minl elbb llhassunk a rajtrcson. Hogy ez a vlaszts kifizetd lesz-e, holnap dlutn derl csak ki. A cl a versenyen a krments, azaz, hogy mindkt autnk pontszerz helyen rjen be. Nehz verseny lesz ez a piltknak, a csapatoknak s az autknak is, ha el tudjuk kerlni, hogy hibzzunk, j eslynk van egy j eredmnyre.”
Fernando Alonso: „Ma valahol a 8. s a 12, hely kztt voltunk, gy ez a 9. hely a jelenlegi szintnket jelzi. szintn szlva a plya jellemzi egyltaln nem a jelenlegi autkhoz val, de eddig a htvgn nem mentnk rosszul. Ahhoz, hogy eslynk legyen bejutni a Q3-ba, mindhrom szett lgy gumit hasznlatba kellett venni, gy nem maradt friss gumink a vgre. Hasznlt gumikkal nem lett volna rtelme hajtani, gy legalbb eldnthetjk, hogy lgy vagy kzepes gumikkal kezdjk a versenyt holnap. A verseny nagyon nehz lesz, klnsen a gumik miatt. Eddig vasrnap kicsit mindig jobban teljestettnk, mint szombaton, remlem, ez Bahreinben is gy lesz. Holnap a lehet legjobban kell kihasznlnunk a gumikat, kztk a hrom szett kzepest. A rajt is fontos lesz, mert hasznos lenne, ha rgtn elre tudnnk lpni, mert elzni nem lesz egyszer. A clom? Befejezni a futamot a 6.-7. hely krl. Tudom, hogy ez nem valami zsenilis, de ezzel az autval ennyit tehetnk ma.”
Felipe Massa: „Nem ppen ragyog helyezs, de legalbb van egy szett friss lgy abroncsom a versenyre. Igaz, hogy a plya percrl percre javult, de kt lgy szettet el kellett volna hasznlnom a Q2-ben, ha be akarok jutni a Q3-ba. Nagyon nehz lett volna, ezrt gy dntttnk, hogy felldozzuk a pozcit a holnapi verseny javra, mert kellenek az j gumik. A plya s az idjrs vltozkonysga is felels ezrt a magas fok degradcirt. Igyeksznk holnap jl rajtolni s kihasznlni a stratginkat. A sanghaji tapasztalatokbl tudjuk, hogy nehezebben elznk versenyben, mint msok. Itt szenvednk, klnsen azrt, mert nincs tapads a lassabb kanyarokban, ezrt gy gondolom, vdekez llsban lesznk a versenyen.”
Pat Fry, technikai igazgat: „Annak tudatban szletett meg a ma dlutni eredmny, hogy az abroncskops hossz tvon nagyon nagy lesz, ezt a tegnapi szabadedzs alapjn tudhatjuk, s ktfle taktikval mentek a piltink, gy inkbb elre gondolkodtunk, a versenyre koncentrlunk, nem a mai dlutnra. Fernando esetben fontos volt, hogy mentsen kzepes keverk gumikat, a Q1-be mr lggyal kldtk be. Ez kockzatos volt, de Fernandnak sikerlt bejutnia a Q3-ba, igaz ehhez el kellett hasznlnia mindhrom szett lgy gumijt, mert a plya percrl percre vltozott. Az utols szakaszban gy dntttnk, hogy nem csinlunk mrt krt, abban bzva, hogy a rivlisok mennek, s arra knyszerlnek, hogy hasznlt abroncsokon kezdjk a versenyt. Felipnl egy hagyomnyosabb stratgit kvettnk, s megmentettnk neki egy szett lgy gumit a holnapi napra, ami nagyon fontos lesz. Ha annyi krt tesznek meg elttnk a tiszta plyn, amennyi csak lehetsges, az helyeket jelenthet neknk, remnykedhetnk, hogy mindkt autnk benne lesz az els tzben.”
( formula.hu )
| |