2012.04.19. 14:25, Margit-1225
Az olasz cg mr a szezon eltt is azt nyilatkozta, hogy az idei abroncsok szorosabb teszik a versenyt, s lehetsget adnak az istllk szmra a nagyon eltr gumitaktikk bevetsre. A Pirelli jslatai eddig bevltak, s egyre tbb szakember nyilatkozata is megersti lltsukat. A Williams vezet mrnke, Mark Gillan is gy vli, a gumikezels a siker kulcsa az idei ers meznyben.
A mlt heti Knai Nagydj is egyrtelmen igazolta, hogy a jl megvlasztott gumitaktika segti, vagy akr tnkre is teheti egy-egy pilta versenyt. A Williams szakembere, Mark Gillan gy vli, az autk j gumikezelse, s a helyes taktika egy-egy versenyen fontosabb lehet mint az, hogy mennyire ers az aut.
"A gumiabroncsok kezelse alapvet. A gumi lehet az elsszm ttele az autnak, ezt kveti az aerodinamika, s a motor. A gumik megrtse s kezelse a kulcsa a versenyteljestmny kiaknzsnak. Az idmrn is, de klnsen a versenyen mutatott teljestmny tekintetben.”
"Tovbbra is fontos az aerodinamika a piltk szmra, s a jobb aerodinamikai teljestmny s hatkonysg jobb kridt eredmnyez, de hossz tvon nem borthatja fel a gumi egyenslyt, s ez a dolog az, ami mindig is tnyez lesz.”
"Ez sohasem volt krds, de az idei vben gy tnik, klns egyensly van a kett kztt. s ez nem csak aerodinamikai, hanem az egsz mechanikai egyenslyra vonatkozik.”
Gillan szerint a legfontosabb feladat, azt a bizonyos egyenslyt gy megtallni, hogy az idmrn s a versenyen is egyformn jl mkdjn, ezrt a Williamsnl is kemnyen dolgoznak, a folyamatos javuls rdekben.
"Ez egy finom kiegyenslyozs, amit fontos megtenni, s ez egyre fontosabb lesz. Minden csapat ezen az irnyon dolgozik, s mi is folyamatosan keressk a javulst.”
Gillan bizakod abban a tekintetben, hogy az idei Williams FW34 megfelelen kezeli az abroncsokat mind hvs, mind meleg krlmnyek kztt, m azt is hozz tette, hogy a hmrsklet vltozsa az idmr s a verseny kztt nagy kihvs el lltja az alakulatot a gumikezels tekintetben.
"gy hiszem, mindkt esetben (hideg s meleg krlmnyek) tudjuk kezelni, de nehzz vlhat, ha nagy a hmrskletingadozs, klnsen a parc ferm krlmnyek kztt. Ha az idmr s a verseny kztt nagy a hmrsklet klnbsg, az elszr is olyan tovbbi krdst vet fel, hogy mekkora az a hingadozs, s a versenyen ehhez kell a belltsokat igaztani. Szval gy vlik ez igazn rdekess. Az utbbi versenyen a Mercedes s Rosberg kivl munkt vgzett. Mg sohasem lttam ilyen ers karosszria csomagot. Minden krk olyan volt, mintha csak kt vagy hromkrs lenne a verseny.”
( motorsportal.hu )
