Technikai analzis: A Knai Nagydj fejlesztsei
2012.04.16. 07:19, Margit-1225
A Knai Nagydj mszaki megoldsai kzl a formula1.com a Ferrari csapat mdostott oldaldobozt s a Red Bull csapat eltr kipufog koncepcijt tallta a legrdekesebbnek.
Br a Ferrari csak a mjusi, Spanyol Nagydjra gri azt a nagy s radiklis csomagjt, amellyel a remnyeik szerint kpesek lesznek majd felvenni a harcot az ellenfelekkel, a maranelliak nem ttlenkednek s kisebb-nagyobb fejlesztsekkel megprblnak az ellenfelek sarkban maradni. A Knai Nagydjra gy a Ferrari az F2012-es oldaldoboznak trsgben hajtott vgre kisebb talaktsokat, tbbek kztt kt kis uszonyt helyzetek a visszapillant tkrk al annak rdekben, hogy javtsk az oldaldobozok feletti levegramlst (fels nyl), valamint egy kis vertiklis uszony kerlt az oldaldoboz beml nylsa al (als nyl).
A Knai Nagydjra az eddig a kipufog rendszere tern komoly gondokkal kzd Red Bull kt teljesen klnbz kipufog koncepcival kszlt. A csapat Sebastian Vettelnl visszatrt az eredeti, a tli teszteken alkalmazott kipufog konfigurcijhoz, mg Mark Webber autjra a McLaren ltal ihletett rendszer legutols vltozatt szereltk fel. A Vettel-fle rendszernl (balra) a kipufog gzok a hts szrny kzps eleme fel ramlanak, mg Webber vltozatnl a diffzor krnykre vezetik a lgramlatokat. A Vettel ltal preferlt rgebbi megolds (kettes kp) elnye a kisebb leszort er ellenre az, hogy az aut sokkal stabilabb a kanyar bejratnl, ugyanakkor mindkt megoldsnl jelentkezik az RB8-as egyik f problmja, hogy a lgy keverken jelents tlkormnyzottsggal kell megkzdenik a piltknak.
( formula.hu )
