|
Ferrari: Pontszerzs a cl2012.04.14. 16:35, Margit-1225
A plya, az orszg s az idjrs taln vltozik, de a Scuderia Ferrari idmr edzsen mutatott eredmnye azonos. Sepangban egyik pilta, Fernando Alonso a kilencedik, a msik, Felipe Massa a 12. helyen vgzett.
Sanghajban a Ferrari pilti ugyanilyen eredmnyt rtek el. Ahogy Malajziban, gy Sanghajban a Pirelli gumik felhasznlsa is azonos volt: egy szett kemnyebb s egy szett lgy fogyott az els etapban, egy szett hasznlt s egy szett j lgy keverk a msodikban. Majd Fernando az utols szett lgy keverket elhasznlta a harmadik etapban.
Stefano Domenicali, csapatfnk:
"Brki megrti ezt, az nagyon okos! Nemcsak neknk, brki ms szmra kihvst jelent jzan magyarzatot adni a mai idmr edzsre, de ez majdnem minden ms autra igaz. A msodik etapbl nagyon kis klnbsggel jutottunk tovbb, 11 pilta hrom tizedmsodpercen bell volt egymshoz, a harmadik etapban mr nagyon nagy klnbsg volt, nagy vltozs trtnt ebbl a szempontbl. A jelenlegi helyzetet, a plyt, az F2012 gyengit figyelembe vve ez az eredmny megmutatta, hol llunk a teljestmnyben, habr tudjuk, ksbb, a versenyen a dolgok megvltoznak. Termszetesen nem erre szmtottunk a szezon elejn. Egy ilyen rajtrccsal holnap mg nyitottabb versenyre szmtunk. Clunk egyrtelm: mindkt autval pontot kell szerezni s minden lehetsgbl a verseny sorn a legtbbet kihozni."
Fernando Alonso:
"Tudtuk, hogy ez nehz idmr edzs lesz s gy is volt. Sikerlt a harmadik etapba jutni, nhny tizedmsodperccel Vettel eltt maradtam. Majdnem, a msodik s a harmadik etap kztt megvltozott a szlirny s ez problmt jelentett. Az aut s a fejlesztsek, melyeket ide hoztunk, nem volt elegend ahhoz, hogy javuljunk a teljestmnyben, ez a pozci tbb-kevsb tkrzi jelenlegi lehetsgeinket. Termszetesen nem rlnk, hogy egy msodperccel elmaradtunk a pole pozcitl, de minden amit tehetnk, hogy prbljuk cskkenteni a lemaradst. Ha elg j munkt vgznk, akkor gondolhatunk a gyzelemre, mskppen nem. De tovbbra is optimista vagyok: habr 2010-ben nagy htrnyban voltunk, vgl az utols versenyre a vilgbajnoksgot vezetve rkeztnk meg... A rajtfellls elgg izgalmas s furcsa, kt Mercedesszel, egy Sauberrel s a Lotusszal a mezny elejn. Nem hibzhatunk, mert nem a mink a leggyorsabb aut: ha sikerlt megfelelen dolgozni, ahogy Ausztrliban s Malajziban, akkor rtkes pontokra szmthatunk."
Felipe Massa:
"Egy rszrl nyilvnvalan csaldott vagyok, hogy nem jutottam be az idmr edzs harmadik etapjba, de msrszrl elgedett vagyok pozcimmal, ha figyelembe vesszk, hol fejeztk be a harmadik szabadedzst. Dlutn a helyzet javult, az autnak sokkal jobb lett a tapadsa s sikerlt versenykpesebbnek lenni, de nem tudom pontosan megmondani, mirt. Taln a plya javunkra vltozott. Remljk holnap dlutn hasonl lesz a folytats s j eredmnyt rnk el: erre most nagy szksgnk van! Szeretnk egy norml versenyt, nyugodtat, ahol vgezhetem a munkm s pontokat szerezhetek. Mg nem szereztem egy pontot sem, itt az ideje elmozdulni innen."
Pat Fry, mszaki igazgat:
"Ez az eredmny prhuzamban van a szezon ezen szakaszban mutatott formnkkal, kevsb meglep. Nem tudom, mikor volt legutbb ilyen szoros az idmr edzs msodik etapja, 11 pilta kztt kevesebb, mint t tizedmsodperces klnbsg volt, nhny perccel ksbb komoly klnbsg alakult ki a harmadik etapban az els s a tizedik kztt. A gyors els analzist kveten elmondhat, sokkal kisebb a Pirelli ltal szlltott gumik mkdsi tartomnya, gy kisebb vltozs a hmrskletben mr komoly befolyssal van az aut mkdsre. A klnsen nehz harmadik szabadedzs utn vltoztatsokat vgeztnk Felipe autjnak belltst, azonban nem lehet egyedl ezzel magyarzni a javulst, melyet az idmr edzsen lttunk. Most a legjobban fel kell kszlni a versenyre, amely hossz s feszes lesz, klnsen a gumiknak. Nem jsolnak est dlutnra, ennek kvetkeztben nehz lesz megismtelni a sepangi csodlatos eredmnyt, de ugyanakkor kszen kell llni minden lehetsgre, amely normlis egy olyan csapat esetben, amely nem a legversenykpesebb csomaggal rendelkezik. Lehetsgnk van mindkt piltnkkal pontokat szerezni, ez kell legyen a clunk: rmmel vesznk minden pluszt, amely a verseny kzben addik!"
( formula.hu )

| |