|
Problmamentes volt a Ferrari szabadedzse2012.04.13. 16:08, Margit-1225
Leszmtva a vltozkony idjrst, minden rendben ment a Ferrarinl, de tudjk, a legjobb tzbe val bekerls a cl.
Sok orszgban gy tartjk, hogy pntek 13-a szerencstlen dtum, de ami a Ferrarit illeti, a sanghaji plyn minden a szoksos mdon, gond nlkl zajlott. Egyedl az idjrs okozott nhny problmt az eltervezett program teljestsben az els edzsen - idnknt esett, a plya soha nem tudott tkletesen felszradni, de nem is volt elg vizes ahhoz, hogy az intermediate abroncsokat felrakjk - de a nap vgre mindennel vgeztek.
Fernando Alonso, 10. hely: "Egy rendes pnteki nap volt, amelynek els szabadedzst fknt az j aerodinamikai alkatrszek rtkelsre, a msodikat pedig a szoksos abroncstesztekre fordtottuk. Mint mindig, most is kiprbltuk, melyik keverken lehetnk a leggyorsabbak az idmrn s melyik lesz a legalkalmasabb a hosszabb etapokra. Felipe s n klnbz munkt vgeztnk a plyn s most is, ma dlutn lelnk a mrnkkkel az adatok elemzsre s meghozzuk a legjobb dntst holnapra, mind a fejlesztsek tekintetben, amelyeket erre a versenyre hoztunk, mind arrl, amit a gumikrl megtudtunk. Dleltt esett s egy kicsit lasstotta a programunkat, de vgl sikerlt a msodik szabadedzsen befejezni azt. Hatrozottan szksgnk lenne mg egy kicsivel tbb teljestmnyre, megprbljuk holnapra ptolni, mint ahogy az aut egyenslyt is megprbljuk megtallni, ami fknt a tapadson mlik. Sok dolgunk van, ha j idmrt szeretnnk."
Felipe Massa, 17. hely: "Nem mondhatjuk, hogy fantasztikus napunk lett volna. Reggel egy kicsit nedves volt a plya, amit azt jelentette, hogy nem tudtunk annyi krt megtenni rajta, amennyit szerettnk volna, de dlutn, amikor felszradt, sikerlt a pnteki programunkat teljesteni. Amikor elszr mentem ki a lgy abroncsokon, Glock elhagyta a plyt az els kanyarnl, gy jra a bokszba knyszerltem, ami miatt nem tudtam a legtbbet kihozni a lgy gumikbl s javtani az idmn. Biztos vagyok benne, hogy sokkal gyorsabb lettem volna, mint amit az idtbln lthattunk. Az edzs vgn sok zemanyagot tankoltunk, hogy javtsunk az aut egyenslyn."
Pat Fry: Hoztunk nhny fejlesztst az F2012-hz, amitl a teljestmnye javulst vrjuk az elz kt versenyhez kpest. A szabadedzs hrom rja utn elszr is elmondhatjuk, hogy elgedettek vagyunk, de dlutn s jjel egyrtelmen tbb rnyi munka vr rnk, hogy mlyrehatan elemezzk a kapott adatokat. Msrszrl nem hagyhatjuk figyelmen kvl azt a tnyt sem, hogy a plya karakterisztikja kevsb fekszik az autnknak, mint Malajziban. Ezt a kt dolgot figyelembe vve semmi jra nem szmthatok a rajtrcson val pozcinkat illetleg: ebben a pillanatban a relis elvrs valahol a hetedik s tizenkettedik hely kztt van, mint Sepangban. Azonban azt sem szabad elfelejtennk, hogy minden nagyon szoros, elg a legkisebb dolog - egy hiba, egy kevsb tkletes kr - hogy jelentsen megvltoztassa a pozcit, mind j, mind rossz irnyba. Azoknak, akik azt krdezik tlem, hogy mikor fogjuk a Ferrarit ltni a pole-pozcirt harcolni, csak azt tudom mondani, hogy nincs varzsplcnk, amivel azonnal javthatnnk a helyzetnkn. Szmos terleten bele kell adnunk mindent, kezdve az aerodinamikval, ami a mai Forma-1-ben dnt tnyez, nem megfeledkezve a munkamdszereinkrl sem, a rvid-, de leginkbb a hossztv cljaink rdekben."
( formula.hu )

| |