2015.05.27. 11:33, Margit-1225
Miutn a Mercedes egyeduralma idn sem rt vget, s a sport nzettsge valamint a versenyek ltogatottsga nhny orszgban mg tovbb cskkent, a tavaly bevezetett technikai szablyok pedig – fknt a motorok magas ra s bonyolultsga miatt – ismt a kritikk kzppontjba kerltek, st a kisebb csapatok anyagi gondjai sem olddtak meg, sokan a Forma-1 vlsgrl kezdtek beszlni. A problmk egyesek szerint olyan komolyak, hogy csak radiklis vltoztatsokkal lehet megoldani ket, az FIA elnke azonban nem rt egyet ezekkel a kijelentsekkel.
Persze a francia szakember is tisztban van azzal, hogy a sportnak szksge van nhny mdostsra, viszont nem ltja olyan slyosnak a helyzetet, mint nhny szakrt, avagy pr mr visszavonult Forma-1-es pilta. „Nekem sokkal rszletesebben kell figyelnem a helyzetet” – idzi Todt szavait a Nice Matin cm francia lap. „A Forma-1 mg mindig a motorsportok cscsa, m mint mindig, most is van tr a javulsra. Sajnos a Forma-1-ben dolgoz emberek ltal kzvettett vlemnyek nem mindig pozitvak, s az igaz, hogy a bajnoksg kltsgei tlsgosan magasak!”
Todt hossz vek ta hangoztatja a kltsgcskkents fontossgt, m maga is tisztban van azzal, hogy ezt a problmt rendkvl nehz megoldani, hiszen a csapatok kztt sincs egyetrts (a nagyobb alakulatok hallani sem akarnak pldul a kltsgek maximalizlsrl). „Nagyon nehz, mr csak azrt is, mert vitatkozni is nehz errl. Nyilvnval, hogy a kereskedelmi bevtelek elosztsa is problmt jelent, a Nemzetkzi Automobil Szvetsg azonban ebbe nem avatkozhat bele. Korbban mindenki tmogatta a javasolt rendszert, most viszont nhnyan vitatkoznak rla” – magyarzza a francia, aki korbban a Ferrari F1-es alakulatnak csapatvezetjeknt is dolgozott.
Nyilatkozata sorn termszetesen a sokak ltal brlt motorszablyokrl is szlt. „n tovbbra is tmogatom ezt a motorformult, ugyanakkor tudom, hogy sajnos tlsgosan drga. Elengedhetetlen, hogy a motorksztk megrtsk ezt, s valamivel megfizethetbb ron knljk az erforrsokat partnereinek. Jelenleg tbb problma megoldsn dolgozunk, s bzunk abban, hogy hamarosan elkszthetnk egy tervet s meg is valsthatjuk azt” – mondja.
A napokban az is felmerlt, hogy a jelenlegi Forma-1-es autkat sokkal knnyebb vezetni, mint a nhny vvel korbban hasznltakat, ezrt bizonyos rtelemben vissza kellene nylni a korbbi technolgikhoz. Todt ezt az elkpzelst sem tmogatja. „Szerintem mg mindig nem knny [elvezetni egy F1-es autt]. Mindig hangslyozni szerettk volna a versenyautk s az utcai autk kztti kapcsolatot. Nem trhetnk vissza a manulis vltkhoz most, amikor mindenki komplett szmtgpeket hasznl az autjban. A Forma-1 egy laboratrium az j technolgik szmra. Hiszem, hogy a Forma-1 mg mindig j formban van, csak taln tl keveset beszlnk errl!”
Todt a Canal Plus nev tvcsatornnak a nzettsg cskkensrl is beszlt; ehhez vlemnye szerint annak is kze van, hogy az elmlt vekben tbb olyan orszgban is fizets csatornkra kerlt az F1-es futamok kzvettse, melyekben a sportg stabil nzkznsggel br. Vgl azt is kiemelte, hogy a Mercedes-dominancia miatt nem szabadna komolyabb mrtkben megvltoztatni a szablyokat, ez ugyanis hozztartozik a sporthoz. „Az utols tz Roland Garrosbl kilencet Rafael Nadal nyert, teht a tenisz szablyait is meg kell vltoztatni? Nem, csak az ellenfeleknek kell jobban teljestenik. A helyzet a Forma-1-ben is hasonl” – zrta gondolatt.
( motorsportal.hu )