Ismt szigort az FIA
2015.05.27. 11:31, Margit-1225
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) azonnali hatllyal szigort az els vezetszrnyak terhelses tesztjn, hiszen mindenkppen meg szeretn akadlyozni, hogy a csapatok a szablyokban foglaltaknl hajlkonyabb alkatrszeket hasznljanak – tudta meg az Autosport.
A jelenleg rvnyben lv elrsok tiltjk a mozg aerodinamikai elemek hasznlatt, a Nemzetkzi Automobil Szvetsg pedig fenntartja a jogot, hogy adott esetben mg szigorbb terhelses vizsglatoknak vesse al az rintett alkatrszeket. A mrtkad brit lap jelentse szerint az FIA ismt szigort a vizsglatokon, hiszen meg szeretn akadlyozni, hogy a csapatok a megengedettnl hajlkonyabb els szrnyakat hasznljanak.
A szvetsg mr kiadta az ellenrzsekkel kapcsolatos j technikai irnyelvt, amit nemrg minden Forma-1-es alakulatnak elkldtt – az Autosport munkatrsa is erre a kzlemnyre hivatkozik, a vltoztatssal kapcsolatos cikkben. Az j elrsok rtelmben a vezetszrnyak szleinek 60 newtonos terhels hatsra mindssze 3 millimtert szabad elhajolniuk fggleges irnyban.
Az egyelre nem tisztzott, hogy a Nemzetkzi Automobil Szvetsg ezzel a mdostssal a csapatok j fejlesztseire kvn-e reaglni, avagy pusztn azrt vltoztat az eddigi mrsi mdszereken, mert az idei vtl kezdden ismt sszetettebb vltak az els vezetszrnyak; az mindenesetre biztos, hogy az j tesztek a szrnyak kiesebb terelelemeire fkuszlnak majd.
Az FIA legutbb a tavalyi Abu-dzabi Nagydj idmr edzse utn bntetett hajlkony vezetszrnyak miatt. A szvetsg kpviseli akkor a Red Bull ltal hasznlt alkatrszt minstettk szablytalannak (a piltk eredmnyeit azonnal hatllyal trltk s az utols sorba szmztk ket). A technikai igazgat egy interjban ksbb elmondta, hogy a Red Bull szndkosan tervezte hajlkonyra az emltett alkatrszt, ugyanakkor kiemelte, ms csapatok is hasonlan jrtak el, s aerodinamikai hatst tekintve az szrnyuk kevsb volt extrm, mint egyes rivlisok.
( motorsportal.hu )