2015.05.27. 10:51, Margit-1225
„Tlsgosan is gyakran” – mondta nevetve mg a monaci htvge eltt Kimi Rikknen, amikor az alkalmi riporternek ll Davide Valsecchi flvetette neki, hogy az idmrn elg gyakran hinyzik neki valami.
A szombati kvalifikcit kveten aztn mr valsznleg nem nevetett: idn hatodik alkalommal szenvedett veresget csapattrstl, Sebastian Vetteltl, radsul miutn a kt Red Bull is jobb krt autzott nla, csak a hatodik helyrl vghatott neki a futamnak. A helyzete aztn ugyanolyan volt, mint a megelz versenyeken mr oly sokszor: hiba autzott remek tempt, kedveztlen rajthelyezse miatt kptelen volt kihozni autjbl, ami sebessge alapjn benne lett volna, s a hatodik helyen rt clba.
A Ferrari csapatfnke, Maurizio Arrivabene vasrnap dlutn kijelentette, javulst vr Rikknentl szombatonknt. „Kimi Rikknennek van egy problmja. s ezt a problmt idmr edzsnek hvjk. A versenyen ugyanolyan gyors, mint Sebastian. Ha vgre az idmrn is kpes lenne erre, tkletes lenne. Ha egy dik volna, most azt mondanm neki, hogy rja le szzszor: »javtanom kell az idmr edzseken«” – vicceldtt a csapatfnk.
Rikknen elrulta, problmjnak elsdleges forrsa a gumikezels. „Nem is tudom, mi lehet a valdi oka. Nagyon sok rszletet kell a helyre tenni idn. Pldul a gumikat, hogy hogyan viselkednek egy krn. Ez meghatroz, ez adja a klnbsget is. Van, hogy egsz htvgn remek az autnk, aztn hibzok, vagy egyszeren csak nem tudom sszerakni megfelelen a krt az idmrn. De aztn a versenyen ismt minden jl megy. Mindig vannak olyan terletek, amelyeken fejldnnk kell. s elzni sem egyszer” – magyarzta.
A finn dolgt nem knnyti meg, hogy James Allisonk idn olyan autt terveztek, amely rendkvl kmletesen bnik az abroncsokkal. Mindez Malajziban ugyan gyzelmet hozott a csapatnak, az aut ezen sajtossga a finn stlusval kiegszlve gyakorlatilag tbb esetben htrny, mint elny. Mikzben Vettelnek agresszvebb vezetssel ltalban sikerl egy krn is felmelegtenie a gumikat ahhoz, hogy j idt autzzon, Rikknen abroncsai sok esetben mg a gyorskrk elejn sem tapadnak elgg. s hogy helyzete mennyire komoly, jl jelzi, hogy Monacban mg a kt leglgyabb gumival sem boldogult igazn.
Persze ez a problma Vettelt is htrltatja – csak kevsb, mint csapattrst. A Ferrari pedig nagyon is tisztban van azzal, hogy emiatt szmt gyenge pontjuknak az idmrs temp. Mr vek ta: mig utols pole-jukat a 2012-es (!) hockenheimi idmrn szereztk. Ahhoz pedig, hogy a Ferrari a Mercedes lland s vals kihvjv lpjen el, ezen vltoztatniuk kellene – s vasrnap erre Vettel s Arrivabene is flhvta a csapat figyelmt. „Mr az elmlt vben is gy volt, a Mercedes ezrt gyorsabb rendszeresen az idmrkn. Ez egyrtelm jelzs szmunkra arrl, mennyi munka vr mg rnk. Nem szabad elbznunk magunkat, folyamatosan koncentrltnak kell maradnunk” – magyarzta Arrivabene.
( motorsportal.hu )