2015.05.22. 21:45, Margit-1225
Persze a rosszkedv indokolt is volt a vrsknl: 2014-ben egyetlen rva gyzelem nlkl zrtk a szezont, ilyesmi pedig legutbb 1993-ban esett meg a Michael Schumacher idejben sorozatgyzelmekhez szokott csapattal. Aztn jtt egy sor szemlycsere, nmi tszervezs, melyet az j csapatfnk, Maurizio Arrivabene veznyelt le – s az eredmnyek sem maradtak el.
Az 58 esztends szakembert sokan a Ferrari csodatevjeknt emlegetik – azonban nem hve az effle nagy szavaknak. „Teljesen tlagos fick vagyok. Arra neveltek, hogy az letben mindenrt meg kell dolgozni, s hogy a szdat nem kell befogni. Egy ilyen vilgban a politikai korrektsg nem mindig jn jl” – avatta be filozfijba az olasz a Gazzetta dello Sportot. Az olasznak egybknt a dolgoz szobja faln is a kvetkez mondat ll: „Dolgozz kemnyen, s lgy kedves az emberekhez!”
Ars poeticja gy fest, egyelre nagyon is jl mkdik a Ferrarinl. A bresciai kiemelte, a legfontosabbnak azt tartja, hogy minden siker s kudarc ellenre is relisan szemlljk sajt helyzetket. „Volt nmi tmeneti idszak, hiszen az egyik nap mg a Philip Morrisnl dolgoztam, este pedig mr a Ferrarinl. A Sergio Marchionnval val els tallkozsom sorn azonnal nyilvnvalv vlt, hogy egyre jr az agyunk. Ez azt is magban foglalja, hogy a szezonra relis clokat tztnk magunk el. Hrom gyzelem – ezzel mr elgedett lennk 2015-ben. A negyedik pedig mr csak a hab lenne a tortn” – fogalmazott idei elvrsairl.
Majd elrulta, csapatt valsggal a padlrl kellett flszednie az elmlt esztend vgn. „Egy olyan csapatot vettem t, amely darabokban volt. Mr nem is volt csapat. Az els megbeszlseken is rzdtt az a negativits, amirl a korbbi dolgozktl hallottam. Nem szmtottam erre, az emberek teljessggel motivlatlanok voltak. Mindenki csak maradt a sajt kis sarkban s vdte a sajt pozcijt. Az els feladat teht az volt, hogy visszahozzam a csapatszellemet, s olyan struktrt alaktsak ki, melyben mindenki jra motivltt vlik” – meslte.
Tbben persze ersen vitatjk, hogy a Scuderia idei javul formja kizrlag az j emberek (Arrivabene, Marchionne, Sebastian Vettel) rkezsnek eredmnye. Az elz elnk, Luca di Montezemolo, valamint a korbbi tesztpilta, Pedro de la Rosa a kzelmltban pldul hangslyozta, a mostani aut alapjait mg az idejkben fektettk le, mikzben Fernando Alonso is arrl beszlt, egyltaln nem rte meglepetsknt, hogy volt csapata most ott tart, ahol.
Arrivabene azonban nem is kvnja kisajttani a sikereket. „Nem tl elegns errl vitzni. Taln ms szemszgbl rdemes nzni ezt. Vajon mit mondannak az emberek, ha most nem rnnk el sikereket? Ez nem az n autm, ez egy olyan versenygp, amit a Ferrari alkotott, sok ember munkjnak eredmnye. Egy csapat, amely vgre egy irnyba hz. Az aerodinamikusok s a karosszrirt felelsk, akik harmonikusan dolgoznak egytt” – jelentette ki a csapatfnk.
( motorsportal.hu )