forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Végre gyorsulás: Massa örül a tankolás visszatérésének

2015.05.20. 12:41, Margit-1225

Felipe Massa úgy véli, a tankolás visszatérése újra fel fogja dobni a versenyeket. A rutinos brazilnak a biztonsággal kapcsolatban nincsenek aggályai, egyvalamin viszont még változtatna.

Az elmúlt hét legnagyobb hírét a Stratégiai Csoport azon döntése jelentette, mely szerint 2017-től visszatérhetnek a verseny közbeni tankolások. Noha valójában ezen változtatás még nincs kőbe vésve, az F1-es berkekben számos szakember máris élesen bírálta a döntéshozókat: ki ötlettelenségük, ki a valós problémák elől való menekülésük miatt, mások pedig azért, mert a tankolással szerintük csak az előzések száma csökkenne, és a kiadások mértéke növekedne.

No meg a balesetek kockázata. Felipe Massa a mezőny egyik legrutinosabb tagjaként maga is több tankolós balesetbe belekeveredett. 2008-ban gyakorlatilag azzal veszítette el a bajnoki címét, hogy a Ferrari szingapúri kiállásakor túl korán engedte útjára, s magával rántotta az egész tankoló csövet. A 2007-es Spanyol Nagydíjon pedig a kifröccsenő üzemanyag borította lángba ideiglenesen autóját, miután a pályára igyekezett. Ő azonban ettől függetlenül nem aggódik a tankolás visszatérése miatt. „Nem látok problémát a biztonság szempontjából. Sok éven át volt tankolás a Forma–1-ben, és voltak vele gondjaink is, de valójában nem voltak annyira veszélyesek” – nyilatkozta Massa a Sky Sportsnak.

„Szerintem ez jó dolog, mert teljesen megváltoztatja a versenyzést. A problémát most az jelenti, hogy nehéz, teletankolt autókkal körözünk, és emiatt gyenge köridőket futunk. Ha megnézzük, igen nagy a különbség az időmérős és a futamon elért köridők között. Sokkal lassabbak vagyunk, mint a tankolás időszakában voltunk. Biztosra veszem, hogy ezzel sokkal érdekesebbé és jobbá válik a versenyzés – inkább amolyan sprintversenyeket látunk majd. Tehát én a tankolás mellett vagyok.”

Hogy nem a levegőbe beszél, azt a számok is alátámasztják. A Motorsport.com elemzője, Jonathan Noble nemrégiben összehasonlította az elmúlt kilenc barcelonai verseny első öt körének összidejét, s rámutatott arra, hogy a tankolás bevezetésével óriásit lassultak az autók a futamok első szakaszában – szerinte ez jelenti a tempóval kapcsolatos legnagyobb problémát jelenleg. Miközben 2007-ben 1:23-as körökkel indították a versenyt, 2010-ben már csak 1:28-as, 1:27-es, 2014-ben és 2015-ben pedig 1:32-es időkkel. Öt körre vetítve mindez nem kevesebb, mint közel 35 másodperces lassulást jelentett.

Számítson a versenyzők szava is!

A Stratégiai Csoport a múlt héten az iránti elkötelezettségét is kifejezte, hogy másodpercekkel gyorsabbá tegye az autókat. Massa elárulta, az év elején ő maga is beszélgetett ennek szükségességéről egykori ferraris csapatfőnökével, az FIA-elnök Jean Todttal, s azt is kiemelte, mennyire fontosnak tartja, hogy a versenyzők is beleszólhassanak a sportág jövőjének alakításába. „Fontos, hogy a versenyzőknek is legyen szava ezen döntésekben. Emlékszem, a tél folyamán beszélgettem Jean Todttal, aki azt kérdezte tőlem, miért ennyivel lassabbak a futamok, mint korábban. Azt mondtam neki, hogy a telitöltött tank miatt. Az autók amúgy is nehezebbé váltak, a versenyek pedig sokkal lassabbak és sokkal inkább technika-központúak, mint korábban. Elmondtam neki, hogy korábban sokkal gyorsabbak voltunk, és ezáltal vonzóbb volt az egész. Talán ez is segített most egy kicsit.”

„De szerintem fontos lenne, hogy a versenyzők a technikai és sporttal kapcsolatos megbeszéléseken is ott legyenek, melyek az F1 jövőjéről döntenek, és melyek célja hogy érdekesebbé, a szurkolók számára vonzóbbá tegyék a versenyeket. Rá kell jönnünk, mit jobb nézni a futamok alatt, és mit élveznek igazán a szurkolók az F1-ben. Emiatt is küzdünk azért, hogy versenyzők is részt vehessenek ezeken az egyeztetéseken” – zárta gondolatát 2008 ezüstérmese.

( motorsportal.hu )

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
HTML szerkesztő
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!