A Mercedes motorguruja sem írja le a Hondát
2015.05.20. 12:32, Margit-1225
Noha a 2015-ös szezon meglehetősen nehezen indult a csapat számára, a McLaren-Honda idővel ismét harcba szállhat az elsőség megszerzéséért, a japánok ugyanis tudják, hogy kell győztes erőforrást építeni – jelentette ki a Mercedes motormérnöke, Andy Cowel.
A Honda idén tért vissza a királykategóriába, mégpedig annak az alakulatnak a partnereként, mellyel az 1980-as évek végén és az 1990-es évek elején több világbajnoki címet is nyert. Persze arra csak nagyon kevesen gondoltak, hogy a patinás brit alakulat és a neves japán autógyár azonnal meg tudja ismételni a múlt sikereit, de talán arra sem sokan számítottak, hogy az istálló versenyezői az év első öt megmérettetésén egyszer sem kerülnek be a legjobb tíz közé.
Bár a szezon döcögősen indult, a McLaren és a Honda emberei továbbra is magabiztosan nyilatkoznak: a szezon közepétől kezdődően már folyamatosan ott lennének a pontzónában, sőt a legjobb három közé is bekerülnének, hosszabb távon pedig a győzelmeket és a bajnoki címet veszik célba. A csapat elvárásai – a jelenlegi helyzet ismeretében – sokak szerint túlzóak, a Mercedes motorguruja azonban nem akarja leírni a nagynevű ellenfelet. „Ők a McLaren-Honda! Ők meg tudják nyerni a világbajnokságot” – tette egyértelművé a BBC-nek nyilatkozva.
Az elismert szakember – aki oroszlánrészt vállalt a második turbókorszakot eddig uraló Mercedes-erőforrás megtervezéséből – azt is megjegyezte, hogy ő személy szerint elismerésre méltónak tartja a Honda munkáját és eddigi hozzáállását. „Az út, amin haladnak egészen egyszerűen félelmetes; a hozzáállásuk, ez az egész befektetés és az elszántságuk” – mondja Cowell, aki néhány szakértővel ellenben nem hisz abban, hogy a jelenlegi motorszabályok akadályoznák a japánokat.
A királykategóriában érdekelt motorkészítők közül ugyanis ők rendelkeznek a második legkevesebb módosító ponttal, miután az ellenfelek által fel nem használt (a már tavaly is versenyző gyárak 2015-ben 32 zsetonnal gazdálkodhattak) pontok átlagát kapták, vagyis 9 zsetont. A Mercedesnek eközben 7, a Ferrarinak 10, a Renault-nak pedig 12 maradt. A következő évben már változik a helyzet, hiszen a többiekhez hasonlóan a Honda is 25 módosító pontot kap majd, ami egyesek szerint túl kevés lesz ahhoz, hogy a gyár komolyabb felzárkózást produkáljon.
„Nem hiszem, hogy ez rosszul érintené őket” – magyarázza a Mercedes mérnöke. „Jövőre 25 zsetont használhatunk! Mi nagyon sokat változtattunk az erőforrásunkon, és eddig pont 25 módosító pontot használtunk. A 32 rendkívül nagylelkű volt, a 25 pedig szerintem még mindig elég arra, hogy mindent megváltoztass. És azt sem felejthetjük el, hogy a megbízhatóság érdekében végrehajtott módosításokhoz nincs szükséges zsetonokra. Azt hiszem, jól dolgoznak. Közép és hosszú távra terveznek. Ebben a szezonban még nincsenek játékban; most kutatást és fejlesztést végeznek a nyilvánosság előtt” – zárja gondolatát Cowell.
( motorsportal.hu )