forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Ébresztő, nagycsapatok: Ebből még nagyobb baj lehet!

2015.05.05. 16:56, Margit-1225

Bizonyos istállók csak áltatják magukat, amikor azt gondolják, biztos az anyagi hátterük? A Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez úgy véli, ha a nagycsapatok nem látják be, hogy nagy a baj, még nagyobb lesz…

Évek óta vitáznak már a Forma–1 csapatai a költségcsökkentés fontosságáról, ám a kicsik és nagyok közötti érdekkülönbségeknek köszönhetően mindenki számára kielégítő megoldást (ha ugyan létezik ilyen…) még nem találtak. A közelmúltban a Red Bull előállt egy sokak számára abszurdnak tűnő javaslattal: be kellene tiltani a szélcsatornák használatát. Az osztrákok egy részletesebb tanulmányt is készítettek ennek kapcsán, s megállapították, hogy ezen módszerrel nagyjából 20 millió eurót takaríthatnának meg az egyes alakulatok.

Miközben a Ferrari nemes egyszerűséggel butaságnak nevezte ezen valóban túl radikálisnak tűnő felvetést, a Mercedes más szempontból igyekezett közelíteni a költségproblémák felé: a motorok árának csökkentésével könnyítenék meg partnercsapataik helyzetét. Toto Wolff, az istálló sportigazgatója szerint megfelelő szabályozás mellett nem reménytelen vállalkozás, hogy 10 millió eurósra csökkentsék V6-os turbóik árát.

A német Auto Motor und Sport szerint nem véletlen, hogy a kiadások megfékezésének gondolatától korábban szinte irtózó élcsapatok egyre komolyabban veszik ezen problémákat. A Red Bull sorozatban második évében gyengélkedik, s most szembesült azzal, hogy hiába az elköltött vaskos pénzkötegek, ez önmagában nem garancia a sikerre. A Mercedes mindeközben partnercsapatai küszködésén látja, milyen nehéz az élet a középmezőnyben.

Bajba jutott csapatoknak eddig négyen számítottak: a csődtől az utolsó utáni pillanatban megmenekült Manor mellett a Lotus, a Force India és a Sauber hármasáról már tavaly is tudható volt, mennyire meg kellett húzniuk a nadrágszíjukat. Az enstone-iak az elmúlt szezonokban egyre duzzadó adósságukra reagálva komolyabb leépítésekbe kezdtek; Vijay Mallya társaságának helyzetéről mindent elmond, hogy új autójuk csak az utolsó téli teszten debütált, s hónapokkal el vannak maradva eredeti ütemtervüktől a fejlesztések terén; míg a svájci kiscsapat részben azért is kezdte pereskedéssel idényét (Giedo van der Garde ügye Melbourne-ben), mert életben maradásáért kényszer-megállapodásokat kellett kötnie.

Hogy segítsen rajtuk, Bernie Ecclestone már a szezonkezdés előtt három héttel kifizette az említett triónak a tavalyi év után járó pénzeik első részletét, hogy egyáltalán el tudjanak utazni az első futamokra; miközben a közelmúltban azért vetette fel a kétszintes bajnokság ötletét is (olcsóbb V8-as erőforrások a bajba jutottaknak), hogy javítson a helyzetükön. Csakhogy mindez többek szerint csak tüneti kezelés a valós gyógyítás helyett.

Amiért Williams, sőt a McLaren sem lehet nyugodt

Az Auto Motor und Sport szerint ezt az is jelzi, hogy az említett csapatokon kívül további két istálló helyzete fordulhat bármikor súlyossá. A Williams például a közelmúltban jelentette be, hogy 2014-es gazdasági évét 48,5 millió eurós veszteséggel zárta. Bár a csapat szerint helyzetük 2015-ben a körülményeknek köszönhetően (3. hely a konstruktőri bajnokságban, új szponzorok érkezése) sokat javul majd, arról már nem beszéltek, mi lesz akkor, ha a pályán az elkövetkező években nem nyújtanak olyan jó teljesítményt, mint tavaly és az idei év első részében. A Ferrari idei föltámadása és előzése azt bizonyítja, hogy a tehetősebb alakulatokkal még most is nehezen tudják tartani a lépést a fejlesztések terén – ilyenből márpedig van még pár a rajtrácson, például az idényt igencsak gyengén kezdő, 2014-ben még előttük második Red Bull.

Vagy például a McLaren, amely csapat viszont csak a Honda támogatásának köszönheti jelenleg nyugodt helyzetét. A patinás csapat immáron másfél éve (!) versenyez főtámogató nélkül, és bár ez idő alatt számos világcéget hírbe hoztak velük, megállapodásnak semmi jele. Ráadásul az istálló tulajdonosai közül a bahreini Mumtalakatról már hónapok óta köztudott, szívesen túladna részesedésén – ha Ron Dennis találna egy olyan befektetőt, amely hajlandó lenne átvenni részvényeit. Csakhogy ezen támogatókról sem hallani semmit.

A Lotus többségi tulajdonosa, Gerard Lopez már csak emiatt sem érti, miért csinál úgy a Williams és a McLaren, mintha minden tökéletesen rendben lenne. Szerinte ha nem elég óvatosak, könnyen odáig fajulhat a helyzet, hogy a mezőny 60%-a, azaz a csapatok többsége anyagi problémákkal fog küzdeni. „Mindannyiunknak össze kellene tartanunk, hogy kidolgozzunk egy koncepciót a jövőre nézve, amely fenntartható. Minél többen állnak e tervek mögé, annál hamarabb megvalósíthatjuk azt” – fogalmazott a luxemburgi üzletember.

Lopez most éppen ezért bízik abban, hogy a Mercedes és a Red Bull javaslattétele nem puszta mellébeszélés, a két nagycsapat valóban kezd ráeszmélni a helyzet komolyságára. „A Stratégiai Csoport május 14-ei ülésének eredményt kell hoznia. Ha tovább halogatjuk ezt, az maga lenne a halálos ítélet” – fogalmazott Lopez, utalva a csapatok és sportvezetők jövő héten esedékes újabb ülésére.

Persze a sportág jövőjét döntően meghatározó üléseket már sokat láthattunk a közelmúltban – ezeken pedig kis túlzással rendre csak egyetlen dologban tudtak határozni a résztvevők: hogy minden kérdésben későbbi üléseikre halasztják a döntést…

( motorsportal.hu )

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
HTML szerkesztő
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros