2015.04.30. 11:58, Margit-1225
A kiábrándító 2014-es évad után talán a csapattagok sem számítottak arra, hogy a Sauber kettős pontszerzéssel kezdi az idei versenyévadot, majd ezt a teljesítményt az év harmadik viadalán is meg tudja ismételni, az első európai futam előtt pedig az ötödik helyen áll majd a pontversenyben. Bár az év első megmérettetése előtt jogi vitába keveredtek korábbi tesztpilótájukkal, a svájciak elégedetten tekinthetnek vissza a kezdésre, hiszen eddig minden kedvezően alakult számukra: az autó ütőképesebbnek tűnik elődjénél és a Ferrari is javított erőforrása teljesítményén.
Nem meglepő tehát, hogy a Forma-1 hivatalos honlapjának munkatársa csodás feltámadásként jellemezte az istálló szezonkezdését, a Saubert vezető Monisha Kaltenborn szerint azonban a sikerek inkább a kemény munkának köszönhetők. „A Forma-1-ben nagyon ritkán történnek csodák” – kezdi a szakember. „Az eredményeket a kemény munkának köszönhetjük, valamint a kitartásunknak, a türelmünknek és a motivációnak! A 2014-es szezon egy kivételes eset volt a csapat történelmében, és teljesen egyértelmű az, hogy nem ezt az idényt tekintjük mércének, mondhatnám azt is, hogy egészen egyszerűen nem igazságos az alapján megítélni a csapatunkat” – teszi hozzá.
A riporter ekkor megjegyzi, hogy az ötödik helyezés mindennek ellenére igencsak meggyőzőnek tűnik, Kaltenborn viszont még ennek sem szeretne túl nagy jelentőséget tulajdonítani. „Még csak négy versenyen vagyunk túl! Nem szabad túl sok dolgot belemagyarázni ezekbe az eredményekbe. Olyan csapatok vannak mögöttünk, akiknek sokkal komolyabb lehetőségek állnak a rendelkezésükre a fejlesztéseket illetően, mi ugyanis ebben a tekintetben sajnos korlátozva vagyunk. Persze ennek ellenére elégedettek vagyunk, és örülünk annak, hogy itt lehetünk [az ötödik helyen]!”
A 2014-es évadhoz képest nemcsak a Sauber teljesítménye javult, hanem a motorszállítóé, azaz a Ferrarié is, a csapatvezető pedig tisztában van azzal, hogy a vörösök fejlődése is fontos feltétele volt a formajavulásnak. „A tavalyi csomag nem volt megfelelő! Az autó maga nem volt annyira rossz –de teljesen egyértelmű, hogy nem ez volt a legjobb. Az idei autóban is sok lehetőség rejlik még, és egyelőre nem tartunk ott, ahol tartani szeretnénk, de a vezethetőség sokat javult és a motor teljesítménye is jobb. A partnerük nagyszerű munkát végzett! Az erőforrás is fejlődött és az autó is jobb, tehát a csomagunk most erősebb” – mondja, majd egyértelművé teszi, hogy az elmúlt 12 hónapban semmit sem változott a csapat és a Ferrari kapcsolata.
A svájciak már a felkészülési időszak alatt biztató eredményeket értek el, akkor azonban sokan még úgy gondolták, hogy legjobb köreiket könnyű autóval futották, hiszen fel szerették volna hívni magukra a támogatók figyelmét. Kaltenborn most erre a felvetésre is reagált. „Már a téli teszteken láthattuk, hogy versenyképesebbek vagyunk” – mondja az Autosportnak. „Az emberek azt hitték, hogy ezzel csak villogni akarunk, de ez nonszensz! Nem ez volt a helyzet, és jó látni, hogy ezek az emberek tévedtek! Persze tudjuk, hogy egyre nehezebb lesz a dolgunk, de nem fogjuk feladni. Lement négy verseny, égy különböző pályán és versenyképesek tudtunk maradni, szóval a folytatásban is keményen kell nyomunk” – folytatja gondolatmenetét a csapatfőnök.
Az istálló idén versenyzői felállásán is változtatott, sőt egyes vélemények szerint komoly kockázatot vállalt, hiszen egy újonccal (Felipe Nasr) és egy másodéves pilótával (Marcus Ericsson) vágott neki a szezonnak, Kaltenborn azonban úgy érzi, a két fiatal már most bizonyította ráteremettségét. „Szerintem már nem érvényesek azok a kijelentések, melyek szerint jobb két tapasztalt versenyzővel indulni, vagy vegyes párossal nekivágni a szezonnak. Láthattuk tavaly, hogyan reagáltak a tapasztalt versenyzők az új autókra. Én nem tudom megmondani, hogy ezeket a gépeket most könnyebb, vagy nehezebb vezetni, de az biztos, hogy a pilótáknak időre van szükségük! Néhányan – és ehhez talán már van némi köze a rutinnak – hamarabb alkalmazkodnak, míg mások később. Mi most a váltás mellett döntöttünk, és egyelőre úgy tűnik, ez egy helyes döntés volt” – zárja gondolatát.
( motorsportal.hu )