2015.04.23. 20:41, Margit-1225
Mr kvetni is nehz, hny meg hny tlet hangzott el a csapatok 2017-es erforrsokrl foly vitja sorn, s br variciknak se szeri, se szma, egy biztosnak tnik: tovbbra sem lehet tudni, mik hajtjk majd az F1-es autkat kt v mlva…
Mikzben a Mercedes mr nem egyszer hangslyozta, ragaszkodni fog a 2014-ben bevezetett j erforrsokhoz, Bernie Ecclestone nemrgiben ismt flvetette, a rgi V8-asok visszatrsvel lehetne a legtbbet javtani a Forma–1 egyre rosszabb helyzetn. A brit zletember szerint a kisebb csapatok anyagi nehzsgeit meg lehetne oldani azzal, ha lehetsget biztostanak a V8-as, KERS-sel flszerelt motorok hasznlatra, ksbb pedig alternatvaknt azt is flvetette, maradhatnnak a V6-os turbmotorok, ha azok kellen olcsak s ersek lesznek.
Az tletek kztt az is szerepel, hogy a gyri csapatok mindekzben erforrsuk drgbb vltozatt is hasznlhatjk, s Ecclestone mg azt sem tartja elkpzelhetetlennek, hogy egyszerre versenyeztessenek klnbz motorokat. „Minden attl fgg, mit tesznk. Toto sokat beszl, de kevsszer cselekszik. De nem j arrl beszlni, mit szeretnk. k csak egyetlen csapat” – nyilatkozta Ecclestone Adam Coopernek, utalva arra, hogy mg korntsem dlt el, megtartjk-e az aktulis motorformult.
Majd azt is kiemelte, korbbi javaslataival elssorban nem a rgi technolgit, pusztn az megfizethetsget, az egyszersget igyekezett visszahozni a sportgba. „n sosem akartam visszatrni a V8-as motorokhoz, csupn szerettem volna egy normlis motort az F1 szmra, aminek az ra mondjuk 10%-a lenne annak, amit a gyrtk jelenleg elkltenek. Ms lenne a szablyozs, s az egsz sokkal olcsbb lenne. Ha a gyrtk gy dntenek, ez j lenne, akkor rendben. Vagy ha a mostani motorokat akarjk megtartani, de relis ron knlnk a csapatoknak, az is j” – magyarzta Ecclestone.
A nagy zrzavar megoldsban az sem segt, hogy az egyes csapatok s gyrtk rendre sajt rdekeiket szem eltt tartva foglalnak llst a krdsben. A Red Bull csapatfnke, Christian Horner pldul kiemelte, nem csupn a 2017-es, de a jv vi szablyok miatt is aggdniuk kne. „Ha jvre gyakorlatilag mr februrban befagyasztjk ezeket az erforrsokat, azzal az elnyket s a htrnyokat is befagyasztjk. Szerintem tbb fejlesztst kellene engedlyezni, hiszen ez mg mindig egy kiforratlan technolgia” – vlekedett.
„A htrnyt ennek a kltsgek jelentik. A msik lehetsg pedig az lenne, hogy olyan szablyokat alkotunk meg, amelyben a motor nem szmt annyira meghatroznak a teljestmnyklnbsgek tern. Akrhogy is vlasztunk, mindig lesznek elgedett s elgedetlen rsztvevk. Teht a valdi krds az, mi lenne a legjobb az F1-nek. De a csapatoknak mindig a sajt rdekeiket kell szem eltt tartaniuk, gy mindig lesznek, akik prbljk kihasznlni a szablyokat, s akik mindent elleneznek, mert nem akarjk, hogy elfogyjon az elnyk.”
Mindezek utn csodlkozik-e mg brki is, hogy ilyen kaotikuss vlt a helyzet?
( motorsportal.hu )