El a kezekkel a V6-osoktl!
2015.04.19. 08:29, Margit-1225
A jelenleg mg csak tervben lv 2017-es szablymdostsok sokkal nagyobb hatssal lesznek a versenyautk karosszrijra, mint a jelenleg hasznlatban lv erforrsokra – jelentette ki a Mercedes motorosport-igazgatja, Toto Wolff.
A Forma-1 irnyti s a csapatok vezeti az elmlt hetekben, hnapokban tbb alkalommal is trgyalasztalhoz ltek s a sport jvjrl egyeztettek. Noha a megbeszlsek sorn komolyabb ttrst egyelre nem sikerlt elrni, a felek egyetrtenek abban, hogy a jvben – leghamarabb a 2017-es szezonban – ltvnyosabb s nehezebben vezethetv kell tenni a versenygpeket, a hajtegysgekbl pedig a jelenleginl tbb lert kell kiprselni.
A rszleteket illeten azonban mr nem ilyen nagy az egyetrts. A Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezet Bernie Ecclestone pldul szmzn a jelenleg hasznlt V6-os turbfeltlts erforrsokat. Ezek vlemnye szerint kulcsszerepet jtszottak az rdeklds cskkensben, hiszen a nzk, st a szponzorok is sokkal jobban szerettk a jelenleginl jval hangosabb V8-as szvmotorokat. A gyrtk ekzben kitartanak a 2014-ben bevezetett motorformula mellett, az 1000 lers lomhatrt pedig ezek tovbbgondolsval s nem radiklis mdostsokkal szeretnk elrni.
Termszetesen a Mercedes is ezt az irnyt tmogatja, a rossznyelvek szerint azonban nemcsak azrt, mert ki akar tartani a hibrid-technolgia mellett, hanem azrt is, mert gy – a motorformula megtartsval – konzervlhatja jelenlegi elnyt, ami elssorban az erforrsokbl addik. Ezzel a felvetssel a Forma-1 hivatalos honlapjnak riportere is szembestette a gyr motorsport-igazgatjt, aki a krds hallatn igyekezett tiszta vizet nteni a pohrba: elmondsa szerint a 2017-es szablyvltozsok elssorban nem az erforrsokra sszpontostanak majd.
„gy vlem, a szablyok meg fognak vltozni a 2017-es szezonban” – kezdi. „A csapatok mr trgyaltak a Nemzetkzi Automobil Szvetsggel s Bernie Ecclestone-nal arrl, miknt lehetne sokkal ltvnyosabb s gyorsabb tenni a versenygpeket. Most itt tartunk. Szerintem a mdostsok sokkal inkbb az autk karosszrijval lesznek kapcsolatosak, mintsem az erforrsokkal. Nem vltoztatunk sokat a jelenlegi alapelveken, belertve a hibrid-rendszert s az energia-visszanyer rendszereket” – magyarzza az osztrk szakember.
„Napjainkban itt tart a technika, az utcai autk gyrtsa sorn is ezeket a megoldsokat alkalmazzk, szval ez fontos a gyrak szmra. Sokkal tbbet tehetnk a karosszria esetben. Vgl termszetesen az erforrsokkal is. Nem lehetnk szgyenlsek, hiszen ltnunk kell, mely terleteken tudunk mg javtani” – zrja gondolatait Wolff, aki teht tovbbra is kitart a turbmotorok mellett, akrcsak a Renault vezeti.
( motorsportal.hu )