2015.04.12. 17:52, Margit-1225
Radsul a vgeredmny mg a francik szmra hzelg. Tudniillik a Knai Nagydj eltti a Red Bull Daniel Ricciardo autjban is knytelen volt bels gs motort cserlni, ezzel az ausztrl a mai kt kiesvel karltve mr szintn idei harmadik (!) motorjt fogyasztja. Azaz a Renault-csapatok mindssze annyival llnak jobban a sokat szenved McLarennl, hogy k legalbb versenykpesek.
A hromszoros futamgyztes a leints utn mris arrl beszlt, szmt r, hogy ksbb bntetsekkel sjtjk t. „Valsznleg megbntetnek minket – legalbb egyszer. Mr most kt bels gs motoron tl vagyunk, szval vlheten megbntetnek majd, de a megbzhatsgunk remlem, javulni fog. Az autm ma ugyanis rendben volt, Max s Danyiil viszont fstlgve lltak flre. Szval van mg min dolgoznunk” – fogalmazott Ricciardo.
A futam els felben elfstlt Kvjat elismerte, idegrl ez az idszak, fleg azok utn, hogy Ausztrliban is mszaki hibk htrltattk, minek kvetkeztben el sem tudott rajtolni. „Nem egyszer a helyzet, de ersnek kell maradnunk. Egysgesek maradunk, s hamarosan tljutunk a nehzsgeken.”
Mr csak az a nagy krds, mikorra. A Renault nem kecsegtetett sok jval. „Tudtuk, hogy fennll a veszlye a megbzhatsgi hibknak – ma rossz napot fogtunk ki” – magyarzta a francik vezetje, Cyril Abiteboul. „Tudtuk, mik a gyengink, gy meg is van a tervnk. Biztosra kell mennnk, hogy ez a terv elg j a mai gondok megoldshoz, s ltnunk kell, hogy ez gyorsan megtrtnhet-e. Logisztikai okok miatt nem egszen vagyok biztos abban, hogy Bahreinig sikerl, de az eredeti clunk az volt, hogy Monactl kezdve mr ne legyenek ilyen hibink. Tudtuk, hogy az els motornak, amit ptettnk, a megbzhatsg a gyengje. A tervnk az, hogy a jvben megptend motorjaink mr teljes mrtkben megbzhatak legyenek.”
Rmi Taffin, a Renault mveleti mrnke elmondta, a ma tapasztalt motorhibk sszefggnek egymssal, megoldsukra azonban valban vrni kell. „Jelenleg gy gondoljuk, hogy Danyiil s Max a bels gs motor ugyanolyan hibjtl szenvedett. Hasonl specifikcit mr tbb szz kilomteren t futtattunk a prbapadon s a plyn is, mindenfle problma nlkl, szval r kell jnnnk, mi ennek az oka. gy tervezzk, lesz egy prbapados tesztnk a bahreini futamot kvet hten.”
Aztn pedig kvetkezik Barcelona, majd Monac, amely jelents javulst hozhat a Renault s a Red Bull szmra egyarnt. Mikzben az osztrkok komoly fejlesztsekkel kszlnek az eurpai idnyre, francia partnerk is azt grte, a hercegsgben mr a legjobban vezethet motor lesz az vk, amely megbzhatan is mkdik majd.
Az persze krds, ezen gret mennyire vigasztalja most a Red Bull csapatfnkt, Christian Hornert. „Nem hiszem, hogy brki is szmtott r, hogy mr a harmadik motorunknl fogunk tartani a harmadik futamon. Elfogadjuk, hogy a teljestmny javtshoz olykor szksg van a kockzatvllalsra. A kiszmthat kockzat vllalsa a Red Bullt is mindig jellemezte, de elg frusztrl mindkt fl szmra, hogy ebbe a helyzetbe kerltnk, s hogy a harmadik motorral vgunk neki a negyedik futamnak, mikzben csak ngy engedlyezett” – bosszankodott a brit csapatfnk.
Abiteboul pedig elismerte, a hibk ms terleten is htrltatjk ket. „A megbzhatsgi gondok nem nyjtanak tl j reklmot szmunkra, s amikor ezeket kell megoldanod, nem jut idd a teljestmny nvelsre, ami mg mindig hinyzik” – fogalmazott.
( motorsportal.hu )