2015.04.10. 22:57, Margit-1225
Kt hete Malajziban igencsak meggylt a baja a Red Bullnak a fkjeivel. A verseny sorn mindkt autjukban tlmelegedtek a Hitco ltal gyrtott bettek, emiatt Daniel Ricciardo s Kvjat is fegyvertelen volt a csatkban. A csapat ksbb elrulta, idn vltottak beszlltt, m a knai htvgre visszatrnek a korbban veken t bevlt Brembo-fkekhez.
Csakhogy a pnteki msodik szabadedzsen jabb fkproblmk htrltattk az osztrkokat: Danyiil Kvjatnak amiatt kellett flrellnia az edzs kzepn, mert hts fkjei egyszeren kigyulladtak. „Nem volt semmi eljele ennek” – magyarzta az orosz a Motorsport-Totalnak. „Kihajtottam a bokszbl, aztn hirtelen valami nem stimmelt.”
Kvjatnak azonnal szltak, hogy lasstson, de ne hasznlja a fkeket. Aztn viszont jtt a hajtkanyar, amelybe nem tudott befordulni. A Red Bull a kavicsgyba csszott, s a falnak koccanva a vezetszrnya is megsrlt. „Nem sikerlt megllnom, mert az autt nem tudtam lefkezni a hajt eltt. R kell jnnnk, mirt lpett fel ez a hiba” – magyarzta Kvjat. Fnke, Christian Horner hozztette, nem keletkezett komolyabb kr autjukban.
„Sajnos valami tlmelegedett a hts kerkagyban, ami miatt a kr felnl elszktt a nyoms a ffkhengerbl. Arra krtk, hogy trjen vissza a garzsba, anlkl, hogy hasznln a fkeket, ha ez egyltaln lehetsges. Sajnos lasstania kellett a tizenngyes kanyarban, s kicsszott a plyrl. Szerencsre az sszes fontos elem rintetlen maradt, szval knnyen megtallhatjuk a problma okt. Ez egy egyszeri eset volt, holnapra megoldjuk” – mondta a brit szakember az Autosportnak.
Daniel Ricciardo mindekzben problmk nlkl autzott, s dlutn a harmadik legjobb id llt a neve mellett. „Volt pr aerodinamikai jtsunk, s sokat javult a vezethetsgnk is. Egyrtelmen javultunk, ennl tbbet nem is kvnhatunk. J volt vgre rezni a tapadst, s javtani a kridn” – nyilatkozta elgedetten.
Ezen elrelps ugyanakkor egyltaln nem rte vratlanul csapata fmrnkt, Paul Monaghant, aki elmondta, csapata kijavtotta azokat a hibkat, amelyek az els kt versenyhtvgn annyi fejtrst okoztak szmukra. „Ha visszatekintnk a nem tl tvoli mltba, akkor ltjuk, hogy br voltak botlsaink Ausztrliban, az egyik autnk mgis clba rt” – idzi a szakember szavait az F1Fanatic. „Val igaz, hogy nem a malajziai volt a csapat legszebb futama, hiszen voltak kisebb problmink, s ezek nagyon sokba kerltek. Most itt vagyunk [Knban], s ezeket a hibkat mr kijavtottuk, szval hamarosan kiderl, hogy helyezkednk el az ersorrendben” – teszi hozz.
A szezonnyit utn a Red Bull csapatvezetje komoly kritikkkal illette az egylet motorpartnert, vagyis a Renault-t, mondvn a francik erforrsa semmivel sem lett versenykpesebb a tavalyinl, az autk pedig sokkal nehezebben vezetv vltak. A gyr ksbb visszavgott: rvelsk szerint a biksok nemcsak a motor miatt maradtak el az lmeznytl. Monaghan most elismerte, hogy a folytatsban a karosszrin is javtani kell. „A gyengesgeinkre sszpontostunk. Ahogyan a Ferrari technikai igazgatja mondta, felteheten hinyzik egy kis leszorter a tbbiekhez kpest. Szeretnnk javtani az aut aerodinamikai teljestmnyt. Hogy minknt, az a mi gynk!”
( motorsportal.hu )