2015.04.08. 15:43, Margit-1225
Alonso msodik teljes Forma-1-es szezonjban mr futamgyztesnek mondhatta magt, kt vvel ksbb pedig els vilgbajnoki cmt is megszerezte – akkor volt a legfiatalabb, aki fellhetett a kirlykategria trnjra – st a kvetkez vadban meg is vdte azt. Ekkor kevesen gondoltk, hogy kilenc vvel ksbb is „csak a ktszeres vilgbajnokok” klubjt fogja ersteni. Noha a spanyol 2007 s 2014 kztt tbb alkalommal is kzel kerlt a vgs gyzelemhez, vgl be kellett rnie egy bronz (2007) s hrom (2010, 2012 s 2013) ezstremmel.
Tavaly j kihvsokat keresve elhagyta a Ferrari csapatt s csatlakozott a McLaren-Hondhoz, ahol mrkatrsaival kzsen egy teljesen j projektet prbl sikerre vinni. A kezds azonban dcgs, az id pedig fogy, mikzben egyre tbben teszik fel a krdst, vajon szerez-e mg vilgbajnoki cmet a most 33 ves Alonso? „Ha versenyzi szempontbl nzzk, akkor igen, azt hiszem kpes r, ehhez azonban megfelel autra van szksge” – rja a BBC szakrtjeknt dolgoz McNish. „A McLaren azonban ilyen rosszul sohasem kezdett mg. Gyengk voltak az idmrn s pontjuk sincs. Ez nem olyan kezds volt, amire az emberek szmtottak. Belertve Alonst is!”
„Noha Malajziban javultak, mg mindig hossz utat kell megtennik, hogy olyan autval rendelkezzenek, ami felveheti a harcot a Mercedesszel, a Williamsszel s a Ferrarival, Alonso pedig gyors fejldst vr, hiszen tudja, nem minden nap kap eslyt arra, hogy vilgbajnok legyen. Amikor olyan autd van, ami nem teljest gy, ahogyan szeretnd, mikzben te tisztban vagy azzal, hogy kpes lennl gyzelmeket aratni, akkor nagyon frusztrltt vlhatsz. Ha a problma folyamatosan fennll, akkor nagyon nehezen tudsz sszpontostani s pozitv maradni” – folytatja.
„Elveszted a motivcid – ezt tbb versenyz esetben is lthattuk mr, akiknek nehzsget okozott az, hogy eljussanak a hatrokig. Ha nem hiszed el, hogy a krltted minden s mindenki kpes gy teljesteni, mint te, akkor bajba kerlhetsz. Ha valaki meg tud birkzni ezzel, az Alonso. Az id azonban fogy; nagyon rgen volt mr az, hogy bajnoki cmeteket szerzett a Renault-val. Kilenc vvel ezeltt nyert utoljra vilgbajnoksgot. Most 33 ves, s gy tnik, nem engedheti meg magnak, hogy kt-hrom vet vrjon arra, hogy egy projekt sikeress vljon. Ebbl fakadhat a bels nyoms s ez okozhatja a bukst” – rvel a korbbi Forma-1-es versenyz.
A skt ezt kveten Alonso csapatvltsrl is rt, amit sokan kritikval illettek, hiszen mikzben rgi-j csapatval egyelre csak szenved, volt alakulata Malajziban vget vetett 2013 ta tart nyeretlensgi sorozatnak. „Az helyt tvev Sebastian Vettel gyzelme lehet azt sugallta, hogy Alonso megbnta a dntst. A Ferrari nagyszeren illeszkedett Alonshoz, aki megrtette az olasz mentalitst s munkamorlt, viszont egyetlenegy bajnoki cmet sem szerzett. Azt, hogy msodikknt zrt fantasztikus teljestmnyknt knyveltk el, de nem lett vilgbajnok, pedig ez volt az, amire olyannyira vgyott. Egyre frusztrltabb vlhatott s taln egyre kevesebb eslyt ltott arra, hogy rvid idn bell vilgbajnoki cmet szerezzen a Ferrarival” – magyarzza.
„Viszont, ha a bajnoki cmrt akar kzdeni, akkor a motorsportok vilgban egy gyri tmogatssal rendelkez alakulatnl kell lennie, szval a lehetsgei korltozottak voltak. A Honda egy motorgyrt, szval taln inkbb a Honda gyzte meg, mint a McLaren. Nem hiszem, hogy ilyen nehz kezdsre szmtott, de azrt van nhny pozitvum. Malajziban a msodik szett gumiabronccsal robbantott a szabadedzsen: kt tizeddel volt gyorsabb a csapattrsnl. Noha krhzban volt, a kpessgei mg mindig adottak. Az is pozitv, hogy a csapat 104 krt teljestett Malajziban, mg Ausztrliban csak 53-at. Jl oldottk meg a hzi feladatot s harcban voltak nhny csapattal. Kpesek arra, hogy visszatrjenek, de mg mindig a rajtrcs vgn vannak. A kvetkez lps az lesz, hogy Knban mindkt autt eljuttassk a clig” – zrta gondolatt.
( motorsportal.hu )