2015.04.03. 16:51, Margit-1225
A francik kt partnert is elvesztettek a 2015-s szezon kezdete eltt (a Caterham megsznt, a Lotus pedig mr a Mercedes erforrsait hasznlja), ez pedig egyet jelentett azzal, hogy az j vad sorn mr csak a Red Bull-lal s a Red Bull juniorcsapatval, a Toro Rossval fognak egyttmkdni. Az eredeti tervek szerint a biksok szorosabbra fztk volna kapcsolatukat a gyrral, a kibrndt szezonkezds utn azonban a felek tbb alkalommal is nyltan brltk egymst.
Noha a msodik futam helysznn az llspontok kzeledni ltszottak, s a Red Bull kpviseli is elrelpsekrl beszltek, a Renault F1-es motorrszlegt vezet Cyril Abiteboul most udvariasan megkrte a csapat vezetit, hogy ne avatkozzanak be az erforrs fejlesztsi munklataiba, azokon a terleteken, melyeken a gyr dolgozi nagyobb szakrtelemmel rendelkeznek. „Ki kell vlasztanunk, mely terletek azok, melyen hatkony segtsget tudnak nyjtani, s azokat is, melyek esetben azt kell mondanunk, hogy a segtsg taln tbbet rt, mint hasznl” – idzi szavait az ESPN.
„Nha gy rzem, nem vagyunk elg kemnyek ahhoz, hogy kimondjuk: hagyjatok bkn, tudom, mit csinlok” – idzte Kimi Rikknen korbbi csapatrdis zenett. „Itt vagyunk egy ideje, tudjuk, hogyan kell motorokat pteni s egy kicsit – hogy is mondjam – udvariasak, nyitottak s szintk vagyunk azzal kapcsolatban, ahogyan a partnercsapatainkkal dolgozunk. Ezt az utat jrjuk, de lehet, hogy egy kicsivel erteljesebb meggyzdsre van szksgnk, ha cskkenteni akarjuk a lemaradsunkat” – folytatta eszmefuttatst a francia szakember.
Az Ausztrl Nagydj utn a Red Bull azzal vdolta a Renault-t, hogy 2015-s erforrsa nem jelent elrelpst a tavalyihoz kpest, valamint tbb alkalommal is panaszkodott az autk vezethetsgre. A francia gyr mrnkei azzal vgtak vissza, hogy ezek a problmk nemcsak a hajtegysgek miatt jelentkeznek, azaz maga a csapat sem vgzett tkletes munkt a karosszria tervezse s ptse sorn. A biksok tancsadja szerint a felek most elstk a csatabrdot. „A kritikk az rzelmek miatt hangzottak el, ez pedig azt hiszem, teljesen rthet” – mondta Helmut Marko a Servus TV-ben.
„A megjegyzsek nem voltak olyan kemnyek, de Cyril szavainak francibl trtn fordtsa sorn sokkal ersebb vltak” – utalt arra a nyilatkozatra, melyben a szakember lltlag hazugnak nevezte az egylet technikai igazgatjt, Adrian Newey-t. A brit szakember a szezonnyit helysznn kijelentette: a Red Bull lemaradsa csak s kizrlag a Renault erforrsainak ksznhet – Abiteboul ezt srelmezte s erre reaglt egy francia lapnak adott nyilatkozatban.
„Azta tallkoztunk, s eldntttk, hogyan dolgozzunk egytt a szezon htralv rszben. Nem kell szeretnnk egymst, de szksgnk van egy megfelelen mkd erforrsra. A jelenlegi szablyok kztt megvalsthatatlannak tnik az, hogy utolrjk a jelenlegi llovast, viszont a mltban tbb alkalommal is lthattuk, hogy kpesek voltunk gyzelmet aratni, noha gyengbb motorokkal rendelkeztnk. Ugyanakkor mindannyian lthattuk, mit rt el a Ferrari. A Renault mrnkei szerint az v vgre mi is elrhetjk azt a szintet s harcolhatunk a gyzelemrt. A vitt elnapoljuk, s mind arra sszpontostunk, hogy megoldjuk ezt a helyzetet” – zrta gondolatait Marko.
( motorsportal.hu )