2015.04.03. 16:40, Margit-1225
gy tnik, lecsillapodtak a kedlyek az elmlt hetekben kemny szprbajt vv Red Bull s Renault hza tjn. Mikzben az osztrkok kt hete mg motorpartnerk szmljra rtk a vrtnl gyengbb szereplsket, mra belttk, csakis akkor juthatnak elrbb, ha egy irnyba hznak, egyms kritizlsa helyett pedig a problmk okrl s megoldsi javaslatokrl vitznak egymssal.
Helmut Marko, a Red Bull tancsadja, a Servus TV-nek elmondta, jelenleg semmi eslyt nem ltnak arra, hogy j motorpartnerk legyen, gy valban a francikkal kell boldogulniuk. „Kzptvon nincs alternatva a Renault-val szemben. Sok mindent, amit mondtunk, csak az rzelmektl vezrelve mondtuk. sszeltnk, s megbeszltk, mi legyen a szezon tovbbi rszben. A motorrt a Renault felel, a Red Bull pedig csak abban segt majd nekik, amiben a htternek ksznheten segteni tud, ahol van r kapacitsa. De minden a Renault irnytsa alatt trtnik. A tlen voltak kztnk flrertsek. Nem egy szerelmi viszony a mink, csak egy olyan motort akarunk, amely mkdik” – fogalmazott.
„Korbban, a nyolchengeres motorok idejben a kisebb teljestmny ellenre is kpesek voltunk nyerni. Most lthat, mit rt el a Ferrari. Ha a Renault teljesti, amit most gr, a szezon vgre mi is eljutunk arra a szintre, hogy harcba szlljunk velk. Most a legfontosabb, hogy a lehet leghamarabb kikerljnk ebbl a kellemetlen helyzetbl.”
„A Ferrari egyszeren jobb munkt vgzett, mint a Renault. De ennek ellenre az is vilgos, hogy mg k sem kpesek elkapni a Mercedest. Valjban mr nincsenek is motorok, csak hajtegysgek, amelyek egy bels gs motorbl, valamint a hibridrendszerekbl tevdnek ssze. s ezen egysgek sszefslse teszi olyan bonyolultt ezt a feladatot. Alapveten a mostani egy mrnki formula” – magyarzta az osztrk tancsad.
Majd arrl is beszlt, mirt brltk a kzelmltban a Renault mellett a Forma–1 aktulis szablyait is. „Mi fknt azt kifogsoljuk, hogy olyan szablyaink vannak, amelyek csak bizonyos vltoztatsokat engedlyeznek, s azt is csak bizonyos fokig. Ha teht nem megfelel az alapkoncepcid, mint neknk a Renault-nl, komoly gondban vagy. De a Renault nincs egyedl. Elg csak megnzni a Honda gondjait. Egy olyan gyrtt, amely len jr a hibridrendszerek tern. Az F1-ben mgsem megy nekik. Vlemnyem szerint a cskken nzszm is annak ksznhet, hogy tl bonyolult a motorformula, amit mg maguk az F1-es szakemberek sem rtenek igazn.”
„Mindannyian ers, hangos motorokra vgyunk, amelyek tzmilli eurba kerlnek a hsz helyett. A kzpcsapatok anyagi nehzsgei is sszefggnek az j hajtegysgekkel. s a szurkolk sem tudjk elfogadni, hogy a motorok ennyire bonyolultak, hogy hat-ht szakember kell csak a beindtshoz.”
Marko vgl az F1-bl val kivonulsukkal kapcsolatban tett korbbi kijelentsrl is beszlt, s egyrtelmstette, jelen lls szerint nem kell csapatuk eltnstl tartani. „Itt is kiragadtak a szvegkrnyezetbl egy kijelentst. De minden, a Red Bullhoz hasonl cg mrlegeli az anyagi lehetsgeit. Ha a tvs nzettsg ennyire visszaesik, s kzben a sport szablyai sem adjk meg a lehetsget arra, hogy felzrkzzunk, akkor fl kell tennnk a krdst, hogy van-e rtelme egyltaln. De jelenleg itt mg egyltaln nem tartunk” – nyilatkozta a Red Bull tancsadja.
( motorsportal.hu )