2015.04.03. 16:36, Margit-1225
Az elz szezon gy rt vget, hogy a Williams szmtott a Mercedes els szm ldzjnek. A grove-i alakulat 2014-ben minden tren jelents elrelpst tett: a Mercedes-motorjuk megbzhat s ers volt, akrcsak idmrs tempjuk, autjuk pedig elkpeszt vgsebessgre volt kpes, aminek elnyeit nem egyszer lveztk a rivlisokkal vvott csatk sorn. Ennek ksznhettk, hogy a szezon vgn a Mercedes s a Red Bull mgtt harmadikak lettek a konstruktri bajnoksgban.
2015-ben nem titkoltk, legfbb cljuk, hogy mg egy lpssel kzelebb kerljenek a Mercedeshez, s megszerezzk els futamgyzelmket 2012 ta. Az els kt htvgn azonban azzal kellett szembeslnik, hogy mikzben a cmvd alakulat tovbbra is tisztes tvolsgban van tlk, a Ferrari is a fejkre ntt – mi tbb, Malajziban mr eslyk sem volt a vrsk ellen.
A Sepangban tdik helyen clba r Valtteri Bottas gy vli, autjuk egyszeren nem elg gyors versenykrlmnyek kztt. „Mindent kihoztunk a futamunkbl – egyszeren nem elg j a versenytempnk. Elgg le vagyunk maradva. Idelis esetben a rajtrcs elejrl rajtoltunk volna, gy a klnbsg sem lett volna ilyen nagy (a Ferrarihoz s a Mercedeshez kpest) – sokkal nagyobb, mint amire szmtottunk. Ez is azt bizonytja, hogy mg sok a teendnk. Komoly potencil van az autban, de mg tbbet kell kihoznunk belle, mert a tbbiek risi lpsekkel haladnak elre” – mondta az Autosportnak.
Bottas kiemelte, a lass kanyarokban vesztik a legtbb idt az FW37-essel. „Forgalomban autzva gy tnt, a Red Bullhoz s a Toro Rosshoz kpest gondunk van a kigyorstsokkal a lass kanyarokban. A Toro Rosso sokkal ersebb ott, ahol mi elg gyengk vagyunk: a lass kanyarokban, azok kzepn s kijratnl. De lesz pr jtsunk, most a legfontosabb, hogy tanuljunk ebbl” – zrta gondolatt a finn.
A Jordan-istll korbbi ftervezje, Gary Anderson szerint ugyanakkor a Williams mg ms szinteken sem ntt fel az lcsapatok szintjre. „Csalds volt ltni a szenved Williamst, fleg azok utn, hogy az elz futamon mg egy szinten voltak a Ferrarival. A gond az, hogy mikzben sokat beszlnek arrl, hogy prbljk javtani a csapat mkdst, semmi jel nem utal arra, hogy ez megtrtnt. Hallhattunk olyasmit, hogy tl magas volt a guminyoms az ess idmrn, de ez csak apr gond ahhoz kpest, amit a futamon lthattunk” – utalt Anderson az elhibzott kerkcserkre.
De a brit tervez szerint az is nagy hiba volt a boxfal rszrl, hogy hagytk kemny csatba bonyoldni kt versenyzjket. „Nemcsak lass killsaik voltak, de a csapat azt is hagyta, hogy Valtteri Bottas harcoljon Felipe Massval a verseny utols krben. Az ilyesmi bn, hiszen mindent megtettek azrt, hogy vesztsenek, ahelyett, hogy biztostottk volna az tdik s hatodik helyket. Kedvelem Bottast, de csak Massa rutinjnak volt ksznhet, hogy vgl nem ktttek ki mindketten a kavicsgyban” – vlekedett Anderson.
Vele azonban – vlheten a szurkolk mellett – Massa s Bottas sem rtett egyet: a leints utn mindketten elgedetten nyilatkoztak arrl, hogy ezttal elmaradt a 2014-ben ugyanitt kisebb feszltsget eredmnyez csapatutasts. Rob Smedley, az istll fmrnke pedig kijelentette, a jvben is ezt az elvet fogjk kvetni.
( motorsportal.hu )