Mirt voltak lassabbak az autk Malajziban?
2015.04.01. 15:03, Margit-1225
Noha a tli tesztek s az els nagydjhtvge bizonytotta, nagyot gyorsultak az autk 2015-re, Malajziban mgis megtrt ez a trend. A szakrtk elmondtk, mirt.
Mr a tli tesztek azt mutattk, tlagban 2-2,5 msodperccel gyorsabb vltak az idei autk 2014-hez kpest. Az v els htvgje pedig igazolta is ezen feltevst: Ausztrliban a mezny nagyjbl kt msodperccel autzott jobb idket, mint a mlt vben. Mindez szakrtk szerint az orrkpok megvltoztatsa ellenre is megntt leszorter, a tovbbfejlesztett, tbb lert lead erforrsok, valamint a turbkhoz jobban ill gumik eredmnye.
Malajzia ehhez kpest nem erstette meg a trendet. A szombati idmr edzst ugyan elmosta az es, a Nico Rosberg ltal a Q2-ben, mg szraz plyn elrt leggyorsabb kr 1:39,377 msodperc volt – amely bizony lassabb volt a tavalyi legjobb, 1:39,008-as idnl. A msnapi versenyen aztn szptettek a 2015-s gpek: Rosberg leggyorsabb, 1:42,062-es versenykre tbb mint egy msodperccel jobb volt a tavalyi 1:43,066 msodperces idnl. A kt msodperces gyorsulstl viszont gy is messze voltak az aktulis autk.
Szakrtk szerint e viszonylag lass idk elssorban a szokatlanul nagy sepangi forrsg szmljra rhatak: az aszfalt hmrsklete a htvge sorn gyakran a 60 fokot is meghaladta, mikzben egy ve a cscsrtk 48 Celsius-fok volt. „A plya elkpeszten csszs” – panaszkodott pldul Rosberg a forrsg miatt. S hogy ennek mennyire komoly hatsa volt az autk tapadsra, igazolta, hogy pntekrl szombatra lnyegben alig gyorsult a plya.
A Pirelli szerint ugyanakkor nemcsak a gumik teljestmnyre volt rossz hatssal a hsg, hanem az erforrsokra. Tudniillik a mrnkk a hibktl tartva vatosak voltak. „A motorgyrtk aggodalma volt az ok, valamint a magas hmrsklet” – idzte az Auto Motor und Sport az olaszok egyik embert.
A Mercedes stratgja, James Volwes mindekzben rszletesebb magyarzattal is szolglt. „A Q1-ben senki sem hasznlta az agresszv motorbelltst. A Q2-ben pedig gyakorlatilag mindenki forgalomban autzott, mert jtt az es, s prblt mrt krt teljesteni. Ha a Q3-ban szraz lett volna a plya, gyorsabbak lettnk volna. A hsg miatt viszont nem sokkal. Ez egyszeren idbe kerlt. Pr ve hasonlt ltnk meg Brazliban is” – fogalmazott a brit szakember.
( motorsportal.hu )