2015.03.26. 14:04, Margit-1225
Kis tlzssal egyszemlyes msorr vlt a Malj Nagydj hivatalos cstrtki sajttjkoztatja. Ksznhet mindez annak, hogy februri tesztbalesete ta elszr llt hivatalosan a sajt nyilvnossga el Fernando Alonso. A spanyol versenyz ma dleltt zld utat kapott az FIA orvosaitl a versenyzsre, dlutn pedig vlaszolt a balesetvel kapcsolatos krdsekre, melyek hetek ta foglalkoztatjk a kzvlemnyt.
Beszmoljbl kiderlt, valban a McLaren kormnyval, s nem pedig a csapat ltal elsknt kivlt okknt megjellt ers szllel addtak problmi. Br adataik nincsenek errl, Alonso elrulta, a kormnymvn vltoztatsokat krt, amikor megrkezett Wokingba, most viszont a csapat visszatrt a rgi megoldshoz. A spanyol arrl is beszlt, hogy tudatnl volt a balesetet kveten, memriazavarai pedig nem tartottak sokig. Emellett a mdiban megjelen vadabbnl vadabb pletykkra is rcfolt. sszegyjtttk a sepangi mdiaszobban elhangzott legfontosabb tnyeket!
Az emlkezetvesztsrl
„Ez egy norml agyrzkds volt, ami miatt a krhzba szlltottak. J llapotban voltam, amikor a krhzba mentem. Van egy idszak, amire nem emlkszem: dlutn kett s hat ra kztt. De ez normlis is volt, mivel kaptam gygyszereket a helikopteres szllts miatt. Aztn minden normlis volt. Nem bredtem 1995-ben, nem beszltem olaszul, s hasonl dolgok, amikrl rtak. Emlkszem a balesetre, s emlkszem mindenre a kvetkez napbl.”
A baleset elzmnyeirl s az eszmletvesztsrl
„Mindenre emlkszem. Nem mennk bele a rszletekbe, mert nagyon hossz lenne, de mindenre emlkszem a vasrnap dlelttrl. A belltsok vltoztatsra, a kridkre, arra is, hogy Vettel elttem volt, de levgta a siknt, hogy elengedjen, pedig a boxba hajtson. A becsapds utn egy ideig a fal mentn sodrdtam, aztn elszr kikapcsoltam a rdit, mert be volt kapcsolva, aztn az gynevezett mesterkapcsolt, amely az elemeket, az ERS-et kapcsolja ki, mert a plyabrk mr rkeztek, s mskpp nem rhettek volna az authoz. Szval tkletesen a tudatomnl voltam akkor. A eszmletemet csak a krhzban vesztettem el, a plya krhzban, de az orvosok azt mondtk, ez normlis a kapott gygyszerek miatt, melyet a helikopteres szlltshoz s a tesztekhez kaptam. Ezekre szksg volt a norml eljrs miatt.”
A kormny volt a ludas
„A csapattal s az FIA-val is nagyon szorosan egyttmkdtnk, szoros kapcsolatban llt a hrom fl egymssal. Az adatokban nem volt semmi problma. Egyrtelm viszont, hogy volt valami gond a kormnnyal, amely jobbra zrt a hrmas kanyar kzepn. Ennek kvetkeztben nekimentem a falnak. Az utols pillanatban fkeztem, lefel vltottam tsbl hrmasba, de sajnos bizonyos adatok hinyoznak. Ezen specilis terletrl sajnos nem a legjobbak az adatok. De emiatt vltoztattunk is erre a htvgre. A legfontosabb, hogy mlt hten a szimultorban dolgoztam, s ezen a versenyen mr lesznek j szenzorok is a kocsiban.”
„Vannak az autnak olyan terletei, amelynek felszereltsge nem elg j ahhoz, hogy megoldja az effle problmkat. Olyan problma ez, ami az elmlt hsz vben felbukkanhatott, de amire azta nincs meg a megfelel technolgia. Ez az egyik ok, de n nem ktelkedek, nem aggdok.”
A szlnek nem volt szerepe
„Hatrozottan nem ez volt a helyzet. Ha megnzed a videt, lthatod, hogy mg egy hurrikn sem mozdtotta volna meg az autt ilyen tempnl. Ha pedig ms gondjaid, egszsggyi problmd, black-outod van, norml esetben elveszed a lbad a gzrl, egyenesen msz tovbb, a plya kls oldaln, nem bell. Egy F1-es autban mindent elkvetsz ilyenkor a kormnnyal.”
A csapat kzlemnyeinek ellentmondsairl
„Egyrtelm, hogy volt gond az autval, de az adatokbl semmi problmt nem lttunk. Egyrtelm vlaszok nincsenek. Ha volt is gond, azok az adatokbl nem derlnek ki. A baleset nagy figyelmet kapott Spanyolorszgban aznap. s a szl csak az els vlasza volt a csapatnak az els sajttjkoztatn, az els pillanatok ugyanis mozgalmasak voltak. Emiatt lehetsgknt szmba vettk a szelet is. De az ilyesmi alapveten bonyodalmakat okozhat. Nem teheted meg, hogy semmit sem mondasz hrom-ngy napig, amg nem emlkszem mindenre. De vgl ez a hrom-ngy nap mg rosszabb lett, mivel ekkor jttek a szl elmletvel s hasonlkkal, ami nem segtett.”
Megtrtnhet jra?
„Az els magyarzatok utn voltak agglyok, mert nagy figyelem irnyult rnk, ezrt srgsen mondanunk kellett valamit. Ez vezetett az agglyokhoz. Ami az adatokat illeti, a pontos problmt sajnos nem sikerlt beazonostani, de erre a futamra lpseket tettnk, melyek taln nem is voltak szksgesek, de rendkvl vatosak vagyunk. Vannak bizonyos elemek, amelyeket kln n krtem, amikor megrkeztem a McLarenhez, most viszont visszatrnk a norml kormnyrendszerhez, amit Jenson s Kevin mr az elmlt vekben is hasznlt. Termszetesen tettnk lpseket erre a versenyre, s rszemrl nincs semmi problma.”
Mirt nem aggdik?
„Teljes mrtkben megbzom a csapatomban. Egy hnap alatt az aut minden egyes alkatrszt megvizsgltk, szimulltk az esetet, szmos tesztet vgeztek el, vltoztattak mindenen, amivel kapcsolatban ktsgeik voltak. Szerintem most a mink a legbiztonsgosabb aut, mert mindezt vgigcsinltuk. n pedig taln a trtnelem sorn a legtbb orvosi vizsglaton estem t az elmlt egy hnapban. Szval mindkt oldalrl rendben vagyunk.”
Vltoztatott-e hozzllsn a baleset?
„Nem, nem mondhatnm. Az autsport veszlyes. Idnknt vannak nagy balesetek, amikor az autd teljesen sszetrik, de neked semmi bajod nem esik. Mskor meg egy kissebessg kanyarban balesetezel, s a becsapds szge miatt srlst szenvedsz. Ez normlis az letben. Mr gy reztem, Ausztrliban is kszen llok visszatrni, de az orvosok azt mondtk, tl korai lenne. Vrnom kellett egy futamot, de rlk, hogy itt lehetek, s segthetek a csapatnak.”
A vizsglatokrl
„Ma a norml procedrn mentem keresztl. Ahogy az elmlt hnapban is volt. Minden, amit az elmlt hnapban tettem, teljesen megszokott volt az agyrzkds utn. A rehabilitci, az ellenrzsek, az extra ellenrzsek, az orvosok tancsa, hogy vrjak kt-hrom hetet, mieltt jra veszlyes tevkenysgbe kezdek – ezek mind a megszokott mdon trtntek. Az FIA a fejsrlsek utn bizonyos reflexvizsglatokat vgez el, itt, a Malj Nagydjon is megvizsglnak az orvosok, s minden a lehet legsimbban ment, zld utat kaptam, pozitv volt a dleltt.”
( motorsportal.hu )