2015.03.26. 14:03, Margit-1225
„Van egy j, s egy kevsb j oldala ennek a trtnetnek” – kezdte a Formula1.com-nak interjt ad Maurizio Arrivabene a Ferrari ausztrliai versenyrl. Tny, az olaszok valban ktarcan teljestettek Melbourne-ben: mikzben Sebastian Vettel dobogra llhatott, Kimi Rikknen az elhibzott kerkcserk utn vgl kiesett – mert bal hts kerekt rosszul rgztettk.
Arrivabene viszont a finn rszrl is ltott pozitv jeleket. „ A j az, hogy Kimi ment, mint a rakta! Mindenki azt mondta, hogy Kimi ideredmnyei hihetetlenek voltak” – nyilatkozta. s valban, mg a Mercedes versenyzjt, Nico Rosberg figyelmt is felkeltette, hogy 2007 bajnoka mennyire ers idkre volt kpes versenykrlmnyek kztt a Ferrarijval.
Rosberg ppen ezrt tvesnek tartja azon kvetkeztetseket, melyek szerint a Mercedes idn tovbb nvelte tavalyi elnyt rivlisaival szemben. „Nem hiszem, hogy ezt ki lehet jelenteni. Termszetesen az idmrs tempnk nagyon j volt, igen, de a versenytemp ennl sokkal fontosabb, s klnsen Kimitl nagyon ers etapokat lttunk. gy vlem, a Ferrari egyrtelmen cskkentette a lemaradst, s kzelebb van most hozznk, mint egy ve a legnagyobb rivlisunk” – nyilatkozta a cstrtki sepangi sajttjkoztatn.
Rikknen pedig nem titkolta, maga is bizakod. „Hatrozottan jobb helyzetben vagyunk, mint mlt vben. Mindig j ilyen helyzetben lenni, de mg gy is van hov fejldnnk, hiszen az lre akarunk kerlni. A sebessgnk mg nincs meg ehhez, klnsen nem az idmr edzsen. A versenyen ugyanakkor ersebbnek tnnk a Mercedeshez kpest” – fogalmazott.
„Ez egy j v lesz, mg ha nem is indult idelisan. Az autm megsrlt (a rajtnl), aztn voltak gondjaink a kerkcserkkel – de ilyesmik megtrtnhetnek, s legalbb egsz gyorsak vagyunk, gy j versenyeink lehetnek. De mint mondtam, van mg min dolgoznunk, hogy elrjk a clunkat, de eddig j munkt vgeztnk.”
Ami az elhibzott kt kerkcsert illeti, Arrivabene elmondta, mr rszletesen kivizsgltk annak krlmnyeit – s kiderlt, a kt hiba sszefggtt egymssal. „Az els killsnl jtt egy csaps. Az egyik kerk forgott, a szerelnek pedig gondja volt a cservel. Egybl lejttem a boxfalrl – nem azrt, hogy panaszkodjak, hanem hogy meggyzdjek arrl, hogy nem srlt meg a keze. Ez volt a gond. Ennek az rt aztn a msodik killskor fizettk meg, amikor is a kerk ezen rsze egyrtelmen megsrlt.”
Rikknen elmondta, az els killsnl prgtek a kerekei, miutn a keze lecsszott a kuplungrl, mert az els emelrl ledobtk autjt. Arrivabene szerint a versenyzt s a szerelket sem lehet egyrtelmen hibztatni a kerkanya ksbbi srlst okoz hibrt. „tven-tven szzalk. Egyrszt a szerel, aki ell felemeli az autt, tl gyorsan dobta le azt. A lmpa mg piros volt, de Kimi miutn ltta, hogy letettk, flengedte a kuplungot, de az aut msik rsze mg a magasban volt” – mondta az olasz.
Rikknen hiszi, ha ezen a htvgn elkerlik a hasonl hibk s a balszerencse, hasonlan j formban lehetnek, mint Melbourne-ben. Vagy mg jobban is. „Remlem, hogy szmomra jobban alakul a verseny, mint Melbourne-ben, de mint mondtam, a sebessgnk megvan. Az aut jl ment, de kvettnk el hibkat, s balszerencsnk is volt a rajtnl. Viszont eddig akrmilyen plyn mentnk, a kocsink j volt, gy nem ltom akadlyt annak, hogy itt is jk legynk. Akr jobbak is lehetnk, mivel ez egy norml versenyplya, s neknk az ilyen plyk fekszenek.”
Rikknennek vgl azt a krdst is fltettk, minek ksznhet a Ferrari ilyen mrtk javulsa. A rivlisok kzl tbben gy vlik, fknt az erforrsuk ersdtt sokat 2015-re. „Nemcsak a motoron mlik” – cfolt r erre Rikknen. „Sokat fejldtt, de a karosszria is. Nem lehet kiragadni egyvalamit, aminek ksznheten javultunk, a dolgok egszt kell nzni, azt, ahogy a csapat dolgozik. J irnyba tartunk, de mg mindig korai szakaszban jrunk, sokat kell dolgoznunk.”
( motorsportal.hu )