|
Renault kontra Red Bull: Jhet a msodik menet!2015.03.25. 16:35, Margit-1225
Az FIA pnteki sajttjkoztatjra a Red Bull csapatvezetjt, Christian Hornert s a Renault F1-es rszlegnek gyvezetjt, Cyril Abiteboult is meghvtk, a feleknek teht lesz lehetsgk arra, hogy nyltan rendezzk nzeteltrsket, avagy folytassk „sszecsapsukat”.
A 2015-s versenyszezonnak a Red Bull s a Renault is komoly tervekkel vgott neki, hiszen mr a szezonnyitn felre akartk cskkenteni a Mercedes elnyt, a kezds azonban kibrndt volt. A csapat ausztrl piltja, Daniel Ricciardo szinte azonnal elvesztette egyik bels gs motorjt, a mrkatrs, Danyiil Kvjat pedig a futamon sem vehetett rszt, autja ugyanis mr az egyik bemelegt kr alatt megllt. A leints utn Horner komoly kritikkkal illette a francikat; elmondsa szerint a hajtegysg semmivel sem lett jobb, st most rosszabb, mint volt a 2014-es vad vgn.
A brit szakember azt is hangslyozta, hogy a hajtegysg hibi miatt az aut nehezebben vezethetv vlt, st a megbzhatsgi gondokrl is szt ejtett. Elmondta, hogy ezek a problmk elssorban a Red Bullt htrltatjk, ezrt eshetett meg az, hogy a testvrcsapat, azaz a Toro Rosso – k szintn a Renault motorjait hasznljk – kis hjn ugyanolyan gyors tudott lenni a szezonnyit viadalon, mint az els szm alakulat. A ftervez, Adrian Newey ekzben gy fogalmazott, hogy az RB11-es [azaz a Red Bull 2015-s autja] pusztn a Renault gyengesge miatt nem harcolhat a jobb eredmnyekrt, majd hozztette: egyelre a fny sem ltszik az alagt vgn.
Termszetesen a Renault vlasza sem vratott magra: az F1-es motorrszleget vezet Cyril Abiteboul a minap gy fogalmazott, hogy a gyrnak rendkvl nehz dolga van, hiszen partnere „nem mond igazat”. Ezzel a kijelentssel Newey kritikjra reaglt, aki vlemnye szerint cssztatott, amikor csak s kizrlag a Renault-t tette felelss. A francia szakember ugyanakkor beltta, hogy a cg nem vgzett tkletes munkt. „Ausztrlia nehz volt, hiszen nem tudtuk megfelelni az elvrsoknak; sem mi, sem a partnereink” – mondta a Renault hivatalos kzlemnyben, utalva arra, hogy a vrtnl gyengbb eredmnyekrt nem lehet csak ket hibztatni.
„A szmok azt mutatjk, hogy a Red Bull s a Mercedes kztti klnbsgrt fele-fele arnyban okolhatjuk a vezethetsggel kapcsolatos problmkat, a motorteljestmnyt s a karosszria teljestmnyt. Teht a teljes csomagnak fejldnie kell, a csapattal viszont azon dolgozunk, hogy elrelpseket tehessnk” – tette hozz a szakember, kinek cge az eredeti tervek szerint 2015-tl szorosabban egyttmkdik majd a Red Bull-lal, st a neves motormrnk, Mario Illien is a francik segtsgre lesz, igaz az fejlesztsei csak ksbb debtlnak.
A biksok azonban mr nem bznak partnerkben, az Auto Motor und Sport informcii szerint ugyanis mjustl az AVL nev osztrk cg futpadjain tesztelik erforrsaikat, a jvben pedig egy virtulis tesztplyt is ltrehoznnak, ahol az erforrst a sebessgvltval egytt tesztelhetik. A Renault ekzben lltlag ismt egy sajt csapat ltrehozsn dolgozik, a szakadk teht egyre mlyl a felek kztt. A pnteki sajttjkoztatn az illetkeseknek lehetsgk nylik arra, hogy megvitassk nzeteltrseiket, mgpedig a nyilvnossg bevonsval. Abiteboul mindenesetre a lenti kppel s zenettel kszl a htvgre: „Kszlds Malajzira. Msodik verseny (menet?).”
( motorsportal.hu )
| |