2015.03.25. 16:33, Margit-1225
A kt httel ezeltt megrendezett idnynyitn Sebastian Vettel volt a kt Mercedes els szm ldzje. A ngyszeres bajnoknak ugyanakkor vasrnap nem sok eslye volt Lewis Hamilton s Nico Rosberg ellen – tbb mint fl perccel maradt el a prostl. Radsul egy nappal korban 1,4 msodpercet kapott tlk az idmr edzsen is.
Egyes szakrtk gy vlik, a Ferrari fknt j fogyasztsa rvn kerlt kzelebb versenykrlmnyek kztt a bajnokcsapathoz, s ebben segtsgre volt, hogy az Albert Park-i plya kztudottan kritikus ebbl a szempontbl, ezrt a nagyobb lgellenlls Mercedesnek sprolnia kellett. Helyzetk Malajzban ilyen tekintetben knnyebb vlhat – m a Ferrari technikai igazgatja, James Allison gy vli, ennek ellenre csapata kzelebb lopzhat hozzjuk a htvgn.
„Tegyk fel, hogy a Mercedes nem hibzik. gy vlem, a Melbourne-ben ltott klnbsgek alapjn elvrhat, hogy k lesznek az len. Ennek ellenre szerintem kzelebb tudunk frkzni hozzjuk, mint Melbourne-ben, ha mindent jl csinlunk. Ausztrliban ez nem jtt ssze, Malajziban remljk, sikerl. Remlem, hogy kpesek lesznk a harmadik, negyedik helyre lltani a kt autnkat a rajtrcson” – nyilatkozta a brit szakember a csapat hivatalos honlapjn.
A Ferrarinak ugyanakkor mindekzben htrafel sem rt majd figyelnie. Noha a csapatfnk Maurizio Arrivabene Melbourne utn kijelentette, ideje clba vennik a Mercedest, az els htvge azt mutatta, a Williams egyelre jval kzelebb van hozzjuk. A grove-iak azt remlik, hogy a flig utcai ausztrl plyhoz kpest Sepang jobban fekszik majd autjuknak, gy vissza tudnak vgni az olaszoknak.
Allison azonban gy rzi, nincs olyan nagy klnbsg a kt helyszn kztt, hogy jelentsen vltozzanak az erviszonyok. „A sepangi teljesen ms ghajlat, a plya viszont vgs soron nem olyan klnbz. Alapveten kt f szempontbl vizsgljuk a helyszneket. Megnzzk, mennyire szmt rajtuk a motorer, s mennyire a leszorter. s ha Sepangot Melbourne-hz hasonltjuk, mindkt szempontbl nagyon hasonl a kt plya. Teht amennyire versenykpesek voltunk Melbourne-ben, azt tvihetjk Sepangba is. A klnbsg annyi, hogy Sepangban nagyon meleg van, emiatt nehezebb megfelel hmrskleten tartani az autt s a gumikat. A gumihasznlat emiatt erteljesebb lesz, mint Melbourne-ben” – elemzett Allison.
Az istll ftervezje, Simone Resta mindekzben arrl beszlt, kt tnyez, a gumihasznlat s a vgsebessg fontossga is a Ferrari kezre jtszhat a htvgn. „Tbb nehzsg is vr rnk a megbzhatsg s a teljestmny tern. Mg korai szakaszban jrunk a szezonnak, ezrt mg nem ismerjk pontosan, mire vagyunk kpesek. De Melbourne-ben j volt a vgsebessgnk, ami a malj plya kt hossz egyenesben rendkvl fontos. Jelenleg a tempnk is egszen j az effle plyatpusokon, ahol a gumikops nagy. Ez elny lehet szmunkra” – vlekedett az olasz.
Marc Surer, a nmet Sky televzi szakkommenttora szerint a Mercedesnek valban nem rt rajta tartania a szemt az idnyt lendletesen kezd Ferrarin. „Ha a Ferrari ilyen jl kezdi a szezonjt, abbl indulhatunk ki, hogy ezt mg fokozni is tudjk. Tovbb fogjk javtani a motorjukat, s mg kzelebb kerlhetnek a Mercedeshez” – jsolta a svjci exversenyz.
( motorsportal.hu )