2015.03.19. 12:01, Margit-1225
Kibrndtan indult a ngyszeres vilgbajnok istll 2015-s ve: Danyiil Kvjat rszt sem vehetett a szezonnyitn, miutn autja mr az egyik bemelegt krn meghibsodott, a korbban szintn mszaki problmkkal kzd Daniel Ricciardo pedig krhtrnyba kerlt a Mercedes versenyzivel szemben. A csapat vezeti komoly kritikkkal illettk motorpartnerket, a Renault-t, mondvn az aut nehezen vezethet, teljestmny tekintetben pedig nem trtnt semmifle elrelps. A csapatvezet, Christian Horner ekzben a jelenlegi szablyokkal sincs teljesen megelgedve.
A brit szakember azt is furcsllja, hogy a sport irnyti nem lpnek fel olyan ltvnyosan a Mercedes uralma ellen, mint tettk azt az sikersorozatuk idejn (2010-2013). Az alakulat tancsadja, Helmut Marko Melbourne-ben mg azt is elhintette, hogy a jelenlegi keretek kztt a cg szmra tl drga az F1, ezrt az sem zrhat ki, hogy fontolra veszik a kivonuls lehetsgt. Vajon komolyan kell venni ezt a kijelentst, vagy a csapat csak fenyegetzni akar, hogy knnyebben rvnyestse akaratt? A ma mr televzis szakrtknt dolgoz David Coulthard szerint semmikppen sem szabad flvllrl venni korbbi munkaadja szavait.
„Sajnos vals a veszlye annak, hogy Dietrich Mateschitz [a Red Bull-birodalom els embere] elveszti a sportg irnti lelkesedst” – mondta a skt a motorsport.com munkatrsnak. „Komolyan kell venni ket, hiszen a trtnelem is azt mutatja, hogy a gyrtk s a csapatok is jnnek, majd mennek, abban az esetben viszont, ha a Red Bull megy, ngy autt visz magval” – utalt a biksok partnercsapatra, azaz a Toro Rossra. „Teht nem csukhatjuk be az ajtt” – figyelmeztet a tizenhromszoros futamgyztes, majd a Red Bull s a Renault kapcsolatrl is ejt nhny szt.
„Nem hiszem, hogy az, amit a mondanak, nem a Mercedes ellen szl, s az is egyrtelm, hogy ezek a negatv kijelentsek nem tesznek jt a Renault-val val kapcsolatuknak sem. Viszont nem tudhatjuk, mi trtnik a zrt ajtk mgtt. Azt teszik, amit helyesnek ltnak. Ha privtban nem rzed gy, hogy tnyleg elrelpseket tettek, akkor mindezt meg kell osztanod a nyilvnossggal. k most ezt teszik. A Renault-nak javulnia kell s a Red Bullnak is javulnia kell, st az sszes csapatnak elre kell lpnie, ellenkez esetben ugyanis a Mercedes nagyon knnyen megnyeri a bajnoksgot” – folytatta.
A Renault s a Red Bull kapcsolata a francik gyri alakulatnak korbbi mrnke, Mike Gascoyne szerint is egyre furcsbb vlik. „Ez az egsz szges ellentte a McLaren s a Honda egyttmkdsnek, ahol a felek szoros kapcsolatban vannak, legalbbis a sajtban megjelen hrek szerint” – mondta a Sky Sportsnak. „Valami taln trtnni fog. k [a Red Bull] ltalban hangosan rvelnek az igazuk mellett. Viszont az emberek zme most azt gondolhatja, hogy akkor bezzeg nem hangoskodtak, amikor k nyertek, s akkor a dominancia sem zavarta ket. Akkor kritizltak, amikor megvltoztattk a szablyokat. Viszont mg csak egy futam ment le. Tavaly hromszor is nyertek, eltte pedig ngyszer lettek bajnokok. Furcsa, hogy most jnnek el a kiszllssal” – teszi hozz.
A korbbi Forma-1-es pilta, David Brabham gy vli, a kritikk rvilgtanak arra, hogy valami nincs rendben az egykor dominns istllnl. „Ezt a fenyegetst a Ferraritl is hallottam prszor az elmlt vek sorn. Mindez valsznleg rvilgt arra, hogy mi folyik a sznfalak mgtt. A Red Bull ngy vig uralta a Forma-1-et, egy harmonikus csapat benyomst keltve, most azonban nem tnnek tl harmonikusnak, legalbbis annyira biztosan nem, mint a Mercedes. Persze vannak okok, amikrl neknk nem kell tudni, de az ilyen nyilatkozatok ltalban akkor rkeznek, ha valami nincs teljesen rendben” – magyarzza, majd felveti, hogy a problmk akr a csapat talakulsval is sszefgghetnek (tavaly nhny fontos figura tvozott, s a sikerkovcsnak tartott Adrian Newey is a httrbe volnult). „Sokat hallottunk arrl, hogy nhnyan tvoztak a csapattl. Nem tudunk mindent, de lehetnek egyb okok is a httrben. Nehz jrapteni a csapatot s visszatrni a cscsra, akkor pedig, ha a motorpartnered nem teljest olyan jl, mg nehezebb. s a Renault nem teljest jl!”
( motorsportal.hu )