|
Mi lesz veled Red Bull Racing?2015.03.17. 13:46, Margit-1225
A Red Bull nemcsak a Renault erforrsnak teljestmnyvel nincs megelgedve: a csapat vezeti a szezonnyit utn a Forma-1 szablyait s szablyozsi mdjt is komoly kritikkkal illettk, s a kivonuls lehetsgt is megemltettk. Vajon mi lehet ennek htterben?
A biksok 2010 s 2013 kztt ngyszer hdtottk el a konstruktri s az egyni vilgbajnoki cmet, tavaly azonban a technikai szablyok megvltozsval vget rt diadalmenetk s beksznttt a Mercedes-korszak. A csapat vezeti tbb alkalommal is brltk a jelenlegi regulkat, melyek vlemnyk szerint tl nagy hangslyt fektetnek az erforrsokra, mg maga az auttervezs httrbe szorul. Ezzel prhuzamosan motorpartnerket, azaz a Renault-t is gyakran brltk, lvn a francik hajtegysgei teljestmny s megbzhatsg tekintetben is elmaradtak a Mercedestl.
A 2015-s v kibrndtan indult a Red Bull szmra: a csapatvezet tbb alkalommal is nyltan brlta a Renault-t, mondvn az j erforrs semmivel sem lett ersebb eldjnl, st taln el is marad attl, az aut pedig sokkal nehezebben vezethet. Christian Horner azt is furcsllja, hogy a sport irnyti nem lpnek fel olyan ltvnyosan a Mercedes uralma ellen, mint tettk azt az tndklsk idejn. Az egylet tancsadja, Helmut Marko Melbourne-ben elhintette, hogy a jelenlegi szablykeretek kztt tlsgosan kltsges szmukra az F1, s az sem zrhat ki, hogy kivonulnak a sportgbl, ha nem lesz vltozs.
Az ismert Forma-1-es szakr, Adam Cooper legutbbi cikkben megemlti, hogy a Renault-val egyre mlyl konfliktusai miatt s a vezetsg ltal kibrndtnak tartott Mercedes-flny miatt ezt a kijelents ezttal tbb lehet egyszer fenyegetsnl. Informcii szerint mr a Forma-1 Menedzsment (FOM) elnke, Bernie Ecclestone is tisztban van azzal, hogy a Red Bull-birodalom feje, Dietrich Mateschitz fontolra vette azt, hogy eladja F1-es csapatait (a Toro Rosso is a cg tulajdonban van). A neves zletember lltlag a csapat formahanyatlst ltva „elvesztette lelkesedst” st Sebastian Vettel tvozsa is rzkenyen rintette, hiszen j kapcsolatot polt a nmet vilgbajnokkal, aki 2015-tl mr a Ferrari kirlykategris alakulatnak sikereirt hajt.
Ekzben a Renault fontolra vette, hogy ismt sajt csapattal indul a kirlykategriban, m nem a nullrl akarnak indulni, hanem egy meglv alakulat felvsrlsval trnnek vissza. A francik motorrszlegnek vezetje, Cyril Abiteboul lltlag tbb alakulattal is felvette a kapcsolatot: pldul a korbbi gyri istllval, vagyis a most Mercedes-motorokat hasznl Lotusszal, a Force Indival, valamint a Red Bull-lal is. A Renault lltlag a Toro Rossra vetette ki hljt, azt pedig, hogy a cg trgyal a francikkal, nemrg Marko is megerstette.
Cooper szerint azt sem zrhatjuk ki, hogy a Red Bull is egy autgyrt kezbe kerl, mgpedig a Forma-1-es szerepvllalssal az elmlt idszakban oly gyakran kapcsolatba hozott Audi birtokba. A Ferrari korbbi csapatvezetje, Stefano Domenicali (t most az Audi foglalkoztatja) lltlag kidolgozott egy, a Forma-1-es szerepvllalsra vonatkoz stratgit, a vezetsg azonban tlsgosan kltsgesnek tartja a projektet, igaz egy mr meglv alakulat felvsrlsa valamelyest megknnyten helyzetket. A nmetek vatossgra egybknt a magas kltsgek mellett a Honda kszkdse (ami jl pldzza, hogy milyen nehz j gyrtknt rvnyeslni egy olyan korszakban, melyben korltozottak a tesztlehetsgek) is okot szolgltathat.
Marko vasrnapi kijelentse utn tbben megjegyeztk, hogy a csapat 2020-ig nem hagyhatja el a kirlykategrit (legalbbis jogutd nlkl), hiszen szerzdst kttt a Forma-1 irnytival. Cooper ekzben a Red Bull s a Renault nzeteltrseirl is r: vlemnye szerint az is megtrtnhet, hogy az istllnak – avagy jogutdjnak – mr jvre szksge lesz egy j motorszlltra (az, hogy az Audi mr 2016-ban beszlljon a szguld cirkuszba mg akkor is valszntlennek tnik, ha a vezetk vgl a csatlakozs mellett dntenek). A bajnoksgban jelenleg rdekeltek kzl – elssorban az ellenttek miatt – azonban egyiket sem tudja elkpzelni lehetsges partnerknt.
( motorsportal.hu )
| |