2015.03.17. 13:37, Margit-1225
Az Ausztrl Nagydj alapjn gy tnik, nem hogy cskkent, mg ntt is a Mercedes elnye 2014-hez kpest a mlt vet mr a msodik leggyorsabb csapatknt zr Williamsszel szemben. A nmetek knny szerrel utastottk maguk mg a grove-iakat, akikre radsul id kzben a Ferrari is flzrkzott.
„A valsgot az idmrn lttuk, nem a versenyen” – nyilatkozta a Williams fmrnke, Rob Smedley kiss kibrndultan vasrnap, arra utalva, hogy szerinte a Mercedes elnye inkbb a kvalifikcin ltott 1,4 msodperchez kzelt, s vasrnap a cmvd csapat csak flgzzel teljestette a versenytvot.
De honnan ez az elny? A krdst mr szombaton feltettk a harmadik rajtkockt megszerz Felipe Massnak. A brazilt arrl krdeztk, hogy miutn k is ugyanolyan erforrst hasznlnak, mint a Mercedes, valban csak az autk kztt lenne-e ekkora klnbsg. A brazil bizonytalan vlaszt adott. „Ha ugyanolyan motorunk van, a klnbsgnek az autban kell lennie… Illetve remlem, hogy ugyanolyan a motorunk…”
Ktelyei aztn a vasrnapi futam utnra sem szlltak el. „A klnbsg egyszeren mg mindig tl nagy. Remlem, hogy ugyanazt kapjuk, mint a Mercedes. Nem ltom rtelmt, mirt segten a Mercedes inkbb a Ferrarit” – nyilatkozta Massa. „A tavalyi utols futam ta sok minden vltozott. Ha teht nem ugyanazt a motort kapnnk – amit nem tudok szzszzalkos bizonyossggal –, akkor meg kell kapnunk azt! Msklnben nem lenne valami sportszer.”
Andy Cowell, a Mercedes motorrszlegnek feje ugyanakkor mindenkit biztostott arrl, az erforrs tern nem kivteleznek a gyri csapatukkal. „Mindenkinek ugyanolyan motorja van. Elszr is a mrnkk gy tanulnak a legtbbet, msodszor tartozunk ennyivel a partnereinknek, harmadszor pedig tlsgosan krlmnyes lenne klnbz specifikcikkal versenyezni” – idzte a brit mrnkt a Speedweek.
A Ferrari a motorja segtsgvel zrkzott fel
Hogy mindezek utn mitl ennyivel gyorsabb nluk a Mercedes, azt a Williams fmrnke, Rob Smedley sem rti teljesen. „Nem tudom, ha tudnm, mris talltunk volna msfl msodpercet. Nincs egy olyan apr rszlet, ami msfl msodperccel gyorsabb tehet a tbbieknl. Vannak kivl mrnki megoldsaik minden terleten. k a mrce jelenleg.”
„A Forma–1 a cscsteljestmnyrl szl. Most k a cscs, elkpeszt szintre jutottak. Ha elg kemnyen dolgozol, s mindent jl csinlsz, annak siker lesz a gymlcse. Szerintem ez j a Forma–1 szempontjbl. Itt minden a technolgiai cscsteljestmnyrl szl” – vlekedett.
Majd hozztette, a karosszria tern mg van mit tanulniuk a Mercedestl. „Az szintjkre kell hoznunk a karosszrinkat, s ktsgem sincs afell, hogy ez sikerlhet is. A csapat mentalitsa, a rszletekre val odafigyelse teljesen ms, mint tizenkt hnappal ezeltt, amikor a Williamshez rkeztem. Vilgbajnoksgokat akarunk nyerni. Biztos vagyok benne, hogy a Williams kpes erre. Jelenleg mg nem tartunk itt, de nem azrt rkeztem ide, hogy bizonyos helyezsekre trjnk. A Williamsnl mindenki igazi versenyz, s nyltan kimondjuk a cljainkat.”
„Egy csapat dominancija ltalban akkor alakul ki, amikor szemlycserk trtnnek, s j struktrt alaktunk ki, vagy komoly szablyvltozsok vannak. Aztn jhet a visszaess. A Williams viszont nem vrja meg, mi lesz a Mercedesszel, neknk magunknak kell tmadsba lendlnnk.”
„A karosszrink fejlesztsvel viszonylag elgedettek vagyunk. Elrtk a kitztt cljainkat. Bizonyos clokkal a szablyvltozsok miatt elg agresszvek voltunk. Minden csapat vesztett nmi leszortert, s elg rvid id alatt vissza kellett nyernnk ezt. Ha eltekintnk a hajtegysgnktl, s nmagban az autnkat nzzk, nagyon elgedett vagyok a karosszrink fejldsvel, mivel a Ferrari fknt az erforrs tern rt el nagy elrelpst” – rtkelt Smedley.
( motorsportal.hu )