Az FIA j technikai irnyelve
2015.03.15. 06:04, Margit-1225
A 2015-s versenyvad elejn j technikai irnyelvet fogalmazott meg a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) – rja az Autosport. A vezeti testlet a folytatsban minden, a Forma-1-es vilgbajnoksgon rszt vev aut esetben mrni fogja az zemanyag-nyomst.
A szvetsg ltal vasrnap kiadott j irnyelv azt kr a csapatoktl, hogy tbb pontos is mrjk az zemanyag-nyomst versenygpeik zemanyag-rendszerben. Azon tlmenen, hogy a szvetsg sajt ramlsmrjvel mr tbb adatot is figyel: egszen pontosan az tfolysi sebessget (ez 100 kilogramm lehet rnknt) s az zemanyag-felhasznlst (a jelenlegi szablyok rtelmben egy pilta egy futamon legfeljebb 100 kilogramm benzint hasznlhat).
Az FIA arra krte az alakulatokat, hogy a mrsek elvgzshez szksges rendszereket legksbb a Knai Nagydj kezdetig ptsk be versenyautikba; igaz a vezetsg rmmel fogadn, ha az rintettek a lehet leghamarabb felvennk a kapcsolatot szakembereikkel. A dnts rtelmben az sszes alakulatnak kapcsolatba kell lpnie a testlettel s egyeztetnie kell arrl, hogyan mri majd az zemanyag-nyomst, valamint arrl, hogy az emltett rendszer illeszkedik-e a motorvezrlshez.
A mdostsok lehetv teszik az FIA szmra, hogy a korbbinl pontosabb kpet kapjon az zemanyag-tfolysrl, hiszen mr nemcsak sajt rendszereikre tmaszkodhatnak, melyek egybknt korbban is helyet kaptak a versenygpek zemanyag-tartjban. A jvben teht szigorbban ellenrizhetik a technikai szablyzat 5.10.5-s pontjt, ami kimondja, hogy minden olyan rendszer, eszkz, vagy eljrs hasznlata tilos, aminek clja (vagy, ami hatssal van) az ramlsa nvelse.
( motorsportal.hu )