2015.03.15. 00:04, Margit-1225
Nem ilyen idnykezdsre szmtott a Red Bull. A csapat a 2014-es fiask utn azt remlte, sikerl cskkenteni az erforrs tern meglv htrnyukat, s megbzhatbb technikval vghatnak neki az vnek. Ehhez kpest Daniel Ricciardo mr a legels szabadedzst kveten elvesztette idei egyik motorjt, mg szombaton t s Danyiil Kvjatot is jabb problmk gytrtk.
s nem csak technikai hibk. „A versenyzinknek kzdenik kellett az autval. Ez biztosan nem annak az uthatsa, hogy nem mentnk elg sokat a szabadedzseken” – mondta Horner, utalva arra, hogy a problma forrsa a Renault-motornl keresend. „A versenyzinknek gondjaik voltak a vezethetsggel. gy rzem, mi mindent megprbltunk, mgis elg rossznak tnik a helyzet.”
„A versenyzk azt mondjk, egyszer semmi sem megy, aztn hirtelen megint minden mkdik. A gumik tlprgnek, a gzpedl a kanyarbejratnl kontrolllhatatlan. Egy autnk a Q3-ba jutott, mr ez nagy eredmny, ha figyelembe vesszk, milyen nehzsgeink vannak a htvgn.”
Az idmr utols szakaszba Daniel Ricciardo jutott be, aki a negyedik sorbl vghat neki a vasrnapi versenynek. Az ausztrl htrnya kt msodperc a Mercedesszel szemben. „Csak a hetedik helyrl beszlnk, de a htvge eddigi alakulst figyelembe vve, elgedettek lehetnk ezzel. A lgy gumikat az idmrn prbltam ki elszr. Leginkbb annak rlk, hogy sikerlt elrbb lpnnk. Ez sokat gr. s lvezetes volt elszr a hatrig vinni az autt is.”
Ricciardo tavaly pardzott a hazai kznsge eltt (msodik lett, de vgl kizrtk), idn erre jval kisebb az eslye. „Ha megnzzk az elttnk ll hrom csapatot, k mr a tli teszteken is gyorsabbak voltak nlunk. A hetedik helyen llunk, s rlnnk kell annak, hogy ezt elrtk.” Csapattrsa, Danyiil Kvjat mindekzben fel sem tudott igazn kszlni az idmrre – ahol aztn vltgondok htrltattk, s csak 13. lett.
Horner szerint a Renault-nak srgsen vltoztatnia kell a jelenlegi helyzeten. „A f gondot a vezethetsg jelenti. A versenyzinknek komoly problmik vannak a lass kanyarokban, mert nem rzik gy a gzpedlt. A mindent vagy semmit esete ll fenn. s ezeknl az autknl ez klnsen nagy gond, mivel ezltal tlterheljk a hts gumikat. A Toro Rossnak is hasonl motorvezrlse van, mint neknk, az versenyzik szintn hasonl gondokra panaszkodnak. Teht a nehzsgeik hasonlak” – nyilatkozta a szakember.
A Renault-nak egyetlen szerencsje van: a meznybl nekik maradt meg a szezonra a legtbb mdost pontjuk, gy k vltoztathatnak legtbbet erforrsaikon a teljestmny javtsa rdekben. Horner egyelre mg nem tudja, pontosan milyen menetrend szerint rkeznek majd a fejlesztsek. „Egyelre minden a levegben lg. Idn csak ngy motort hasznlhatunk, emiatt a lehet leghamarabb be szeretnnk vetni a mdost pontjainkat. A sznfalak mgtt sokat dolgozunk, Viry s Mario Illien is, akit a Renault alkalmaz” – magyarzta az Autosportnak.
( motorsportal.hu )