2015.03.13. 21:46, Margit-1225
Pldul volt csapattrst, a williamses Felipe Masst, aki technikai problmja miatt a bokszfal monitorai eltt szemllte a msodik szabadedzst. „A Ferrari hihetetlen j kridkre volt kpes a hossz etapokon, szval rajtuk kell tartanunk a szemnket” – fogalmazott.
Pedig a finn a nap vgn ppen arrl beszlt, nem vezetett igazn jl – fknt kevesebb zemanyaggal nem. „Nem volt idelis a napunk, nem vezettem jl, nem sikerlt sszeraknom a krmet. Viszont a hosszabb etapok eltt vltoztattunk a kocsin, s gy tnt, akkor mr sokkal jobban ment” – mondta a „Jgember”.
A gyorskrk meggyz Mercedes-flnyt mutatnak
Ami a gyorsabb krket illeti, Rikknen 1,1 msodpercet kapott a gyztes Nico Rosbergtl, s 0,4-et csapattrstl, Sebastian Vetteltl. Ezen a tren egybknt a Mercedes utolrhetetlennek tnik: a gyorsabb ferraris 0,7 msodpercre volt tlk, amely klnbsg nagyjbl megfelel a teszteken ltottnak. „A Mercedes utolrhetetlen” – ismerte el Vettel.
Hasonlan vlekedtek a Williamsnl is, ahol Valtteri Bottas msfl msodperccel maradt el a cmvdktl. A grove-iak azonban biztosak abban, hogy ennl valamelyest kzelebb tudnak kerlni a nmetekhez – de fknt a Ferrarihoz. „Pntekenknt mindig tbb zemanyaggal szoktunk krzni, mint a rivlisok, gy az eredmny mg nem mutatja meg a vals tempnkat” – rulta el Pat Symonds technikai igazgat.
Rikknen hosszabb tvon Vettel eltt – s a Mercedes kzelben
A msodik edzs vgn ltott hossz etapokat elnzve ugyanakkor elmondhat, ezen a tren Rikknen nagyon is jl teljestett. A finn egy 16 krs etapot futott, s 1:32,353-as tlagideje mindssze egy szzaddal maradt el Nico Rosberg 10 krs etapjnak tlagtl. s mindekzben jval gyorsabb volt Vettel 1:32,955 msodperces, egy 17 krs etapja sorn elrt tlagnl (a kt nmet tlagkrnek kiszmtsakor nem vettk figyelembe a kirvan lass fordulkat). Radsul – mint az az ltalunk ksztett grafikonbl kiderl – 2007 bajnoka rendkvl kiegyenslyozott is volt ezen hossz etapja sorn.
rdekessg, hogy Rikknen az utols tli teszten is jobb versenyszimulcit teljestett jdonslt csapattrsnl – radsul a gumikkal is jobban boldogult (jllehet az sszehasonltst neheztette, hogy klnbz napokon teljestettk „futamukat”).
Persze mindez korntsem jelenti azt, hogy a Ferrari s Rikknen mris kszlhet a Mercedesek elleni nagy csatra. Egyfell nem ismerjk az zemanyag-szinteket (a Ferrari tavaly is kevesebb benzinnel krztt pntekenknt), msfell sokak szerint a cmvd alakulat igencsak sprolsra vette a mai edzseket (ne feledjk, idn ngy erforrssal kell boldogulniuk a szezon sorn), gy van mg bennk tartalk.
Ami a Williamst illeti, Massa nem vletlenl nevezte „hihetetlennek” Rikknen hossz etapjt: a grove-iak elmaradtak a Scuderia mgtt. Valtteri Bottas a maga 13 kre sorn 1:33,184 msodperces tlagot produklt. A finn ugyanakkor gy rzi, a kvetkez kt napban mg javulhat az FW37-esk.
A Red Bull vals erejrl egyelre nem kaphattunk kpet. Danyiil Kvjat 1:34,040-es tlageredmnyt rt el, amivel a Toro Rosso vetlytrsa volt csupn – Carlos Sainz 1:34,106-os tlagot futott.
Sokkal jobban teljestett viszont a Lotus: ha Romain Grosjean 1:33,510-es kre a csapat vals erejt tkrzi, az enstone-iak a kzvetlen lmezny utni els csapat lehetnek, megelzve a 0,4 msodperccel lassabb (1:33,960-as tlagot elr) Saubert, valamint a kt energiaitalos mrkt.
Button fl az utols sortl…
A mezny vgn a tli felkszls nagy rszt kihagy Force India, valamint az ismt technikai problmkkal kzd McLarenek llnak. Nico Hlkenberg szomoran konstatlta: „Sajnos tl lassak vagyunk. A Lotusszal szemben jelenleg egy msodperc hinyzik krnknt.”
A wokingiak sem lehetnek elgedettebbek, Jenson Button 1:36,681-es tlagideje (hat krs etapja sorn, melynl hosszabbat nem futott) minden, csak nem versenykpes. Kevin Magnussen azt jsolja, a Force India lehet a legfbb ellenfelk vasrnap, mg Button mr azzal viccelt, hogy szeretn elkerlni az utols rajtsort, ezrt rlne, ha a Manor vgre plyra lpne szombaton… „Remlem, hogy hsz aut indul majd – nem szeretnk az utols sorba kerlni a rajtrcson. Nem lesz knny, tudjuk, s fontos, hogy mindannyian egytt dolgozzunk, ne mutogassunk egymsra, csak oldjuk meg a problmkat” – mondta 2009 bajnoka.
Egy kills vasrnap?
Ami a vasrnapi futamot illeti, a Pirelli a pnteki tapasztalatok alapjn egy killsos stratgit vr a tbbsgtl. Az olaszok szerint a kzepes s a lgy keverk gumi kztt 1,4 msodperces klnbsg van (a lgy javra), s miutn nem mrtek tlzott gumikopst, mindez cskkentheti a szervizelsek szmt is. „Aki elg gyors, kt killssal is megprblkozhat. Utlag elmondhatjuk, taln a szuperlgy gumit is magunkkal hozhattuk volna” – ltta be Paul Hembery, az olaszok sportigazgatja.
( motorsportal.hu )