2015.03.13. 21:37, Margit-1225
Nem indult jl a Red Bull idnye Ausztrliban. Daniel Ricciardo autjba mris be kellett pteni az idei msodik motort, mg Danyiil Kvjat hiba krztt problma nlkl, lass volt a rivlisokhoz kpest: 2,3 msodperc volt a htrnya a Mercedesekkel szemben. Hogy a msodik szabadedzst kihagy Ricciardo elroml erforrst mg meg lehet-e menteni, egyelre krdses (az ausztrl bizakod), m tny, akrhogy is alakul, a Red Bull mindenkpp elfogadhatatlannak tartja, hogy ilyesmi trtnjen a szezon els napjn. Ricciardo alig 48 kilomter utn volt knytelen flrellni.
Helmut Marko az els kt szabadedzs utn nem is titkolta csaldottsgt, s elgedetlenl nyilatkozott a Renault fejlesztseirl. „Lesjt mrleget vonhatunk. Ha egy aut tven kilomter utn motorhiba miatt llva marad, amikor egy szezonban csak ngy motort lehet hasznlni, az egyet jelent a halllal” – fogalmazott kemnyen az osztrk.
Ricciardo autjban a bels gs motorral addtak problmk (mr az els edzsen), m a hiba pontos okt egyelre nem sikerlt feltrnia a csapatnak. „gy nz ki, hogy egy jfajta hiba lpett fel, amit a teszteken mg nem lttunk” – mondta Marko. A Renault erforrsaival egybknt a Toro Rossnak is akadtak gondjai: Max Verstappen a msodik edzsen azrt tett meg csupn hat krt, mert rakonctlankodott az energiatrolja. Carlos Sainz pedig mindekzben arrl beszlt, hogy a legnagyobb problmjukat jelenleg az jelenti, hogy kihozzk a teljestmnyt a motorbl.
A Red Bull fnke, Christian Horner nem is kertelt: kijelentette, a francik hajtegysge alig-alig fejldtt tavaly ta, radsul nehezen vezethetbb vlt. „A motorteljestmny a mlt vi abu-dzabi szinten van” – krte szmon a brit szakember a Renault-n az grt 30-50 lers javulst. „A vezethetsg minden egyes motornl egyrtelmen rosszabb lett, mint a teszteken volt. Szerettnk volna javulni, de inkbb egy lpst tettnk htra” – panaszkodott Marko.
Majd kiemelte, Kvjat ma dlutn azrt volt annyira lass a legjobbakhoz kpest, mert az erforrs nem kpes egyenletesen leadni a teljestmnyt. „Ha az aut a fkezskor csszkl, a kigyorstsnl pedig megszaktssal rkezik az er, elg nehz olyan belltst tallni, amely kiegyenslyozott vezetst eredmnyez. Az lmeznnyel szembeni htrnyunk riaszt” – mondta Marko. „R kell jnnnk, mirt fejldtnk vissza. A Red Bull a szoftver tern segthet a Renault-nak, de ehhez meg kell kapnunk az adatokat, s engedlyeznik kell a szksges mveleteket.”
A Red Bullnak ugyanakkor az aerodinamika tern is van min trnie a fejt. Az eredeti terv szerint a csapat Ausztrliban mr a rvidebb orrkpjt, s az ahhoz kapcsold csomagot szerette volna hasznlni, m ezen a hten kt trsteszten is megbukott ezen megoldsuk, gy maradtak a teszteken hasznlt vltozatnl. A msodik (pnteki tesztnl) lltlag mg maga a vz is eltrt.
A csapat szmtsai szerint pedig ezen megolds gy fl msodpercet hozna szmukra krnknt. (Ezt igazolja, hogy a Toro Rosso Barcelonban a rvidebb orrkpjval 0,8 msodpercet nyert!) A Red Bull a Malj Nagydjig tovbb prblkozhat, hogy versenyen is bevethetv tegye j orrt.
( motorsportal.hu )