2015.03.06. 14:33, Margit-1225
Az autgyrt 2010-ig volt jelen gyri csapatknt a Forma–1-ben, azta mr csak motorpartnerknt vett rszt a bajnoksgban. 2010 s 2013 kztt sorozatban ngy vilgbajnoki cmet nyertek a Red Bull-lal, m mint elmondtk, marketingszempontbl nem tartjk teljesen kielgtnek az ezen sikerek utn kapott figyelmet. Fleg gy, hogy mikzben a sikerek idejn mindenki a Red Bullt nnepelte, a tavalyi hullmvlgyben mr mindenki rjuk mutogatott.
Az Auto Motor und Sport szerint a Renault-t az j utak keresse fel terelheti, hogy a Red Bull rezheten nem elgedett 2015-s fejlesztseikkel. Az osztrkok mr egy ve is sokat brltk partnerket, s vgl elrtk, hogy a motorgyrtt teljes egszben tszervezzk, emellett pedig kls partnereket (Ilmor, AVL) is bevonjanak a fejlesztsi munklatokba.
A nmet szaklap szerint a 2015-s erforrs nem teljesen felel meg Adrian Newey zlsnek. A motor lltlag a tavalyinl nagyobb ht termel, s mivel a hts tern mr nemigen akarnak kompromisszumokat ktni, ez komoly fejtrst okozott az osztrkoknak. A teszteken tapasztalt megbzhatsgi problmkat ugyanakkor a motormrnk Rmi Taffin szerint Melbourne-ig kijavtjk – azokrt magyarzata szerint pr rgebbi gyrts alkatrsz felelt. De emellett a versenyzk is panaszkodtak az idei V6-osra. Az els kt teszten ugyanis nem volt kielgt annak vezethetsge, az ert nem tudta egyenletesen leadni, radsul mg korntsem llt rendelkezskre annyi ler, mint amennyi az jtsokban a mrnkk szerint benne van.
Mivel a Red Bull egyre jobban rintett a motorfejleszts krdsben, sokak szerint egyre kzelebb lpdel afel, hogy a jvben sajt erforrsokat gyrtson magnak. A Renault-t ezrt is foglalkoztatja egyre inkbb a sajt gyri istll mkdtetsnek krdse. Ezen tervek egyik legfbb tmogatja lltlag a cg nagykvete, Alain Prost, aki Carlos Ghosnt igyekszik meggyzni ezen stratgia helyessgrl.
A ngyszeres bajnok ezzel kapcsolatban egyelre kdsen fogalmaz. „Egy olyan cg, mint a Renault folyamatosan elemzi, mi a legjobb stratgia, klnsen ha olyasvalamibe akarsz befektetni, mint a Forma–1. De nem tudok vlaszolni arra a krdsre, az idzts helyes-e vagy sem” – mondta a spanyol Marcnak.
Az F1-es szakr, Joe Saward nemrg arrl szmolt be, forrsaitl gy tudja, Ghosn mr engedlyt adott az F1-es rszlegnek „a bevsrlsra”, m egyelre nagy krds, melyik csapat lehetne idelis clpont szmukra. Tbben a Toro Rosso megvtelt tartank a leglogikusabb lpsnek.
A Renault F1-es rszlegnek vezetje, Cyril Abiteboul ugyanakkor kijelentette, errl szl dnts egyelre nem szletett. „Elgedettek vagyunk motorgyrtknt. A legfontosabb most az, hogy a Red Bull-lal jra vilgbajnokok legynk. Ugyanakkor nem zrhat ki, hogy tvegynk egy csapatot, errl azonban mg nem szletett dnts. Ehhez egy hossz tv stratgira van szksg. Neknk azt a sportstratgit kell vlasztanunk, amely a Renault szmra a legelnysebb. Mindenre nyitottak lesznk, a sport fejldse s anyagi oldala tern is” – nyilatkozta Abiteboul.
( motorsportal.hu )