|
Gondot okoz a Manornak a 107 szzalkos szably?2015.03.05. 21:14, Margit-1225
A Manor csak a szezon els, tengerentli megmrettetsei utn dnt arrl, mikor veti be j, 2015-s versenyautjt – rulta el az egylet sportigazgatja, Graeme Lowdon. A szakember legutbbi nyilatkozata sorn a 107 szzalkos szablyrl, mint legyzend akadlyrl is beszlt.
Az alakulat szerdn jelentette be, hogy egy alaposan talaktott 2014-es versenygppel rszt fog venni a szezonnyit Ausztrl Nagydjon. Kzlemnykbl az is kiderlt, hogy j autjuk a szezon ksbbi szakaszban debtl. Azt egyelre a vezetk sem tudjk megmondani, erre mikor kerl sor, az elmlt hetekben ugyanis a jelenlegi versenygp tervezsre s gyrtsra sszpontostottak: arra, hogy az autt a 2015-s szablyokhoz igaztsk, s t tudjon menni a ktelez trsteszteken.
Az j aut felteheten a szezon kzepn debtl majd, az ezzel kapcsolatos dntst azonban csak a tengerentli megmrettetsek (teht az ausztrl, a malj, a knai s a bahreini viadal) utn hozzk meg az illetkesek. Az els versenyek utn ugyanis a csapat mr tisztbb kppel fog rendelkezni; kiderl pldul az is, hogy a mdostott autt megfelel sebessggel rendelkezik-e ahhoz, hogy a piltk kvalifiklni tudjk magukat a futamokra. „Van egy idkeret, viszont ez az egsz nem olyan egyszer, mint amilyen egyszernek tnik” – magyarzza Lowdon.
„Mindenki arra gondol, hogy olyan gyorsan el kell kszlnnk, amilyen gyorsan csak lehet, viszont figyelembe kell vennnk a szezon sorn felhasznlhat erforrsok szmt is. Ha kicserled a hajtegysgeket, akkor bntetst kaphatsz [az autkat mr a Ferrari 2015-s erforrsval szerelnk]. Az idkeretnk elg tg jelenleg, mert eddig nem erre sszpontostottunk, viszont a folytatsban egyre szkebb lesz. Sok mlik azon is, mi trtnik az els futamokon; idben kell meghoznunk a dntst. A szezonnyitig nincs sok id, ksbb viszont lesz id arra, hogy megvizsgljuk, melyik idpont lenne legmegfelelbb az aut bevetsre” – magyarzza a szakember.
A Manor debtlsa kapcsn tbb alkalommal is szba kerlt mr a 107 szzalkos szably, Lowdon azonban mg nem szeretne komolyabb tallgatsokba bocstkozni, hiszen versenyautjuk mg nem gurult plyra, gy nem tudni, hogy a piltk kvalifiklhatjk-e magukat a viadalokra. „Nem tudjuk. A szablyt nagyon jl ismerjk s tiszteletben is tartjuk. Ha emiatt szembeslnk egy problmval, akkor ez lesz az els, amire a mrnkk megoldst fognak keresni” – mondta.
Az Autosport szmtsai szerint egybknt nem tnik elrhetetlennek az, hogy a csapat 107 szzalkon bell maradjon. A lap hangslyozza, hogy a tavalyi Ausztrl Nagydj ideredmnyeibl nem lehet kvetkeztetni, hiszen a kvalifikcin ess id fogadta a piltkat, norml krlmnyek kztt azonban a klnbsg nem volt olyan nagy. A Spanyol Nagydjon pldul Nico Rosberg 1:26,764-et futott az idmr els szakaszban, a limitid teht 1:32,837 volt, Max Chilton pedig 1:29,586-es krt teljestett a Marussival. Idn a klnbz szmtsok szerint 2-3 msodpercet gyorsulhat a mezny, teht a Q1-ben 1:23,7 lehet a legjobb, a limit pedig 1:29,5-re mdosulhat, amit Chilton mr a tavalyi autval teljestett.
( motorsportal.hu )
| |