Egyedi motorelrendezssel tmad a Honda
2015.03.05. 21:12, Margit-1225
Egyedi motorelrendezssel vg neki a 2015-s versenyvadnak a Honda – derl ki a Forma-1 hivatalos honlapjnak elemzsbl. A japnok a korbbi hrekkel ellenttben nem msoltk le a Mercedes megoldst, st egy eddig nem ltott megoldssal prblkoznak.
Tavaly szmtalan elemzs ltott napvilgot a Mercedes V6-os turbfeltlts erforrsrl, melynek ksznheten a stuttgartiak komoly elnybe kerltek a rivlisokkal szemben. Ezen elny egy rsze tbb szakrt szerint is motorelrendezskbl fakad. A turbint s a leveg srtsre hasznlatos kompresszort egymstl tvol helyeztk el; a turbina a bels gs motor mgtt, mg a kompresszor az egysg eltt kapott helyet, a kt elemet pedig egy tengellyel kapcsoltk ssze.
A Mercedes ezzel a megoldssal lltlag tbb energit tud megtakartani, mint a Renault s a Ferrari, a felesleget pedig a teljestmny nvelsre, avagy a fogyaszts cskkentsre is felhasznlhatja. Tovbb lehetv teszi, hogy a stuttgartiak erforrst hasznl versenycsapatok elrbb hozzk sebessgvltikat. Nem csoda teht, ha a tlen felmerlt, hogy a 2015-s szezon eltt tbb ellenfl is lemsolja ezt a megoldst, tbbek kztt a kirlykategriba idn visszatr Honda is. A Forma-1 hivatalos oldalnak elemzse szerint azonban a japnok ms utat vlasztottak.
A Ferrarihoz s a Renault-hoz hasonlan a Honda is a motor mgtt helyezte el a kompresszort (ez az elem a formula-1.comon megjelen rajzon kkkel van jellve) s a turbint (ez piros jellst kapott). A henergia-visszanyer rendszert (MGU-H, a mellkelt brn zlddel jellve) – ellenben az olaszokkal s a francikkal – az imnt emltett rszegysgek kz helyeztk. Ezt az elemet a Renault s a Ferrari is a kompresszor el ptette.
A japnok a kinetikusenergia-visszanyer rendszert (MGU-K – szintn zlddel jellve) is egyedi mdon helyeztk el: ezt a bels gs motor el raktk. Ezzel pedig valban kilgnak a sorbl, hiszen a kinetikusenergia-visszanyer rendszer nemcsak a Renault s a Ferrari hajtegysgben kerlt a motor al, hanem a Mercedesben is. Azt, hogy a Honda ezzel elnybe, avagy htrnyba kerl, termszetesen mg nem lehet megllaptani, azt viszont nem rt megjegyezni, hogy a gyr partnernek, azaz a McLarennek a tesztidny alatt tbb alkalommal is meggylt a baja az MGU-K szigetelsnek meghibsodsval.
( motorsportal.hu )