A Lotus is egy erforrst hasznlt
2015.03.04. 16:53, Margit-1225
A Mercedes gyri alakulathoz hasonlan a Lotus is egy erforrssal teljestette a 2015-s tesztidnyt – ismerte el a csapat technikai igazgatja, Nick Chester. A szakember elgedett az E23-as teljestmnyvel s a stuttgartiak hajtegysgnek megbzhatsgval.
A nmet gyr motorsport-igazgatja, Toto Wolff mr az utols tesztnap leintse utn eldicsekedett azzal, hogy a Mercedes egy hajtegysggel teljestette az elszezont – persze az emltett erforrst folyamatosan frisstettk, mikzben j komponenseket is kiprbltak – most pedig a Lotus is megerstette, hogy hozzjuk hasonlan egy motort hasznlt a felkszls sorn. Az arany-feketk 11 nap alatt – a csapatoknak 12 tesztnap llt a rendelkezskre, a Lotus azonban az elsn mg nem vett rszt – 4230 kilomtert teljestettek, ami durvn 14 versenytvnak felel meg.
Az, hogy a Mercedes erforrsa megbzhatan zemelt mindenkppen j jel a csapat szmra, hiszen 2015-ben egy alakulat mr csak ngy erforrst hasznlat el bntetlenl. „A hajtegysg rendkvl ers, gyorsan reagl s roppant megbzhat. A tesztidny sorn csupn egyet hasznltunk” – idzi Chester szavait a csapat hivatalos honlapja. „Ez a szezon sokkal gretesebbnek tnik, mint az elz. Az erforrssal tettnk egy komoly lpst a helyes irnyba, de a karosszria is jobb. A versenyzk sokkal tbbet kihozhatnak belle, az aut knnyebben vezethetv vlt, egyszerbb kezelni, amikor a hatron autzol s mindemellett kvetkezetesebb is” – magyarzza.
Ksbb a fejlesztsek is szba kerltek, melyek kzl nhny mr felkerlt az autra, a komolyabbak azonban csak a szezon sorn rkeznek majd. „Termszetesen megvltozott [az aut a tesztidny sorn], felszereltnk nhny j elemet, s pr kisebb Melbourne-ben is felkerl majd. A komolyabbak azonban terveink szerint csak a msodik s a harmadik fordulban rkeznek” – rulja el a szakember, majd igyekszik egyrtelmv tenni, hogy az j motorszllt rkezse ellenre a csapat nem vltoztatott filozfijn. „Knnyebben be tudjuk hangolni a rendszereket, hiszen az erforrs tnyleg jl reaglt, de a hozzllsunk vltozatlan, mi akarjuk megpteni a legjobb autt!”
„Az erforrs beptsvel nem akarunk komolyabb kockzatot vllalni. A htssel kapcsolatban knyelmesek akartunk maradni, ezrt ezen a terleten egy kiss konzervatvak voltunk az els futamot megelzen. Az aut tbbi rsze az eddig megszokott hozzllsunkat tkrzi: tovbbra is feszegetjk a hatrokat, mikzben fejldni akarunk. Termszetesen komoly kihvsokkal talltuk szembe magunkat az erforrs beptsekor, hiszen most ms az aut hts rsze, szval sokat kellett dolgoznunk, hogy ez a folyamat simn vgbemehessen” – zrta gondolatt Chester.
( motorsportal.hu )