2015.03.04. 16:50, Margit-1225
Hogy pontosan mi, arrl persze leginkbb csak tallgatni lehet. Miutn a McLaren mr megosztotta adatait az FIA-val, azt mr tudni lehet, lpsrl lpsre mi trtnt a buks sorn, az okokat viszont tovbbra sem sikerlt tisztzni. Az egyetlen szemly, aki pontos magyarzattal tudna szolglni, maga Fernando Alonso, m semmire sem emlkszik a balesetbl.
A Sky Italia a spanyol kreibl gy rteslt, hogy Alonso utols emlke a baleset elttrl az, hogy egy erteljes tst rez a gerincnl. Mindez az ramts elmletben hvk vlemnyt ersten. A szintn Alonso krnyezetbl informld spanyol forrsok azt rjk, a versenyz mr a becsapds eltt eszmlett vesztette, s az El Mundo mg azt is megrta, hogy lltlag maga a ktszeres bajnok is rszletes magyarzatot vr csapattl, mert nem biztos abban, hogy a szl miatt trtnt a balesete.
A nmet Sport Bild szerint kzben mr a rivlisok is ktkedve figyelik a McLaren magyarzkodst. „Ha egy replgp tpusnl a legkisebb veszly is fennll, hogy egy rendszer hibja miatt az lezuhanhat, ezt a tpust nem fogjk levegbe engedni” – nyilatkozta a lapnak az egyik, meg nem nevezett csapatfnk. „Az F1-nek eddig risi szerencsje volt, hogy a hibrid rendszerek miatt mg semmi rossz nem trtnt. Ha egy versenyznek ilyen balesete lenne, minden csapatot sszehvnk az adatok tanulmnyozsra – egyszeren azrt, hogy bizonyossgot nyerjnk. A Hondnak most az FIA-val kzsen kell vlaszokkal szolglnia. Mert eddig nem kaptunk vlaszokat” – tette hozz az illet, arra utalva, hogy a wokingiak valamit szerinte is elhallgatnak.
Mit mondanak az adatok?
Az Auto Motor und Sport mindekzben legjabb cikkben a McLaren telemetriai adatairl tudott meg rszleteket. Ebbl kiderlt, hogy Alonso legnagyobb sebessge a baleset eltt 215 km/ra volt, mgpedig a nyjtott 3-as jobbkanyar bejratnl. Aztn a spanyol teljes erbl fkezni kezdett, hrmat levltott, de autja ekkor mg viszonylag stabil volt. Az Auto Motor und Sport nem tud magyarzatot arra, Alonso mirt kezdett ilyen hirtelen lasstani. A McLaren szerint az ers oldalszl miatt lehetett, m mindez mg nem magyarzza meg a fkezs intenzitst. „Radsul a 3-as kanyarnl elg nagy aszfalt van ahhoz, hogy mg menteni lehessen” – teszi hozz a nmet lap, idzve Sebastian Vettelt is, aki a spanyol mgtt haladt, s azt nyilatkozta, nem egy szokvnyos balesetet ltott.
Akrhogy is, Alonso vgl 135 km/rs sebessgre lasstott, majd autja vratlanul a kanyar bels ve fel vette az irnyt. Szintn nagy talny, mirt… s mg ennl is rejtlyesebb, ami ezt kveten trtnt: Alonso nylegyenesen a falnak ment, anlkl, hogy tovbbi lpseket tett volna az tkzs elkerlsrt, s pldul erteljesen fkezni kezdett volna. Vgl mindssze 30 km/rt lassulva, 105 km/rs sebessggel tkztt a falnak, autjra ekkor 31 G-s er hatott, a fejre pedig 16 G.
„Ironikus, hogy a McLaren a sajttjkoztatjn azt mondta, ezt az utols pr msodpercet nem lehet visszakvetni. Ezzel tovbb l a gyan, hogy a versenyz vdelme rdekben taln valami dnt rszletet szeretnnek eltitkolni. Pldul azt, hogy Alonso ezen idszakban mr semmit sem tett azrt, hogy elkerlje vagy enyhtse a falnak csapdst” – mutat r a legnagyobb talnyra a nmet szaklap.
Ron Dennis az emltett sajttjkoztatn azt elismerte, hogy Alonso msodpercekig eszmletlen volt, de arra nem tudott vlasszal szolglni, mi okozta ezt. Most az FIA azt prblja kiderteni, a falnak csapds vagy valami ms volt-e a kivlt ok.
A sisakon mindenesetre semmilyen srlst nem talltak, mg egy karcolst sem. Most lltlag a nyakvd HANS-ot vizsgljk, hogy annak esetleges eldeformldsbl kidertsk, relis elmlet-e, hogy Alonso elbb jobbrl, majd balrl kapott tst a cockpit faltl gyors egymsutnjban.
Alonso egyszeren rosszul lett?
Az Auto Motor und Sport kiemelte, logikusan szemllve az auttl kapott adatokat, elgg nyilvnvalnak tnik, hogy a kanyarbejrat (215 km/rs temp) utn valami trtnt, klnben Alonso aligha lpett volna hirtelen a fkre. A csapat lltja, az autn semmi nem utalt arra, hogy brmi hiba lpett volna fel. Azt pedig az FIA is megerstette, hogy kizrhat az ramts lehetsge is.
A nmet lap hajlik is ezen teria elvetsre, s azt rja, Alonso valsznleg a baleset eltti pillanatokban nem rezte jl magt, s ez vezetett vgl az tkzshez. „Az egyetlen logikus kvetkeztets az, hogy az elsre 16, msodikra 8 G-s ts a fejre, nem volt annyira ers, hogy eszmletvesztst idzzen el. Teht ms okok lehetnek a httrben. Pldul valamilyen orvosi problma. Taln Alonso ppen ezrt tlttt ngy napot a krhzban, hogy kidertsk, mi lehetett” – rja a mrtkad nmet szaklap.
( motorsportal.hu )