Alonso büntetése Hülkenberg szerint is túlzó volt
2015.05.27. 11:41, Margit-1225
Nemcsak a spanyol, de az „áldozat” Nico Hülkenberg is túlzónak tartja Fernando Alonso, a Monacói Nagydíj első körében elkövetett hibájáért kapott büntetését.
A McLaren kétszeres bajnoka cseppet sem volt elégedett az FIA monacói bíráskodásával. Miközben szombaton még amiatt kritizálta a versenybírókat, hogy túlságosan elnézőek voltak, vasárnap már amiatt panaszkodott, hogy csak találomra büntettek. Fernando Alonso a verseny első körében a Mirabeau-kanyarban ütközött neki Nico Hülkenbergnek, aki a falnak koccant és első szárnyát vesztette.
A spanyolt öt másodperces büntetéssel sújtották – ám ez nem csupán Alonso, de Hülkenberg szerint is enyhén túlzó ítélet volt. „Őszintén szólva számomra ez inkább egy versenybaleset volt. Nem volt szándékos. Az első körben bármikor elveszítheted az autód hátulját” – vette védelmébe a spanyolt az Auto Motor und Sportnak adott interjújában.
Pedig az eset igencsak tönkretette a német versenyét. „Sajnos egy kör után vége volt. Megláttam Fernandót a belső íven, és hagytam is neki helyet. A csatánkat lényegében már el is veszítettem, de végül a fékezéskor elveszítette az autója hátulját és belém csúszott. Ez a lökés elég volt ahhoz, hogy a gumifalba csapódjak.”
„Eltört a vezetőszárnyam is. És ha ilyenkor kiállsz a boxba új szárnyért, azzal rengeteg időt veszítesz. Egy kör hátrányba kerültem. Majd tizenöt körrel később már jönnek az élen állók, kapod a kék zászlókat, és még többet vesztesz miattuk. Nagy kár ezért, mert a versenytempóm igazán remek volt. Időnként olyan gyors voltam, mint az élmezőny. Amikor szabad volt előttem az út, igazán jól ment az autóm.”
Hülkenberg ettől függetlenül nemigen bízhatott abban, hogy csapattársához, a remek teljesítményt nyújtó, s végül hetedikként leintett Sergio Pérezhez hasonlóan pontot szerez. „Nem igazán reménykedtem. Nem sokkal a vége előtt felcsillant a kicsi remény, amikor Sainz mögött haladtam, aki igencsak régi gumikon futott már. De a Toro Rosso olyan volt, mint egy ágyúgolyó. A használt abroncsokon is úgy húzott el, mintha sínen menne, a hátsó abroncsai még mindig nagyon tapadtak. Három év sem lett volna elég ahhoz, hogy megelőzzem őt.”
Csapata mindazonáltal meglepően jól teljesített Monacóban. A német szerint azonban ennek nincs különösebb titka, csupán több tényező is a kezükre játszott. „A lágy gumik segítettek. Könnyen munkára tudjuk bírni őket. A kemény gumikkal a leszorítóerő hiánya miatt nemigen tudunk mit kezdeni. Ezenkívül Monacóban a szél sem fúj, ami szintén kedvezett az autónknak” – magyarázta a Monacóban végül 11. helyen célba érő Hülkenberg.
( motorsportal.hu )