forma1
Köszöntő

 

Üdvözöllek az oldalon!

 

Ez az oldal a Forma-1 világával foglalkozik

Rengeteg érdekességet olvashattok a sportról, kezdetekről, csapatokról, pilótákról és még nagyon sok érdekességről...

Természetesen minden nap olvashattok friss híreket.

Érdemes minden menüpontba benézni.

Szerkesztő: Gitta

Design: Gitta

Nyitás: 2012. április 13.

Icon:

 

Kövesd az oldalt...

 

 

     
Menü

Főoldal

Vendégkönyv

Üzenet a szerkesztőnek

     
Forma1

Mi is a Forma-1?

F1 előtt-Grand Prix versenyzés

F1 években

Halálos balesetek

Forma-2

Forma-3

GP2

GP3

Rekordok

Gokart

Érdekességek

 
     
Szabályok

FIA

Technikai szabályok

Tesztelési szabályok

Versenyszabályok

Balesetek/biztonság

Zászlószabályok

Alkalmazható bűntetések

     
Ma

Csapatok

Pilóták

 

     
Számláló
Indulás: 2012-03-14
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Hírek

Versenyzői nyilatkozatok a monacói futam után

2015.05.27. 10:55, Margit-1225

Úgy tűnt, Lewis Hamilton sima győzelmet arat, végül mégis Nico Rosberg pezsgőzhetett a dobogó tetején Monacóban. A nagyot bukó Max Verstappen balesete miatt érkező biztonsági autó alaposan fölkavarta az amúgy unalmasan csordogáló versenyt, egy év után újabb feszültséget keltve a Mercedesnél Monacóban. Sebastian Vettel második lett, s ezzel folytatódott a Ferrari dobogós sorozata – a McLaren pedig megszerezte első pontjait. Így értékeltek a versenyzők a futamot követően!

Nico Rosberg, Mercedes – 1. hely

„Természetesen nagyon boldog vagyok, viszont tudom, hogy nagyon sok szerencse kellett ehhez a győzelemhez, mert Lewis zseniálisan vezetett és megérdemelte volna a győzelmet. Most viszont így alakult, ilyen a versenyzés. Nem tudom, engem miért nem hívtak ki a biztonsági autós fázis alatt; benn ülünk az autóban, és ilyenkor nehéz felmérni, a csapat milyen döntéseket hoz. Az újraindítás után nehéz dolgom volt, mert a lágyabb gumi lehűlt a biztonsági autós fázis alatt. Lewis jobb volt ezen a hétvégén, szóval keményen kell dolgoznom, mert meg akarom fordítani ezt a következő hétvége előtt. De most próbálom kiélvezni a helyzetet!”

Sebastian Vettel, Ferrari – 2. hely

„Volt fordulat a végén, meg is lepődtem rajta! De ott voltunk, amikor kellett, és sikerült megelőznünk Lewist. Magabiztossá tett, hogy elé kerültem. Végig próbáltam szorongatni Nicót, jól reagáltunk a kiállásoknál, de sajnos nem sikerült elévágnunk. Szerintem sokkal közelebb voltunk a Mercedesekhez a versenyen, mint az időmérőn. Az újraindításnál kicsit aggódtam a hideg gumik miatt. Nem alaptalanul. Ezek a gumik nem arra készültek, hogy lehűljenek, és újra felmelegítsük őket. Nico is és én is próbáltuk megóvni a gumikat. Tudtuk, hogy nehéz lesz majd megelőzni, vagy akár utolérni Lewist, úgyhogy nem igazán kergettük egymást. Lewis a végén azonban a friss szett szuperlággyal sokkal gyorsabb volt nálunk, viszont kellett két-három kör, hogy bemelegedjenek a gumik. Nico nagyon jól ment, esélyem se volt megfogni, csak magam mögött kellett tartanom Lewist.”

Lewis Hamilton, Mercedes – 3. hely

„Nem ez volt a legkönnyebb futam számomra, viszont a csapat egész évben remek munkát végzett. Együtt nyerünk, és együtt veszítünk. Annak legalább örülhetek, hogy a csapat nyert; szeretnék gratulálni Nicónak és Sebastiannak. Biztos, hogy leülünk még és megnézzük, hogyan javíthatunk a folytatásban. Jövőre visszatérek és megnyerem!”

Danyiil Kvjat, Red Bull – 4. hely

„Olyan volt ez a stratégia, mintha szerencsejátékot játszottunk volna, viszont csak Daniel esetében; a cél az volt, hogy elkapja az előttünk álló srácokat, viszont mivel ez nem jött össze, visszaadta a negyedik pozíciót. Ezt így láttuk igazságosnak, hiszen vele próbáltuk meg a kockázatosabb stratégiát és nem velem. Nagyon jó nap volt a mai, hiszen megszereztem eddigi pályafutásom legjobb eredményét. A következő lépés? Szerintem tudják, mi lenne az. Most viszont ennél nem is lehetnék boldogabb. Sok lehetőséget elszalasztottunk az első futamokon, de ez a futam jól sikerült, igaz a pálya feküdt az autónknak, de most megpróbáljuk továbbvinni ezt a lendületet!”

Daniel Ricciardo, Red Bull – 5. hely

„Jó verseny volt a mai, az eredmény pedig nagyszerű a csapat számára! Az utolsó körök igazán szórakoztatóak voltak, hiszen folyamatosan próbáltam közelebb és közelebb kerülni Hamiltonhoz és Vettelhez és harcolni a dobogós helyezésért. Tudtam, hogy támadási pozícióba kerülhetek, ez pedig sokkal izgalmasabbá tette a versenyt. A csapat jól dolgozott, Danyiil pedig elengedett, hogy harcolhassak a dobogóért, ám amikor kiderült, hogy már nem kerültek a legjobb három közé, visszaadtam a pozícióját. Volt egy incidensem Räikkönennel; sajnos nagyon nehéz Monacóban tiszta manővert végrehajtani. Örülök, hogy a versenybírák nem büntettek meg, és remélem, hogy a közönség élvezte a műsort. Bízunk abban, hogy a folytatásban is a legjobb öt között maradunk!”

Kimi Räikkönen, Ferrari – 6. hely

„Tudtuk, hogy a hatodik helyről rajtolva nehéz versenyünk lehet. Mindvégig lassabb autók mögött haladtam, és megelőzni sem tudtam őket – még úgy sem, hogy gyorsabb voltam náluk. A kiálláskor aztán sikerült megelőznöm az egyik Red Bullt, nyertünk egy helyezést, de egy buta hiba miatt végül el is vesztettük. A saját ívemen haladtam, amikor Ricciardo nekem jött hátulról és kilökött. Eléggé furcsa volt, de nincs mit tenni. A következő futamokon jobb munkát kell végeznünk, hogy végre kiküszöböljük ezeket a szombati időmérős hibákat. Sokkal könnyebbé válna az életünk vasárnaponként. Kanadába már elégedettebben érkezünk meg, de még korai jósolgatni. Ugyanilyen gumikat használunk majd, de a pálya karakterisztikája más, szóval várjuk ki a végét.”

Sergio Pérez, Force India – 7. hely

„Nagyon boldog vagyok! A csapat egész hétvégén remek munkát végzett, és ez a hetedik helyezés ennek a kemény munkának volt a gyümölcse. Nekem ez egy átlagos verseny volt; csendes és egyszerű, ami egy kissé szokatlan itt Monacóban. Szinte végig egyedül voltam, hiszen az előttem lévők hamar előnybe kerültek, és én is ki tudtam építeni egy kis előnyt a mögöttem lévőkkel szemben. Nehéz volt 78 körön keresztül folyamatosan koncentrálni, a biztonsági autós fázis során azonban friss abroncsokat kaptam, és onnantól kezdve igazán jól szórakoztam. Támadhattam Kimit, de előzési pozícióba nem kerülhettem. Fontos futam volt ez a csapat számára, és nagyon fontos pontok ezek a bajnokság szemszögéből. A versenyek felén ott tudtam lenni a pontszerzők között, ez pedig jól mutatja, hogy a csapat kihozza a maximumot a lehetőségeiből.”

Jenson Button, McLaren – 8. hely

„Ez egy nagyon jó nap. Egy nyolcadik helytől nem kéne hasra esnünk, de ez tényleg egy jó nap volt. Szerintem sikerült mindent kihoznunk a lehetőségeinkből, ráadásul a tempónk nem is tűnt annyira rossznak az előttünk állókéhoz képest sem. Két Mercedes, két Ferrari, két Red Bull, aztán Checo (Sergio Pérez) és én – jó ilyen elöl lenni. És a tempónk is jó volt, élveztem a futamot is. Elég ritka, hogy a tizedik helyről rajtolva ennyire tiszta lesz előtted a terep. Nem volt előttem forgalom, minden körben nyomhattam, mintha időmérőn lennék, tényleg élvezetes volt! Azt gondolom, ez az egyik legkedvezőbb pálya számunkra, nem tudom, Kanadában mi lesz. Sok a lassú kanyar, de nagyon hosszú egyenesek is vannak, azért megpróbálunk még pontokat szerezni.”

Felipe Nasr, Sauber – 9. hely

„Nagyszerű verseny volt, nagyon boldog vagyok, hogy ismét pontot szereztem. Hihetetlen érzés ez egy ennyire nehéz hétvége után. Nagyon fárasztó verseny volt, de képes voltam a legtöbbet kihozni az autóból. A csapat remek munkát végzett, jól választottunk taktikát, és a kiállásokra is mindig a megfelelő időpontokban hívtak ki. Ezeket a pontokat az egész csapatnak ajánlom.”

Carlos Sainz, Toro Rosso – 10. hely

„Elképesztő futam volt. Nagyon boldog vagyok az eredménnyel! A boxból rajtolni Monacóban, az itteni bemutatkozásomon, aztán egészen a tizedik helyig előrejönni – mintha nyertem volna! Jó verseny volt a csapat szempontjából, jó volt a stratégia és a gumikezelésünk is. Nagyon keményen megdolgoztam ezért, rendkívül hosszú etapot teljesítettem a lágy gumin, végül pedig kifizetődött, mert pontot szereztem. Nagyon élveztem, gyors voltam, a pálya is különleges, nem is akartam, hogy véget érjen ez a verseny!”

Nico Hülkenberg, Force India – 11. hely

„Nagyon nehéz verseny volt a mai, már az első pillanattól kezdve, az ütközés után ugyanis alapvetően a felzárkózásra kellett összpontosítanom. Tudtam, hogy Fernando ott van mögöttem, és helyet is hagytam neki, valamint egy kicsivel később kanyarodtam, de blokkoltak a kerekei, nekem ütközött és a falnak vezetett. Csak az első szárnyam sérült, viszont nagyon sok időt veszítettem, hiszen fel kellett szerelnünk egy újat. Innen már nagyon nehéz volt visszajönni. Amikor üres térben voltam, akkor az autó tempója jónak tűnt, szóval tényleg nagy kár a balesetért, mert e nélkül pontokat szerezhettem volna. Remélem, hogy Kanadában minden ki tudunk majd hozni a lehetőségeinkből és szerzünk néhány pontot.”

Romain Grosjean, Lotus – 12. hely

„Nem sokat láttam a Verstappennel való balesetemből, csak annyit, hogy az autója elrepül az enyém mellett! Monacóban nehéz előzni, ma szerintem megtanulta a leckét. Örülök, hogy nem esett baja, mert borzalmas volt mindkettőnk számára. És nekem a nehezen kiharcolt pontjaimba került. Addig egészen jól alakult a versenyem annak ismeretében, honnan rajtoltam. Az autóm jó volt, a taktikánk működött. A baleset után megfordultam, mind a négy kerekem megvolt, belenéztem a tükörbe, hogy még a hátsó szárnyam is megvan-e, aztán már csak folytattam a versenyt.”

Marcus Ericsson, Sauber – 13. hely

„A tizenharmadik hely csalódást keltő, de a tizenhetedik pozícióból indulva tudtuk, hogy nehéz verseny vár ránk. Ki kell elemeznünk az adatokat, hogy jobban megértsük, mi történt. Aztán tanulni ebből, és legközelebb javítani. Az autó egyensúlya alapvetően jó volt, szerintem a versenytempónk alapján lett volna esélyünk a pontszerzésre.”

Valtteri Bottas, Williams – 14. hely

„Nehéz hétvége volt, akárcsak maga a futam. Mindent megpróbáltunk, és tényleg mindent megtettünk a pontszerzésért, de ma egészen egyszerűen nem tudtunk lépést tartani a többiekkel. Két kiállásos stratégiával próbálkoztunk, de ezzel sem volt szerencsénk, hiszen a biztonsági autó a lehető legrosszabbkor jött be a pályára. Nem sok pozitívumról tudok beszámolni, de legalább tanultunk néhány dolgot a hétvégén. Tudjuk, hogy jó az autónk, és azt is, hogy a következő versenyeken ismét ott lehetünk, ahol lennünk kell.”

Felipe Massa, Williams – 15. hely

„A mai egy rendkívül frusztráló nap volt, a versenyt pedig egészen egyszerűen hamar el kell felejtenünk. Igazából a futam már az első körben véget ért, amikor az egyik ellenfél kiszorított a pályáról, és a gumim, valamint a vezetőszárnyam is megsérült. A kiállás – amit már az első körben végre kellett hajtanunk – visszavetett a mezőny végére, innentől kezdve pedig főként a kék zászlókra kellett figyelnem. Az autón nem működött megfelelően ezen a hétvégén, de tudjuk, hogy a kanadai és az osztrák pálya jobban fekszik neki, szóval ismét jobbak lehetünk majd!”

Roberto Merhi, Manor – 16. hely

„Igazán boldog vagyok a mai eredménnyel! Jó volt a tempónk, és már az is hatalmas élmény volt, hogy pályafutásom során először részt vehettem a Monacói Nagydíjon. Örülök, hogy ismét sikerült mindkét autót eljuttatni a célig, hiszen nagyon sok adatot szereztünk, ezek kielemzésével pedig még tovább javulhatunk a következő verseny előtt. Az előző futamok nagyon nehezek voltak, de úgy érzem, most minden összejött. Kanada ismét új pálya és élmény lesz számomra, de most az a legfontosabb, hogy a megfelelő irányba haladunk!”

Will Stevens, Manor – 17. hely

„Örülök, hogy be tudtam fejezni az első monacói futamomat, és annak is, hogy mindkét autó célba ért. A verseny maga nem volt egyszerű, sőt igazából rendkívül nehéz volt. Az első körben sajnos megsérült a vezetőszárnyam, és miközben a leszorítóerő sem volt teljesen rendben, a lágy abroncsokkal is küzdöttem, ezek miatt a gondok miatt pedig Roberto mögé kerültem. Szóval egy kicsit frusztráltak vagyunk, de az autó megbízhatóságával és a fejlődéssel elégedettnek kell lennünk.”

Max Verstappen, Toro Rosso – kiesett

„Nem vagyok rosszul, de egy kicsit még merevek a lábaim, viszont tudok járni, szóval minden rendben van. Egy kicsit még fájnak a karjaim, de szerencsére gyorsan ki tudtam szállni az autóból. Sokkal jobb, ha ki tudsz szállni, és nem kell az autóban ücsörögnöd. A baleset előtti körben ugyanott fékeztem, viszont láthattuk, hogy amikor ütköztünk, az előttem haladó korábban fékezett. Amikor ilyen gyorsan mentek, és ilyen közel haladtok egymáshoz, egészen egyszerűen nem tehetsz mást, hiszen nem számítasz rá, hogy ilyen hamar fékeznek előtted. Próbáltam kikerülni, de ez a lépés tényleg meglepett. A futam egyébként jó volt, hiszen a szuperlágyakon igazán jó volt a tempónk. Az első kiállásnál sajnos veszítettem 20 másodpercet, amit Monacóban nagyon nehéz visszahozni, ezért kiálltunk és szuperlágyra váltottunk. Onnantól kezdve szinte repültem! Utolértem Nicót és Sebastiant, és úgy döntöttem mögöttük maradok, mert idővel nekik is előzniük kell, és így könnyebb lesz a dolgom!”

Fernando Alonso, McLaren – kiesett

„Váltóproblémám volt. A váltón belül valamely elem vagy egy szenzor hibásodhatott meg. Az utolsó körömben már nem váltott megfelelően az autó, az első kanyarban pedig egyszerűen üresbe kapcsolt a féktávon, emiatt föl kellett adnom. Nyolcadikak és kilencedikek voltunk, szóval kihagytunk egy nagy lehetőséget. Nem fejeztem be a barcelonai versenyt, nem fejeztem be az itteni időmérőt és most a futamot sem. Ez már a harmadik alkalom, hogy itt állok. Nem egyszerű helyzet ez, de próbáljuk elérni, hogy a jövőben ne forduljon elő, de ez minden csapatnál egy normál tanulási folyamat. A büntetést egy kicsit keménynek éreztem. Nem is tudtam róla mindaddig, míg a fiúk a kiállásnál nem értek az autómhoz. Nem értettem, mi történt, ezért a rádión kellett utánakérdeznem. Az első kör ötös kanyarjában belső íven voltam, próbáltam előzni, és összeértünk. Nem tudom, mit tehettem volna még. De végső soron nem befolyásolta a versenyemet, hiszen a kilencedik helyen haladtam a kiállás előtt és után is, szóval minden rendben volt.”

Pastor Maldonado, Lotus – kiesett

„Gondom volt a fékkel, már a verseny elején éreztem, hogy a fékpedál nyomásával valami nem stimmel. Ez tönkretette a versenyemet. Egyre rosszabb és rosszabb lett, ezért föl kellett adnom. Sajnálom a csapatot, mert jó volt az autónk, nagyon jó tempóra voltam képes a versenyen, és a taktikánk is jónak tűnt. Az autóban benne van a potenciál, folytatnunk kell a kemény munkát, és előre kell tekintenünk.”

( motorsportal.hu )

Szólj hozzá te is!
Név:
E-mail cím:
Amennyiben megadod az email-címedet, az elérhető lesz az oldalon a hozzászólásodnál.
Hozzászólás:
Azért, hogy ellenőrízhessük a hozzászólások valódiságát, kérjük írd be az alábbi képen látható szót. Ha nem tudod elolvasni, a frissítés ikonra kattintva kérhetsz másik képet.
Írd be a fenti szót: új CAPTCHA kérése
 
Még nincs hozzászólás.
     
Eseménynaptár

 

Kanadai Nagydíj

2015. június 5.

1.szabadedzés: 10:00-11:30

2.szabadedzés: 14:00-15:30

2015. június 6.

3.szabadedzés: 11:00-12:00

Időmérő edzés: 14:00-15:00

2015. június 7.

Futam: 14:00-16:00

     
Pontverseny állása

1. Lewis Hamilton/126p

2. Nico Rosberg/116p

3.Sebastian Vettel/98p

Teljes lista...

     
Extrák

F1 viccek

Versek

Fantáziák

 
 
 
     
Cserék

    

 

 

    

 

További oldalak:

     

Letölthető időmérő edzés és futam:

     

A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.