2015.03.02. 22:31, Margit-1225
A téli tesztek legfőbb statisztikáinak áttekintését követően kijelenthető, hogy akárcsak a 2014-es versenyévadban, úgy a felkészülési időszak alatt is a Mercedes vitte a prímet. Náluk több kört egyik csapat – és motorkészítő – sem teljesített, versenyzőiket pedig senki sem tudta letaszítani az eredménylista éléről; pedig Nico Rosberg és Lewis Hamilton is lágy keverékű abronccsal teljesítette legjobbját, míg a legtöbb rivális a szuperlággyal, ami papíron a leggyorsabb az összes gumi közül.
Ezek az adatok az ellenfeleket is demoralizálták. A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner például az utolsó barcelonai teszt alkalmával „baljósnak” nevezte a Mercedes teljesítményét, időeredményeiket pedig egészen egyszerűen „lehangolónak”. A brit szakember később azért kihangsúlyozta, hogy ezek az eredmények nem minden esetben fedik a valóságot, hiszen a csapatok nem tudják, milyen programot teljesítenek ellenfeleik. Kijelentésével többen egyetértenek, mondván a valós erőviszony úgyis csak a szezonnyitón válik ismertté.
A modern időkben azonban a csapatok több információval rendelkeznek az ellenfelekről és azok erejéről, mint néhány évvel, évtizeddel korábban, így vannak, akik szerint ez az érvelés már nem teljesen helytálló. „Tudjuk, hogyan mennek a többiek” – ismeri el a Mercedes versenyzője, Nico Rosberg a Turun Sanomatnak nyilatkozva. „Van egy srác, aki elsősorban arra összpontosít, milyen gyorsak a többiek. Vannak adatok és grafikonok, melyekből azt is láthatjuk, hogyan mennek a többiek” – folytatja a tavalyi ezüstérmes, aki Barcelonában az eredménylista élre állt.
Az Auto Motor und Sport információi szerint ez a „srác” nem más, mint James Vowles, aki a Mercedes gyári csapatnál dolgozik egy kifinomult, GPS-alapú szimulációs programmal, ami állítólag megmutatja, mekkora előnye lehet a címvédő alakulatnak. „A Mercedes majdnem annyit tud a Ferrariról, mint amennyit a Ferrari tud saját magáról. És ez természetesen fordítva is igaz” – ismeri el Vowles. A Mercedes mérései állítólag azt mutatják, hogy a csapat nagyjából nyolc tizedmásodperces előnnyel rendelkezik a második leggyorsabb autóval szemben – körönként.
Abban a kihívók sem hisznek, hogy a Mercedes előnye mindössze néhány tized. „Nem tudom megmondani, hol tartunk, mert ez bizalmas, azt viszont egyértelműen kijelenthetem, hogy még a mindig a Mercedes a legjobb. Azt hiszem, nagyjából egy másodperccel járnak a többiek előtt, szóval hihetetlen munkát végeztek” – mondta a Lotus versenyzője, Romain Grosjean az RMC Sportnak. A William számításai is hasonlónak tűnnek, a csapat technikai igazgatója, Pat Symonds ugyanis nemrég azt mondta, hogy „a Mercedes körülbelül akkora előnnyel rendelkezik, mint egy évvel ezelőtt.”
Egyelőre a Ferrari német pilótája, Sebastian Vettel sem táplál hiú ábrándokat. „Két hét múlva többet tudunk majd, de az teljesen egyértelműnek tűnik, hogy kik lesznek a rajtrács élén. A mi célunk az, hogy megszerezzük a következő két helyet” – idézi a négyszeres világbajnok szavait az AS című spanyol sportnapilap. A honfitárs, Rosberg eközben magabiztosan tekint a jövőbe. „Jó versenyeink lesznek a szezon elején. Mi vagyunk a favoritok, hiszen tavaly megnyertük a bajnokságot és a szezon előtt is mi voltunk a leggyorsabbak. Magabiztosak vagyunk!” – mondta.
( motorsportal.hu )