Az év elején gyengélkedni fog a Force India?
2015.03.01. 13:37, Margit-1225
A Force India felkészült arra, hogy a 2015-ös szezon elején lemaradásban lehet ellenfeleivel szemben, miután versenyautója a készpénzáramlással kapcsolatos problémák miatt a tervezettnél később gurult pályára – ismerte el a helyettes csapatvezető, Bob Fernley.
Noha a VJM08-as sikeresen debütált Barcelonában – Nico Hülkenberg két nap alatt több mint 200 kört teljesített vele – a Force India vezetői felkészültek arra, hogy a 2015-ös szezon a vártnál gyengébb eredményekkel indul majd. Ugyanakkor abban is bíznak, hogy a döcögős kezdés után eredményesebbek lesznek, hiszen már egy, a korábbinál jóval fejlettebb szélcsatornában (a Toyota kölni létesítményében) folytathatják a munkát.
„Sajnos teszünk egy lépést hátrafelé” – mondta Bob Fernley a Sky Sports egyik munkatársának az utolsó kollektív teszt helyszínén. „Hátrányban leszünk a rajtnál, de remélhetőleg fordítunk majd és a szezon második fele már jó lesz” – folytatja a szakember, majd a csúszás okairól is beszél, ami miatt a jerezi gyakorlástól végül távol kellett maradniuk, az első barcelonai teszten pedig csak a 2014-es autójukkal gurulhattak pályára; itt az idei gumiabroncsok kiismerésére összpontosítottak.
„Problémáink voltak a készpénzáramlással, sajnos ez nem kétséges. A beszállítóinkat nagyon rosszul érintette a Caterham és a Marussia csődje – és még mindig vannak gondok. A szezon ezen szakaszában nagyon magasak a kiadásaink, viszont a jövedelmünk alacsony. Igen, ez eléggé nehéz. Túl fogjuk élni, de mindenképpen versenyképesen szeretnénk túlélni. Kemény idők ezek a független csapatok számára – mint például nekünk, a Saubernek, avagy a Williamsnek” – magyarázza Fernley, aki csapatához hasonlóan rengeteg kritikát kapott az elmúlt hetekben.
A Force India ugyanis a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésén megakadályozta, hogy a Marussia/Manor 2014-es autójával vegyen részt az idei bajnokságban; ezt a lépést sokan képmutatóak tartják, hiszen korábban pont az indiaiak hangoztatták, hogy ki fognak állni a kisebb csapatok mellett. Fernley most igyekezett tiszta vizet önteni a pohárba. „A változtatások többnyire a biztonsággal kapcsolatosak, szóval jó okunk volt rá. Isten ments, hogy megtörténjen az elképzelhetetlen, de hogyan tudnánk megbirkózni vele, ha tudjuk, hogy egy olyan autó futott, ami nem biztonságos?” – teszi fel a kérdést a helyettes csapatvezető.
Az elmúlt hetekben egyébként felgyorsultak az események a Manor háza táján. Az istálló ellen októberben indított csődeljárás február közepén megszűnt, majd vezetőség bejelentette, hogy gőzerővel készül a szezonnyitóra (új autóját is igyekszik időben felkészíteni). Eközben a Ferrari és a McLaren is megerősítette, hogy folytatja együttműködését a sereghajtóval, ez az irány pedig már a Force Indiának is szimpatikusabb. „Mi igenis támogatjuk a Manort, ami most jó úton halad és szeretnénk üdvözölni őket. Az, hogy még több csapatot elveszítsünk az utolsó dolog, amit akarunk!”
( motorsportal.hu )